Gå til innhold

kraftig pc til max 10k

Anbefalte innlegg

jeg trenger en kraftig pc som takler spill samt å arbeide både med 3d (3d max) og film (sony vegas). siden jeg i tillegg har planer om å bygge kabinett fra bunnen, så må alt untatt strømforsyning og hardisker passe inn på et hovedkortbrett (link)

oppsettet

oppsettet er basert på ren kraft til å kunne drive det meste, men siden jeg ikke kan noe som helst om hva som passer i lag, har jeg gått etter hva de forskjellige butikkene sier at passer. har også gått ut i fra å kjøre xp til vanlig og vista når det trengs å utnytte mer enn 4g ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anbefale deg et intel oppsett pga intel sin quad yter bedre ,, ( orker ikke en amd/intel diskusjon)

ellers ser det bra ut ! du kan jo kjøre vista 64bit eller xp64bit og få utbytte av 4gig ram ,,

selv har jeg 3gig ,, som er grense på 32bit funker greit det,, litt problemer med boot etter oc crash, men men :)

Lenke til kommentar

Henger meg på Nokia_dell og anbefaler deg å se på en intel oppsett.

Mener raptor disken er bortkastet penger og at du heller bør gå for en spinpoint

Og hva trenger du egentlig 8bg ram til? 4 hadde holdt masse, og da hadde du fått noen som har litt større hastighet enn de der...

Lenke til kommentar

_Viper_:

grunnen til at jeg valgte raptor disken som system disk, er fordi at jeg ikke ønsker at hardisken skal bli flaskehalsen når jeg jobber. og det kan godt hende at 4g ram holder, men med vista har jeg muligheten til å kunne dra nytte av alle 8g og kansje spare et par timer med rendring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...