Gå til innhold

Chrome Orb

Vekthor

Anbefalte innlegg

Er en av de lure som kjøpte ThermalTake Chrome Orb til et Asus KT7 hovedkort, og måtte file vekk en del av ribba for å få plass til den (kjøpte vifta for nokså nøyaktig et år siden).

Bruker den på en T-Bird 800 som jeg ikke har gidda å låse opp for OCing.

Cluet er at for ca en uke siden begynte VIA Hardware Monitor å registrere uvanlig høye temperaturer (ligger for øyeblikket på 48 grader, med kun IExplorer og mail-leser gående). Den har fungert helt fint til nå. Spiller ikke mye spill, men bruker PC-en til musikklaging (virtuelle instrumenter krever sitt av CPUen), men selv på det verste lå temperaturen trygt under 40, til tross for at det eksemelvis isommer var temmelig varmt i rommet hvor PC-en står.

Så jeg lurte på om det er HW-monitoren som leser feil plutselig (Har ikke prøvd av-/reinstallering), eller om det er vifta som er iferd med å svikte. Det siste skulle forundre meg, for selv om vifta skal være støysvak (allegedly!) bråker den som et lokomotiv fremdeles...noe jeg antar er et sunnhetstegn.

Kommer antakelig til å skifte til en Zalmann eller Noice Control (skal ifølge min research gi like god eller bedre kjøling enn jeg har nuh, samt være mer stillegående), men tips, råd og erfaringer er velkomne.

Hilsen Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...