Gå til innhold

Fikk Benro stativ til jul men undrer litt over en ting..?


Anbefalte innlegg

Ønsket meg et nytt stativ til kameraet og fikk et Benro stativ som er meget solid. Ja faktisk så solid at jeg nesten sliter litt med å ta ut alle beina.

 

Er det noen som har Benro stativ som har noe feedback på dette? Er de hydrauliske? Fordi det kommer nemlig luft ut når jeg presser de inn igjen, og det er tung luftmotstand på det øverste tjukkeste beinet.

 

I bruksanvisningen står det bare at metallet i stativet er bra osv uten å nevne hvordan man i det hele tatt bruker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan da? Jeg kan jo ikke annet enn å skyve de inn på vanlig måte.

Jeg prøvde å dytte det inn og ut men da kommer det jo bare mer luft på vei inn.

Benro/Induro har pakninger mellom de forskjellige teleskop leddene. Dette for å hindre at det kommer vann og støv inn i beina. Når du trekker eller skyver inn ett ledd så endres volum, da må lufta komme seg ut eller inn, ellers ville du hå fått en "hydraulisk lås". Pakningene er så tette at der blir faktisk litt trykk/vakuum nå du skyver inn eller trekker ut leddene.

Lenke til kommentar

Ja dette har jeg merket - så dette er en bra ting altså?

Er det vanlig å måtte skru på ett ledd i kunstig lang tid før du endelig har stativet på plass?

Er forøvrig Benro et kvalitetsmerke innenfor stativ? For meg virker det sånn, men jeg har ikke satt meg inn i det, ønsket meg bare et høyt og solid stativ og vil si jeg fikk det.

-

edit

Det er faktisk Benro A458 jeg har. Har funnet ut at de to nederste rørene er lettest å ta ut. Men over til noe annet, er det noen som har dette stativet hvor vesken ikke har vært særlig bra? Glidlåsen har røket allerede.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Er forøvrig Benro et kvalitetsmerke innenfor stativ?

Benro er mye for pengene og kurant kvalitet. Stort sett kopierer de vel Gitzo, som koster 50-100% mer. Jeg har Benro og er svært fornøyd.

 

Men over til noe annet, er det noen som har dette stativet hvor vesken ikke har vært særlig bra? Glidlåsen har røket allerede.

For deg hjelper det vel lite om andre har hatt samme problem, du må bare stikke innom til butikken og be om ny veske dersom du vil ha fungerende glidlås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...