fizk Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hallo, Har problemer med å sette opp trådløst nett på en Get linje (motorola modem). Noen som vet om Get kjører med Port security eller noe annen dritt? Får ikke IP på wan interface på WLAN router. Har prøvd å koble fra kabel fra Get-modem over natten, men det kan jo hende at Get kjører med veeeldig lang tid på Port security..? Eller er det noen andre tips med oppsett? Dette er en Linksys (WRT150N). Kjører ikke på samme kanal som noen av naboene, så det er ikke interferens med dem. Får lokal ip fra Linksys, men kommer ikke ut på internett. Linksys er så klart testet på et annet nett, der får jeg IP på wan interface, nettet fungerer uten problem der. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Regner med det virker på en stasjonær-PC du har, prøv og frigjøre IP-en med ipconfig /release i fra CMD, ta ut kabelen og plugg den i routeren. Lenke til kommentar
fizk Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Regner med det virker på en stasjonær-PC du har, prøv og frigjøre IP-en med ipconfig /release i fra CMD, ta ut kabelen og plugg den i routeren. Det virker fra den pc som er tilkoblet modemet direkte. Har prøvd DHCP release og DHCP renew på Linksys, men får ingen IP. Har til og med spoofet MAC adr til pc og lagt denne inn på Linksys. Fortsatt så får ikke Linksys ip. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Får du link mellom de da? Lyser lampene når du plugger i kabelen? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 koble fra stømen til modemet så koble in wlan ruteren til den så strømen så pcen fra wlan ruteren. siden Get har låst til kun en pce (mac addressen) så funker det Lenke til kommentar
fizk Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 koble fra stømen til modemet så koble in wlan ruteren til den så strømen så pcen fra wlan ruteren. siden Get har låst til kun en pce (mac addressen) så funker det Hallo, Har link mellom Linksys og modem (Motorola fra Get). Har tatt strømmen på modemet, prøvd med renew av ip på Linksys, uten at dette hjalp. Skal forske mer på dette i uken som kommer. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 strømen fra Get sitt modem Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Som nevnt over så låser GET IP mot macadressen til sist fungerende nettverkskort. Endel routere kan klone macadressen til PC og da er isåfall problemet løst. Har du ikke denne muligheten så prøv å slå av strømmen til modemet en god stund. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Som nevnt over så låser GET IP mot macadressen til sist fungerende nettverkskort.Endel routere kan klone macadressen til PC og da er isåfall problemet løst. Har du ikke denne muligheten så prøv å slå av strømmen til modemet en god stund. det var da fælt til feilinfo da? Det er ingen "Lås" men slik DHCP fungerer .. Get Small, Medium og Large har èn public IP tilgjengelig, og leietiden på denne er vel om lag 7 dager. Det betyr at DHCP-serveren vil anse en nytilkoblet nettverksenhet som en "enhet #2" og derfor ikke tillate å dele ut IP til den - nettopp fordi den allerede HAR en avtale for DEN ene IP'en som er tilgjengelig på abonnementet. Trenger ikke kløne med å clone mac og styr som det: - koble bare alt opp slik du vil ha det, hold Get-modemet strømløst i 30 sekunder så vil leasen annulleres og når strømmen kommer på merker den tilkoblede enhten (routeren i dette tilfellet) som regel dette og ber selv om å få leie en IP (hvis satt til DHCP mode på WAN da) og får det pronte når modemet er online igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det er kvervulering å si at det jeg skrev var feil. At det kan omformuleres er en annen sak. Hvis du leser ditt eget innlegg så har du skrevet omtrent det samme som jeg men på 5 ganger så mange linjer. Dessuten så er det ikke farlig å klone macadresser om man skulle finne på noe så sprøtt... Endret 9. januar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ble det noen løsning på dette? Sitter hos min mor nå, har dratt med meg min DIR-655 for å kunne benytte trådløst. Føler jeg har forsøkt "alt", men ikke f..n om det funker. Dette er et Motorola SB4200E modem. Skriver nå på deres stasjonære PC tilkoblet modemet med USB, så det funker bra, men jeg ønsker å koble routeren min til modemet (via vanlig nettverkskabel.. selvfølgelig) og ha trådløst fra en bærbar og koble denne PCen til med kabel på HUB'en på den trådløse. VANVITTIG takknemlig om noen kan lede meg på rett vei her.. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 gå på http://192.168.100.1/RgConfig.asp så trykk Restore Factory settings så plug ut pcen og in med ruteren så funker den Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Enten må man trekke ut strømmen et par minutter eller resette den. Tror begge metoder fungerer like greit for å få ny tilkobling. (man kan resette de ved å trykke inn reset bak i ca 15 sek til lysene foran slukker og nullstilles). Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) gå på http://192.168.100.1/RgConfig.asp så trykk Restore Factory settings så plug ut pcen og in med ruteren så funker den Linken var litt feil, men kom inn ved å fjerne RgConfig.asp. Forsøkte å ta "reset all defaults" men det hjalp ikke Enten må man trekke ut strømmen et par minutter eller resette den. Tror begge metoder fungerer like greit for å få ny tilkobling. (man kan resette de ved å trykke inn reset bak i ca 15 sek til lysene foran slukker og nullstilles). Mener du her den trådløse? Er ingen resetknapp på modemet.. Men er ikke den trådløse som er problemet. Får ikke noe kontakt når jeg bruker nettverkskontakten på modemet i det hele tatt. Noen som har dette modemet og har lyktes å koble til en PC eller en router via nettverkskabel? (fungerer som nevnt fint nå når jeg bruker USB fra modemet til PC-en) Edit:Har forsøkt litt mer nå. Modemet har kontakt med PC-en via nettverkskabelen da modemet får inn hvilken MAC-adresse som er tilkoblet (Sjekket via http://192.168.100.1/address.html). Det skal ha DHCP påslått, men det vil seg bare ikke. Virker ikke som modemet er i stand til å sende IP adresser etc til PC-en via nettverkskabelen.. Endret 29. februar 2008 av WebKnight Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg mente modemet. Er det ikke et hull mellom USB og antennekontakt? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Øya er det første man blir blind på Var et lite hull der jo. Men det hjalp lite. Fatter ikke hvorfor jeg ikke får koblet til nettet med nettverkskabel siden USB funker som fy.. Tror jeg gir opp å finne ut av dette snart, har revet ut nok hår som det er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå