Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hun generaliserer det hele i det hun skriver. Om hun mener under normale forhold,så får hun skrive det da. Jeg ga en argumentasjon om hvorfor det er greit med abort i en spesifik situasjon, og derfor kan man ikke avskrive det totalt. Det er også mange andre grunner til at det er forsvarlig å ta abort. Så kan jeg jo spørre deg pencilCase, har du vært i en situasjon hvor din kjære har måttet ta en slik avgjørelse? Jeg er dessuten til en viss grad for abort generelt. Det er ikke vanskeligere enn at man forholder seg til akkurat det som er skrevet, vel ...!? Personlige forhold forblir personlige. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hun generaliserer det hele i det hun skriver. Om hun mener under normale forhold,så får hun skrive det da. Jeg ga en argumentasjon om hvorfor det er greit med abort i en spesifik situasjon, og derfor kan man ikke avskrive det totalt. Det er også mange andre grunner til at det er forsvarlig å ta abort. Så kan jeg jo spørre deg pencilCase, har du vært i en situasjon hvor din kjære har måttet ta en slik avgjørelse? Jeg er dessuten til en viss grad for abort generelt. Det er ikke vanskeligere enn at man forholder seg til akkurat det som er skrevet, vel ...!? Personlige forhold forblir personlige. Det er sant, og det var feil av meg å spørre om det. men det jeg skal frem til er at om man ikke har vært i en situasjon som det, så er det også litt feil å uttale seg på den måten om det. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Leste i starten her at det var noen som mente at faren bør ha mer å si når det gjelder adopsjon. Jeg syns ikke faren bør ha så mye å si, det er fortsatt kvinnen dette gjelder, det er kvinnens kropp og hennes bry. Vil hun ikke ha barnet får heller bare mannen finne seg en annen dame hvis det er veldig krise. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Et tankekors.. hvordan er det mulig å være imot dødsstraff og for abort? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Fordi dødsstraff er en straff mot en person, en straff som for mange er temmelig fryktelig, også for de som kjenner personen som får dødsstraff. Abort er jo ingen straff, det er jo til og med tvil om at fosteret er bevisst og det er i alle fall ikke klar over at det er i ferd med å dø. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Et tankekors.. hvordan er det mulig å være imot dødsstraff og for abort? Og biologien forteller oss at "livet" oppstår ganske umiddelbart etter unnfangelsen. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det er dette med "livet" da som jeg finner litt religiøst, i alle fall i denne sammenhengen. Hva er egentlig liv, og hvorfor skal det ha noe med saken å gjøre i dette tilfellet? Endret 12. januar 2008 av Plecto Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det er dette med "livet" da som jeg finner litt religiøst, i alle fall i denne sammenhengen. Hva er egentlig liv, og hvorfor skal det ha noe med saken å gjøre i dette tilfellet? Det er jo nettop derfor abort er et så diskutert tema. Om man kunne si at ''nei, det fosteret der er ikke et liv'' så hadde jo saken vært greit. Da hadde jo abort vært nesten det samme som å dra til legen å fjerne liktorner eller noe. Men det er litt mer komplisert enn det. Jeg for min del synes at valget skal den personen det gjelder ta. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dere må ikke forveksle liv og personer! Vi har da ingen problemer med å brutalt drepe bakterier eller planter, for ikke å snakke om husdyr, enda de alle er liv. Abort var aldri spørsmålet om hva som er liv eller ikke. En sædcelle er liv, akkurat som en eggcelle, og det samme er sammensmeltningen av de to. Det vet vi, og det kan ikke diskuteres. Spørsmålet er ikke hva som er liv, eller hva som er menneskeliv, men hvem vi skal gi alle de rettigheter det hører til det å bli regnet som en fullverdig person. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Har samme følelser FOR abort som de religiøse som er mot abort har mot. Om fosteret er uønsket er det en "parasitt", og bør for all del fjernes. Å klage på at man er gravid, og selv velge å ikke ta abort, er som å klage på voks i øra når om man ikke vasker dem. Er selvfølgelig leit om man har mye ørevoks, men det blir bare for dumt å på samme tid ikke vaske øra. Jeg synes det er direkte grovt at noen velger å beholde barn de ikke vil ha. Er også for dumt når man adobterer det bort etterpå. Ikke missforstå, det er bedre enn at barnet har foreldre som i utgangspunktet ikke vil ha det, men hvorfor i all verden ikke ta abort? Ikke kom her med abort er mord, du aner ikke hvor mange av tingene vi gjør som dreper små vesener. Eneste måten å ikke gjøre seg til syndebukk her er å drepe seg selv, og gjøre seg lett tilgjengelig som mat for andre dyr. Og jeg er forresten religiøs (og nei, det er ikke noe voodoo greier, men gidder ikke være mer spesifikk), om enn ganske liberal. edit: Og ja, jeg mener at fosteret er et liv, på samme måte som voksne mennesker, pappegøyer og mus. Jeg graderer selvfølgelig mennesker over alle andre dyr, men også ufødte barn under der. Endret 13. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ja, det var tydeligvis andre her som trengte å få det inn med teskje at jeg mente selvsagt under normale omstendigheter når det gjaldt det forrige innlegget mitt. Som tydeligvis var det teiteste noen hadde lest noen gang Pencilcase tok helt rett om hva jeg mente, bare så det er sagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå