Gå til innhold

(J)RPG spill til vanlig XBOX?

Hei8787

Anbefalte innlegg

Hadde ikke den første xboxen, så er ikke oppdatert på noen spill til den i det hele tatt!

Men siden 360 er bakoverkompatibel (?) eller åssen det skrives, og siden jeg liker (J)RPG sjangeren spør jeg dere om hjelp. Finnes det noen geniale (J)RPG spill til den vanlige xboxen som funker på 360?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke den første xboxen, så er ikke oppdatert på noen spill til den i det hele tatt!

Men siden 360 er bakoverkompatibel (?) eller åssen det skrives, og siden jeg liker (J)RPG sjangeren spør jeg dere om hjelp. Finnes det noen geniale (J)RPG spill til den vanlige xboxen som funker på 360?

Overaskende få faktisk. Kanskje ikke så overraskende siden xbox knapt solgte konsoller i Japan. Det skal mye til for å finne en xbox exclusive JRPG.

Lenke til kommentar

Du har Blue Dragon og Enchanted Arms som er ute nå. Jeg kan anbefale Enchanted Arms. Blue Dragon har jeg ikke spilt. Det ser litt barnslig ut for min del.

Men, hvis du venter til februar kommer det et nytt JRPG fra Hironobu Sakaguchi, som er mannen bak noen av FF-spillene. Lost Odyssey heter spillet. Grafikken ser bra ut og kampsystemet ser veldig tradisjonelt ut, slik jeg liker det:)

Søk på youtube etter videoer

Edit: Så først nå at det var til vanlig xbox du var ute etter jrpg til..

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

For en liten sum (ca. 100 spenn), får du lasta ned det herlige Fable fra Xbox Live. Det er et kjempeartig RPG med særpreg, som kom til Xbox og PC for en del år siden. Les anmeldelsen inne på gamer.no for mer info. Anbefales!

Edit: Så ikke at du skrev (J)RPG. Hva står denne "J" for? Noe annet enn vanlige rollespill du er ute etter?

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

JRPG spill er spill som f.eks Blue Dragon, Tales of Symphonia, Eternal Sonata osv..Gjerne om noen lignende spill finnes til XBOX? det må da være noen (J)RPG spill?

Men merk at J er i parantes :p Liker RPG spill også. Skal sjekke ut Fable. Takk for tipset! =)

Lenke til kommentar
JRPG spill er spill som f.eks Blue Dragon, Tales of Symphonia, Eternal Sonata osv..Gjerne om noen lignende spill finnes til XBOX? det må da være noen (J)RPG spill?

Men merk at J er i parantes :p Liker RPG spill også. Skal sjekke ut Fable. Takk for tipset! =)

Du har jo også Kotor I og II og Jade Empire.

Lenke til kommentar

Kotor 1 og 2 samt Jade Empire er knallgode spill. Det er lettest å kjøpe den brukt på ebgames eller noe slikt. Jeg betalte 99kr for Jade Empire brukt. Kotor koster nok litt mer og Kotor 2 er trolig dyrest. En på ebgames sa det har noe å gjøre med antall spill som er byttet inn.

TES: Morrwind kan du også spille på Xbox360. Hvis Game of the Year utgaven kan brukes på Xbox360 så kjøp gjerne den slik at du får med de to tilleggspakkene. Selv har jeg bare den første utgaven uten disse tilleggspakkene.

Vær klar over at disse gamle spillene kanskje ikke fungere med VGA kabel på LCD skjerm pga. av noe PAL50/60 opplegg. Det er i allefall min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg forgudet Fable! Har det fortsatt og det skal spilles om igjen. Dette er ikke bare et godt spill for meg, men også minner. :) Fable 2 kommer jo, men kan ta litt tid. Ser utrolig fram til dette.

Leste litt om det for en time siden. Man dør ikke lengre. Man faller bevisstløs ned på bakken og så fortsetter fienden å slå,sparke og knivstikke deg. Dette vil påføre deg arr som senere vil gjøre at folk blir redde for deg.

Arr teller jo på det onde. :p

JIPPI :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...