Dudli Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvor lenge tror dere blu-ray vil overleve (Gitt at blu-ray vinner HD-krigen), med tanke på teknologiutviklingen verden opplever. Vil det være snakk om noen år, eller tror dere det er snakk om tiår? Til sammenlikning var VHS-formatet det største videoformatet fra 1976 - 2003 i Amerika. DVD har til sammenlikning bare vært allemannseie i ca. 10 år, og allerede nå er blu-ray på vei og overta rollen til DVD. Hva tror dere? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hvis Blu-ray vinner (noe jeg er ganske sikker på den gjør) tipper jeg mellom 5-8 år... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Med tanke på at Blu-ray har en max lagrnings kapasitet på 250 gig (Nå.. teoretisk kan de klare mye mer) så vil det nok leve en god stund.. skal ikke se bort ifra at det vil fortsatt finnes Blu-ray om 20år.. men tipper om ca 15 år så vil det store være filmer på Flash kort Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Med tanke på at Blu-ray har en max lagrnings kapasitet på 250 gig (Nå.. teoretisk kan de klare mye mer) Nåja. Hitachi har vist frem en 200 GB-disc ja. Men det spørs om en slik multilags-disc noengang vil kunne bli brukt i filmsammenheng. Men tidene vil vise. Uansett er det nok ikke bruk for disse i annet enn data sammenheng. Lenke til kommentar
Mealman Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) . Endret 4. april 2009 av Mealman Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvis blu-ray vinner, forsvinner HD DVDer? hvis Paramount og universal begge bytter side så er det ingen behov for HD-DVD.. kan hende det da ender opp som et spesielt format for en eller annen spill konsoll eller no.. (sånn som de sorte CDene til PS1 ) Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg er interessert i dette spørsmålet, fordi det kan si noe om hvor lenge en eventuell blu-ray samling vil vare. Jeg har vanskeligheter med å tro at en ny bildekvalitet revolusjon vil skje med det første. Jeg klarer f.eks ikke se forskjell på 720p og 1080p på en 40''. Så jeg kan ikke forstå hvorfor et nytt ikke-revolusjonerende format skulle komme i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Til nå har det vist seg at lovlig nedlasting av film mot penger (med hederlig unntak av iTunes), ikke har vært interessant for vår tids kunder. Dette markedet er pr. nå enda mindre enn Blu-ray/HD DVD-markedet, og storkjeden Wallmart la akkurat ned hele sin nedlastingstjeneste. Hvis folk får forklart fordelene over DVD og Blu-ray får fotfeste, tror jeg det kan vare 5-10 år eller mer. Endret 6. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg tror Blu-ray som lagringsformat vil vare lenger enn som filmformat. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg tror Blu-ray som lagringsformat vil vare lenger enn som filmformat. Tvilsomt. De holde jo på å utvilke nye hele tiden. Jeg kan tenke meg at neste format blir ikke i noe disc form, men en slaks SD minnebrikke. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vil tro BD holder ut i 12-15 år etter en evt. seier, hvor de første åtte er glansårene. Er jo allerede snakk om å gå et hakk høyere, men det står på kostnader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå