Atlesen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hallo.. Når jeg prøver å komme på trådløst nett hjemme, lyser ikke Ethernet lampen.. Når jeg har i kabel så lyser den.. Er et Speedtouch ST780 WLT Multimodem. Noen som veit hvordan jeg får den til å lyse på Ethernet med trådløs? Gikk føre nyttår.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det lyser ikke i LAN kontakten nar du kobler til med WLAN. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Det lyser ikke i LAN kontakten nar du kobler til med WLAN. Hæ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Med trådløst vil det ikke lyse på nettverkskortet ditt eller på koblingspunkt på router. Men bærbare vil ofte ha en av/på bryter for trådløst (spare strøm når det ikke benyttes) som tenner en LED (ofte blå) ved tastaturet. Forøvrigt passer det seg ikke å komme med bare "Hæ?" som svar på et innlegg som besvarer ditt spørsmål fullt ut. Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Med trådløst vil det ikke lyse på nettverkskortet ditt eller på koblingspunkt på router. Men bærbare vil ofte ha en av/på bryter for trådløst (spare strøm når det ikke benyttes) som tenner en LED (ofte blå) ved tastaturet. Forøvrigt passer det seg ikke å komme med bare "Hæ?" som svar på et innlegg som besvarer ditt spørsmål fullt ut. Ok,har ett eget netterkskort, på dataen så kommer det Begrenset eller Ingen forbindelse..:S Den brukte å lyse før.. Noe som er feil elleR? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Prøver du å nå nettet via kablet nettverkskort? Eller via trådløst (som angitt i første innlegg)? Nå du bruker trådløst vil det ikke lyse på det nettverkskortet du setter kabelen inn i. Er det din router du kobler det trådløst opp mot? Er trådløst aktivisert på router? Er det satt på MAC filtrering eller kryptering på trådløs oppkobling? Er det trådløse nettverkskortet i din PC slått på og har riktige drivere? Er PCen satt opp med samme sikkerhet som routeren og samme krypteringsnøkkel? Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Prøver du å nå nettet via kablet nettverkskort? Eller via trådløst (som angitt i første innlegg)? Nå du bruker trådløst vil det ikke lyse på det nettverkskortet du setter kabelen inn i. Er det din router du kobler det trådløst opp mot? Er trådløst aktivisert på router? Er det satt på MAC filtrering eller kryptering på trådløs oppkobling? Er det trådløse nettverkskortet i din PC slått på og har riktige drivere? Er PCen satt opp med samme sikkerhet som routeren og samme krypteringsnøkkel? Er et Speedtouch ST780 WLT det er koblet opp mot..Multimodem eller noe sånt..Trådløst.. Er ikke skker om trådløst er aktivisert,hvordan gjør jeg det i såfall? Er passord på den ja.. Er ikke sikker på de 2 siste.. Men altså FØR: Da lyste alle lampene untatt den det står "USB" på.. Når jeg kom hjem fra pappa i sverige etter 1,5 uke, å prøver å komme på trådløst,så SKULLE Ethernet lampen ha lyst.. Når jeg skrev passord osv,så ble det "grønt" og så kommer det:"Begrenset eller ingen forbindelse.."med en sånn gul varsel trekant med en ! i.. Noen som veit hva som er galt?? Er litt kjedelig å sitte med kabel over hele stua.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå