ClubKing Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Trenger litt hjelp til å bestemme meg for merke og ytelse... Noen synspunkter? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 for å spille HD materiale trenger du litt juice, så vil anbefale deg en Q6600, med en stillegående kjøleløsning Lenke til kommentar
ClubKing Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Blir ikke det litt "overkill" ? Er det SÅ stor forskjell på ytelsene i Core Duo, Quad og 5800 eller 6000+ ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 joda, men q6600 er såpass fornuftig priset at jeg ser ikke grunnen til ikke å kjøre den, da har du dessuten et mer frammtidsrettet system. mener intel er kjøligere, og dermed stillere enn AMD Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) for å spille HD materiale trenger du litt juice, så vil anbefale deg en Q6600, med en stillegående kjøleløsning Det var vel overkill uansett hva htpc behovet er vil jeg tro... Hva slags oppløsning har du tenkt til å kjøre på egentlig? Og er en stille og kjølig løsning viktig for deg? For en del HD materiale trenger du ikke rare cpu'en heller, da det finnes skjermkort med hd-aksellerering. Hvis du kan definere behovet ditt litt bedre, så kommer det sikkert en del gode forslag. EDIT: Her er hva jeg mener om htpc bygging Endret 7. januar 2008 av Cerv Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 for avspilling av 1080p anbefales det min. dualcore 1,7 ghz Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Avspilling av film bruker bare en tråd... så er bedre med rask(og kjølig!!) tokjerne enn en firekjerne til den bruken. Intel har for tiden kjøligere prosessorer i forhold til ytelse enn AMD Lenke til kommentar
ClubKing Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 har tenkt til å bygge billig i første omgang. Vil ha støtte for å kjøre alle HD formater, uten at det skal bli noe problemer. Kommer til å koble opp mot Full HD skjerm, så oppløsningen må være der... Med AMD oppsett så blir det under halvparten av prisen... Er Intel SÅ mye bedre på grafisk kjøring? Sett på E6750 som muligheten. Har ikke så mye behov for en Quad CPU tror jeg. Blir jo ikke noe særlig spilling Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Avspilling av film bruker bare en tråd... så er bedre med rask(og kjølig!!) tokjerne enn en firekjerne til den bruken.Intel har for tiden kjøligere prosessorer i forhold til ytelse enn AMD AMD Athlon 64 X2 BE-2400 45watt Kan du linke til en tilsvarende kjølig Intel? Jeg har BE 2300 prosessoren 1,9GHz, passivt kjølt med en Schyte Ninja.. Endret 5. januar 2008 av Cerv Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 har tenkt til å bygge billig i første omgang. Vil ha støtte for å kjøre alle HD formater, uten at det skal bli noe problemer. Kommer til å koble opp mot Full HD skjerm, så oppløsningen må være der... Med AMD oppsett så blir det under halvparten av prisen... Er Intel SÅ mye bedre på grafisk kjøring? Sett på E6750 som muligheten. Har ikke så mye behov for en Quad CPU tror jeg. Blir jo ikke noe særlig spilling Jeg kan kjøre 1080p klipp med min AMD BE 2300 og ATI HD 2600 PRO 512 Mb, tilsynelatende uten problemer. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 etter som dine behov kommer bedre fram er jeg enig i at du ikke trenger firekjerner, hva med denne? Lenke til kommentar
ClubKing Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Har vurdert ATI HD som skjermkort. Men er BE serien mye bedre enn den f.eks 5000+ Brisbane som er en kald versjon ? Har hørt flere si at det er Core Duo jeg MÅ ha, men har alltid hatt sansen for AMD (og seff prisen i forhold til ytelse) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 intel går for tiden for å ha bedre pris/ytelse Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kjører selv en AMD A64 X2 5000+, kombinert med 2GB minne og ett ASUS M2A-VM HDMI og det funker fint, tar 1080i bra, men sliter noe med 1080P, du kan greie deg utmerket med en 4600+ til slik bruk. Den ligger forøvrig på 30*C med orginalkjøleren, da brisbane utgavene er 65nm. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 for å spille HD materiale trenger du litt juice, så vil anbefale deg en Q6600, med en stillegående kjøleløsningDet vil jeg påstå er en lite gjennomtenkt anbefaling. For det første kan GPU-er dekode HD-materiale ganske greit nå. For det andre så utvikler Q6600 ¨100 watt med varme, ikke noe som er så kjekt i et HTPC-kabinett, med andre ord . intel går for tiden for å ha bedre pris/ytelseDet var litt bombastisk. AMD rekker kanskje ikke Intel til knærne i toppsjiktet for tiden, men AMDs prising er for tiden veldig aggresiv. Ville valgt prosessor etter hovedkortvalg. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 AMD BE-2350 og Radeon 3870 i min htpc, scythe mini og antec fusion black. Lenke til kommentar
ClubKing Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Det er jo også en annen ting... Men greit å ha CPU på plass først, så finne hovedkort og brikkesett. Blir ATI HD skjermkort regner jeg med, så trenger ikke noe Onboard Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er jo også en annen ting... Men greit å ha CPU på plass først, så finne hovedkort og brikkesett.Ville valgt brikkesett først, det er langt flere fakorer du må ha på plass når du velger hovedkort enn CPU. Det har ikke så mye å si om du velger AMD eller Intel i ditt prissjikt for tiden. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) for å spille HD materiale trenger du litt juice, så vil anbefale deg en Q6600, med en stillegående kjøleløsningDet vil jeg påstå er en lite gjennomtenkt anbefaling. For det første kan GPU-er dekode HD-materiale ganske greit nå. For det andre så utvikler Q6600 ¨100 watt med varme, ikke noe som er så kjekt i et HTPC-kabinett, med andre ord . Basert på trådstarters førstepost syntes jeg ikke dette var en så alt for gal anbefalig, hvis du leser en senere post vil du se at jeg modererer meg. Endret 5. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 De nye AM2+ korta er "grønne" (bruker mellom 10 og 15W når alt gir full gass), det samme er HD3850/70 skjermkorta, de styrer forbruket av effekt, trenger de ikkje 100W for at du surfer eller legger kabal bruker de det ikkje heller. På prosessor sida har AMD en som er "billig" i en 5000+ BE med effekt forbruk på 65W om du lar han arbeide slik han blei født, han er villig til og la seg stresse og er "enkel" og få over 3GHz (om det betyr noe).... Her blei han stressa litt, men i endel "øvelser" holdt han seg over prosessorer som koster litt mer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå