Luke Lovegroove Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei! Jeg driver og lager en Klasse som skal legge data fra en ord database inn i ett dataset og returnere datasettet, jeg tror jeg får feilen når jeg skal fylle datasettet. håper noen kan hjelpe: Imports System.Data Imports System.Data.OleDb Public Class DBConnection Private DBforbindelse As OleDbConnection Private adoDA As OleDbDataAdapter Private adoDS As New DataSet() Private fstring As String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; _ Data Source=C:Documents and SettingsAdministratorMine DokumenterVS ProjectsOrddatabase" Private sql As String Public Function hentToppTi(ByVal Tekst As String) As DataSet 'sql = "SELECT ord.ord FROM(ord)WHERE ord.ord Like '" & Tekst & "*' ORDER BY ord.frekvens DESC" sql = "SELECT * FROM Ord" adoDA = New OleDb.OleDbDataAdapter(sql, fstring) adoDA.Fill(adoDS) ' Her tror jeg det skjer det noe feil!!!! hentToppTi = adoDS End Function End Class Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva er feilmeldingen du får? Lenke til kommentar
alftore Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tips: Bruk Try-Catch og fang opp en eventull feil og vis den i en meldingsboks. Lenke til kommentar
exchange Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 du må deklarere og spesifisere hva du skal hente ut... dim ds as new dataset() da.fill(ds, "ordre") ................................................................dette skrev jeg bare fort ned så har ikke skjekket koden med det blir noe slikt; Imports System.Data Imports System.Data.OleDb dim strConn, strSql as string strConn=”Provider=osv…” strSQl= “ sql setning” dim da as new OleDbDataAdapter (strSQL, strConn) dim ds as new DataSet() da.fill (ds, “tabell”) Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Det ordnet seg... Takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå