robiwan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Etter at jeg har reinstallert XP finner ikke PC-en tilbake de to RAIDene jeg hadde på onboard raidkontrolleren. Når jeg startet installasjonen av XP glemte jeg å trykke F6(eller hva det nå en er) for å installere RAID i begynnelsen av installeringa av XP. Når XP var ferdig installert, fant jeg omsider driverne til RAID kontroller min(HPT370/372) av linken til han med post nummer 3 i denne tråden Funket fint og installere driverne, og diskene kommer opp i My Computer. Men når jeg skal gå inn på de kommer det en feilmelding opp som heter: "H:\ is not accesible The request could not be preformed because of an I/O device error" Jeg har vært og sett i Disk Managment under Computer Managment, og gjort disken aktiv. Men for fortsatt problemer. Hjelp! Hva skal jeg gjøre, har jeg virkelig gått tapt av 1,2 TB med data?!? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Installerte du XP på RAID? Hvis ikke så skulle du jo heller ikke bruke F6, da har du ikke bruk for RAID driver under installasjonen. Er det RAID 0 eller 1? Hvis det er speiling er enkelt, da kan disken bare kobles til en vanlig kontroller. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Nei, jeg installerte ikke XP på RAID'et men på en annen disk. RAID'et er et RAID 0, altså ikke speiling. Så jeg kan dessverre ikke bare bruke en av diskene. Men man burde vel kunne installere RAIDet etter man har installert XP? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Men man burde vel kunne installere RAIDet etter man har installert XP? Ingen som veit noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå