Gå til innhold

xp2400 eller xp2500?

zpitx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o
Bare tull dette her Zpitx. Spar pengene dine, bruk dem på noe du har nytte av.  :woot:  Hvis du skal kjøpe ny professor burde du kjøpe baron, siden cache-en er dobbelt så stor. Du får mye bedre personal computer enn meg fittetryne.

Tragisk å se så mye rart her inne :cry:

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på PR-Rating: hva er den? Jeg har kommet så langt som at dette: MHz x 3 / 2 - 500 virker opp til 1800 MHz/XP 2200+

Når jeg bruker denne på XP 2400+ kommer jeg frem til at det "egentlig" er XP2500+.

Og hva med 333 MHz FSB?

Hva med Barton?

Noen som har dillet mer med dette, eller har en link?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer ny cpu , jeg regner med at xp2500 er bedre en xp2400 , med tanke på at det Barton .Xp2400 er på 2Ghz og xp2500 er på 1.83Ghz , spiller det noen rolle ? :o

XP2500+ bruker 333mhz bus, har du støtte for dette?

XP2400+ er så vidt meg bekjent bare å finne i 266mhz bus utgave.

Har du ikke støtte for 333mhz bus så har du jo ikke noe valg. Ellers er ytelsen ganske lik... velg med tanke på pris og egenskaper. Eneste egenskaper som skiller er litt ytelsesøkning med barton-kjerne pga cachen, og større oc-potensiale med barton pga. ny kjerne, SOI-teknologi.

Lenke til kommentar

Tror det er litt forskjell på disse to ja,barton 2500+ 0.11clk 640 kb cache og kjører med 333fsb,men feks 2400+ xp kjører på 266 fsb og har 0,13 q kjerne.Det er først vist du har ram og hovedkort som støtter barton prosessoren du får dra nytte av den.vist prossesoren er en 2600+ thoroughbred kjører disse også på 333fsb.

Jeg tror det er slik ivertfall :wink:

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på PR-Rating: hva er den? Jeg har kommet så langt som at dette: MHz x 3 / 2 - 500 virker opp til 1800 MHz/XP 2200+  

Når jeg bruker denne på XP 2400+ kommer jeg frem til at det "egentlig" er XP2500+.

Og hva med 333 MHz FSB?

Hva med Barton?

Noen som har dillet mer med dette, eller har en link?

Jeg dillet litt med det for en stund siden...

Kom fram til følgende:

Thoroughbred A (opp til 1800 mhz): MHz * 3 / 2 - 500

Thoroughbred B (fra og med 2000mhz): MHz * 3 / 2 - 600

Barton har jeg ikke sett på enda. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...