Tec10 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei! Jeg har et problem med DVD'ene jeg brenner. Når jeg kjører DVD-en i spilleren, vil ikke lyden stille seg inn på 5.1 (hjemmekino). Filmene er DVDrips og formatet er AVI. Noen som vet om et program eller en måte som kan fikse dette problemet? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 TViler vel på at AVI støtter 5,1 lyd sånn uten videre.... Lenke til kommentar
Tec10 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 TViler vel på at AVI støtter 5,1 lyd sånn uten videre.... Hva slags format burde jeg bruke da? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 De må vel brennes i "vanlig" dvd format? Altså .vob og slikt noe, slik som på en vanlig dvdplate. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 TViler vel på at AVI støtter 5,1 lyd sånn uten videre.... Siden AVI ikke er et format, men en container, er det et stort utvalg i hva slags type codec for lyd og bilde man kan velge. Velger man å bruke AC3 lyd-codec, går det helt fint ann å ha 5.1 lyd ifra en AVI fil. Lenke til kommentar
Tec10 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 TViler vel på at AVI støtter 5,1 lyd sånn uten videre.... Siden AVI ikke er et format, men en container, er det et stort utvalg i hva slags type codec for lyd og bilde man kan velge. Velger man å bruke AC3 lyd-codec, går det helt fint ann å ha 5.1 lyd ifra en AVI fil. Jaha.. Hvordan kan man bruke AC3 codec? Velger man dette via brenne programmet man bruker? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du må rippe DVD-en slik at de blir ei 4,7gb IMG fil. Og så bruker du deamon tools til å mounte IMG filen. Deretter bruker Nero StartSmart til å kopiere platen. Voila, du har en DVD film med litt dårligere kvalitet, men med 5.1 lyd (om du velger de rette instillingene). Lenke til kommentar
emero Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Avi filer kan vel derimot ikke lages med et utvalg av lydkodekser... Det som gjør at man kan velge forskjellige kodeks på en dvd er vel at lydfilene ligger som seperate filer...? Mulig jeg har missforstått, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå