Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å finne førstegangsbil

Anbefalte innlegg

Jeg har smått begynt å se etter en førstegangsbil. Jeg har lyst på en bil som er litt spesiell, og som ikke er så vanlig som f.eks golf. Har lyst på en litt "voksen" sportslig bil med litt krefter i.

Minimumskrav:

• 5 Seter
  • 5 Dører
  • CD/Radio
  • Manuelt gir

Kommer ikke på noe annet i farten.

Har sett litt på Alfa Romeo som jeg synes er veldig fine biler, tenker da spesielt på 166 og 156. Trenger hjelp til alternativer til disse, er også åpen for andre forslag. Import er en mulighet da det kan være ganske mye billigere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøpspris??? og husk at forsikringen skyter i været når det begynner å bli litt hk i bilen eller at bilen har bla : tdi, gt, gts, sport ect i navnet...

Forsikringen skyter vel ikke akkurat i været av at bilen har dieselmotor..

alfa har rykte på seg for å være helt elendige biler

Gjelder ikke dette mest bilene frem til '97? Skjedde vel mye hos Alfa Romea rundt dette året, og 156 vant en tittel da den kom i '98.

Men litt vanskelig å gi trådstarter noen alternativer da han ikke oppgir noen prisklasse. Når du snakker om import så er vel alternativene i en prisklasse godt over 100k kr?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Hei, ta en titt på Saab 900 / 9-3 eller 9000 / 9-5, det er uvanlige og sikre biler som også er fine å se på, syntes jeg da.

Nå aner ikke jeg hvordan pris du tenker på, men Chrysler Neon, nyere mode,ll er også ganske uvanlig å stilig, prøv feks denne :

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8ebdtPlxr552693 (Chrysler Neon)

MVH

Edit: endret grunnet skrivefeil!

Endret av HansU
Lenke til kommentar
kjøpspris??? og husk at forsikringen skyter i været når det begynner å bli litt hk i bilen eller at bilen har bla : tdi, gt, gts, sport ect i navnet...

Forsikringen skyter vel ikke akkurat at bilen har dieselmotor..

Gjelder ikke dette mest bilene frem til '97? Skjedde vel mye hs Alfa Romea rundt ette året, og 156 vant en tittel da den kom i '98.

Men litt vanskelig å gi trådstarter noen alternativer da han ikke oppgir noen prisklasse. Når du snakker om import så er vel alternativene i en prisklasse godt over 100k kr?

hehe.. nei diesel biler er ikke så ille men resten av sånne navn øker ganske kraftig...

uff franske biler! blaaah! :nei::p

Lenke til kommentar

Gjelder ikke dette mest bilene frem til '97? Skjedde vel mye hs Alfa Romea rundt ette året, og 156 vant en tittel da den kom i '98.

hehe.. nei diesel biler er ikke så ille men resten av sånne navn øker ganske kraftig...

Hvor er det nevnt fransk bil?

Lenke til kommentar

opps... alfa er ikke fransk :p (flau)

Hvor er det nevnt fransk bil?

Lenke til kommentar
stresset med den er jo at rover er konk og at reservedeler begynner å bli vanskelig å finne

Tenkte på det samme selv pluss at jeg ikke synes det var en spesielt pen bil.

Har sett litt på Saab som HansU foreslo tideligere, tror jeg liker 9-5 best. Har tideligere hatt en 9-3 i familien og det var en god bil så vidt jeg husker! :)

Har også tittet på noen gamle Jaguar XJ'er, som jeg synes er utrolig tøffe, sånn som denne f.eks:

jaguar240505or.JPG

Hadde jo vært tøft om den første bilen hadde vært en jaguar, hehe. Det er vel kanskje ikke så lurt økonomisk sett?

Lenke til kommentar

Tja, rykter pleier som regel og forholde seg til ting som er utgamle, tviler på at dagens brukte Alfa er noe mer problematisk enn en halvgammal VW/Audi. Det som er ett problem med Alfa er jo at det ikke er en spesielt kurant bil i Norge pga at de ikke har hatt noe stort salg slik at det er langt mellom verkstedene som kan disse bilene og at det fort kan bli tregt og dyrt med deler.

Lenke til kommentar

Ikke Chrysler Neon! De er det sinnsykt med feil på!

Ikke jaguar XJ heller..

(Man kan jo finne en bra.. men har dårlig erfaring med 2 jaguarer og gode erfaringer med en fra 1959, den bare gikk og gikk mkII 3.4)

Høyt bensinforbruk har de også, og somregel automat.

Synes 5 dører 5 seter er litt kjedelig, men nå er det ikke jeg som skal ha bilen ;) (Tenkte MR2 div golf cab, 323GTR osv.

Bmwer kan det være litt feil med, men man finner ofte en fin, og det er utrolig gode biler å kjøre. Anbefaler BMW 320 da sekseren i denne tåler masse juling og går meget bra med 150hk. 323 er heller ikke å forakte med 170hk, men blir noe dyrere.

japsebiler er nok det tryggeste kjøpet, men her er det dessverre en del kjedelig. Men jeg ville alikevel tatt en titt på Mitsubishi Galant og Lancer. Kanskje også Subaru.

Audi A4 er også greie biler, bare husk å sjekke forstillinga. Er visst noe trøbbel med dem.

Husk, hvis du vil ha en spesiell bil, så er det ofte en grunn til at de er spesielle. Også vansklige å få solgt! Tro meg, tidligere eier av Smart Roadster da den var nesten ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...