1915 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har installert ubuntu på en laptop, hp pavilion dv 6240eu når jeg skulle starte pcn etter den var ferdig med installasjonen så kommer boot scrren til ubuntu opp. men så blir skjermen svart, da skjer det ikke noe etter det. jeg trykte ALT + F2 men det skjedde ikke no ;/ det er nvidia geforce go 6150 i laptopen hva gjør jeg nå ? Her står alt specs om laptopen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331304 takker for svar Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det kommer ingenting om du venter? Har du noe på F1-F8? ( mine meldinger pleier å dukke opp på 1,2 og 8) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 vent litt.... skal prøve Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 evt prøv å starte i recovery modus, for derretter å skrive exit... starter den da kan du endre grub til å ikke vise splash screen. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Du bør også sjekke om skjermkortet kun har windows-lisensert driver da linux ikke vil klare å boote fra det. EDIT: Oi. Ubuntu skal klare å starte med defualt konfig med lisensert skjermkort uansett lisens. Men andre linux-distroer stopper opp (svart skjerm) like før installasjon eller reparasjon starter. Endret 7. januar 2008 av EdHolliC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå