Skarstard Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Om ikke mannen er klar for å ta noe ansvar for at sex kan føre til graviditet bør han kanskje vurdere sølibat. Herlig, man skal altså ikke kunne ha sex i det hele tatt uten å måtte risikerer å måtte betale i dyre dommer for det? Endret 6. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Men en kvinne kan få månedlig betaling av mannen i 18 år uten at han har en dritt med å påvirke det noe som helst? Bortsett fra å bruke kondom den ene gangen? Er et eller annet som høres galt ut oppe i huet mitt ihvertfall. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om hu ikke klarer å forsørge barnet på egenhånd får hu ta abort. Ikke belaste mannen i 18 år fordi hu ikke "klarte" å gjøre det. Om mannen vil ha barnet og jenta ikke vil så trenger hu bare ta abort så er det ferdig med den saken. Likt ansvar er hvor? Så heller abort på kvinner en avhold på en mann? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om ikke mannen er klar for å ta noe ansvar for at sex kan føre til graviditet bør han kanskje vurdere sølibat. Herlig, man skal altså ikke kunne ha sex i det hele tatt uten å måtte risikerer å måtte betale i dyre dommer for det? Om en mann ikke har forstått konseptet med 'bien og blomstene' før han har sex er det kanskje en fordel at han avstår fra det ja. Men en kvinne kan få månedlig betaling av mannen i 18 år uten at han har en dritt med å påvirke det noe som helst? Bortsett fra å bruke kondom den ene gangen?Er et eller annet som høres galt ut oppe i huet mitt ihvertfall. Jeg vil si det å starte et liv er en rimelig stor påvirkning. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ja, tenk så mange liv som har gått i vasken (bokstavlig talt). Jeg snakker om etter den kvelden. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ja til abort, selvsagt skal kvinnen få velge selv. Hvem faen er det her som ikke har råd til å betale barnebidraget uansett? Om du ikke kan det, så skaff deg en jobb. Du har selv pult frem klumpen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Hvordan kan du mene at det er greit å tvinge noen til å ta abort? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Hvordan kan du mene at det er greit å tvinge noen til å ta abort? Presser meg på her ...?! Det er helt forkastelig å påvirke noen til å ta abort. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Burdte ikke jenta ha noe å si når gutten stikker av fra den gravide jenta da? Og lar henne sitte igjen med alt ansvaret? Det har skjedd tusenvis av ganger, ja det er urettferdig men det er slik det er! Urettferdig at jenta alene skal kunne avgjøre at hun skal ha ungen eller ikke og urettferdig at gutten bare kan stikke av! Sånn er det, og vi må alle leve med det! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Hvordan kan du mene at det er greit å tvinge noen til å ta abort? Presser meg på her ...?! Det er helt forkastelig å påvirke noen til å ta abort. Det kom ut litt feil. Poenget mitt er at etter selve akten så ligger hele avgjørelsen på jenta og gutten har ingen rettigheter. Om jenta ikke vil ha barnet kan hun "bare" (legg merke til gåsetegn) ta abort, mens om gutten ikke vil, så må han enten være forelder i 18 år, eller betale barnebidrag (??). Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Bedre med abort enn at foreldrene gir faen Så det er bedre å drepe ungen enn å la den leve bare fordi foreldrene er idioter? Har jeg fortstått denne idiotiske logikken riktig? Man dreper den uskyldige ungen pga. foreldrenes dårlige handlinger? Screw that. Da lar man andre ta seg av ungen. Abort er drap. Vil man kvitte seg med ungen så får man adoptere den vekk. Dersom man har gjort en uheldig handling som har gjort deg gravid, så må man vær så god å ta konsekvensene av det og bære frem barnet i 9 mnd for å deretter adoptere det vekk. En flott måte å straffe uforsiktighet. Unntak er voldtekt o.l. Endret 6. januar 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Abort er drap. Uansett hvor tidlig det blir gjort? Mener du at et liv starter når en sædcelle smelter sammen med eggcellen? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Nei, dersom det kreves en abort for å fjerne ungen så er det drap. Dersom det lett kan fjernes ved hjelp av en angrepille eller inntak av litt usunne stoffer, så er det ikke drap. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Nei, dersom det kreves en abort for å fjerne ungen så er det drap. Dersom det lett kan fjernes ved hjelp av en angrepille eller inntak av litt usunne stoffer, så er det ikke drap. Nå er det faktisk kjemisk abort som er vanlig praksis. Du blander uansett begreper her. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Screw that. Da lar man andre ta seg av ungen. Abort er drap. Vil man kvitte seg med ungen så får man adoptere den vekk. Dersom man har gjort en uheldig handling som har gjort deg gravid, så må man vær så god å ta konsekvensene av det og bære frem barnet i 9 mnd for å deretter adoptere det vekk. En flott måte å straffe uforsiktighet. Unntak er voldtekt o.l. Hvorfor blir abort mindre drap om det skjer etter en voldtekt? La oss følge argumentasjonsrekka di: Abort er drap, man dreper et uskyldig barn, dette barnet blir ikke mindre uskyldig og abort blir ikke mindre drap selv om det foretas etter en voldtekt. Man straffer altså en uskylidg tredjepart. Herlig at du også anser graviditet som en straff. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvorfor blir abort mindre drap om det skjer etter en voldtekt? La oss følge argumentasjonsrekka di: Abort er drap, man dreper et uskyldig barn, dette barnet blir ikke mindre uskyldig og abort blir ikke mindre drap selv om det foretas etter en voldtekt. Man straffer altså en uskylidg tredjepart. Herlig at du også anser graviditet som en straff. Ved en voldtekt har man selv vært en offer og trenger derfor ikke å "straffes" gjennom å måtte bære på et barn som kun minner om den tragiske hendelsen i 9 måneder. Et barn som laget gjennom en voldtekt er et barn man ikke skal trenge å bringe frem. Uansett, dersom man velger å beholde barnet er det opp til personen selv. Jeg anser ikke graviditet som en ekte straff, men som en naturlig straff som kommer som følge av ens egne dumme handlinger som man selv har skyld i. Det er ikke en straff dersom man faktisk ikke selv anser det som en straff/vil beholde ungen. "Fikk så lyst å pule igår, men idag angrer jeg" eller "Vi dreit i/glemte beskyttelse". Det holder ikke som grunn for å drepe et barn/foster whatever. Man bør være forsiktig og deretter lære av sine feil. Det å pule vilt rundt straffes av naturen selv dersom man ikke er forsiktig nok. Endret 6. januar 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvorfor blir abort mindre drap om det skjer etter en voldtekt? La oss følge argumentasjonsrekka di: Abort er drap, man dreper et uskyldig barn, dette barnet blir ikke mindre uskyldig og abort blir ikke mindre drap selv om det foretas etter en voldtekt. Man straffer altså en uskylidg tredjepart. Herlig at du også anser graviditet som en straff. Ved en voldtekt har man selv vært en offer og trenger derfor ikke å "straffes" gjennom å måtte bære på et barn som kun minner om den tragiske hendelsen i 9 måneder. Et barn som laget gjennom en voldtekt er et barn man ikke skal trenge å bringe frem. Uansett, dersom man velger å beholde barnet er det opp til personen selv. Så du synes altså det er greit å drepe et barn som er helt uten skyld i voldtekten. Hvorfor har du da problemer med abort generellt? Jeg anser ikke graviditet som en ekte straff, men som en naturlig straff som kommer som følge av ens egne dumme handlinger som man selv har skyld i. Det er ikke en straff dersom man faktisk ikke selv anser det som en straff/vil beholde ungen. Nå har ikke jeg gjennomgått abort selv og aner ikke hvordan det er. Men siden jeg antar at det ikke bare er shits and giggles vil jeg også si at abort kan være like mye, kanskje mer, straff for en dum handling. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg ser ikke hva som er galt med 2. Hvis mannen ønsker å oppdra barnet selv burde han få lov til det og kvinnen burde ikke få lov til å ta abort. Du ser ingenting galt i å tvinge noen til å gå gjennom en graviditet? Barnet til faren er ikke noe mer enn et foster før det er utvikla. Dessuten er det ikke bare å gi vekk ungen når du først har født den, vi får instinktivt et sterkt følesesmessig bånd til avkommet vårt. Verken et 280-dagers svangerskap eller å ha en unge passer bra for f.eks en 20-årig student. Har du sex med en person tar du en sjanse. Hvis du ikke kan stole på denne personen burde du aldri ha sex med han. Jeg ser ikke hvorfor vi skal drepe et foster og gå mot farens vilje bare fordi jenta ikke ønsker å ha et svangerskap og det vil bli plagsomt for henne. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg husker når jeg var tre år gammel; jeg var absolutt bevisst. Annser dette som en kommentar på mitt innlegg. Merk at jeg bruker begrepet "selvstendig tilværelse", ikke om et liv er bevisst. Når et liv har utviklet en selvstendig tilværelse vil livet være i stand til å utføre livsnødvendige oppgaver som behøves for å overleve på egenhånd, uten hjelp fra andre mennesker. F.eks. å spise mat uten hjelp. Alle hjelpemidler for et lite liv skal være fremlagt, men livet MÅ, for å ikke kunne kvalifisere for en gyldig abort, vise VILJE til å kunne overleve på egenhånd. Selvsagt er mange livsnødvendige egenskaper kunnskap som et barn må læres. Graden av læring vil selvsagt være relativt fra barn til barn, men innehar ikke barnet disse nødvendige kunnskaper, eller at det ikke finnes en omsorgsperson som vil ta seg av barnet, så burde ikke barnet leve. Endret 6. januar 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Ja, vi husker vel alle livet i livmoren Er en grunn til at det er lovlig mener nå jeg ihvertfall, og at voksne oppegående smarte leger legger til rette for at en abort skal skje + lovverket... Bedre å fjerne fosteret enn at en uansvarlig tenåring skal bli forelder.. Eller at en idiot av en 20 åring eller eldre ikke har fått inn i hodet hva angrepille eller p-pille/kondom betyr.. Det viser jo ikke akkurat til god dømmekraft.. Dessuten er det vel ytterst sjeldent at det er gutten som roper at hun ikke skal ta abort og at han vil bli pappa.. Og det er ikke akkurat morsomt å ta abort, ifølge alle jentene jeg har pratet med som har tatt abort. De får stor skyldfølelse etterpå osv.. Endret 6. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå