haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Synes abort er greit, men synes kanskje mannen burde ha litt mer å si han og. Jeg føler at dette blir slengt rundt mye en del. Men, IMHO, er det ikke gjennomtenkt i det hele tatt: Det er to scenarioer som kan komme opp hvis mannen skal få inflytelse: 1. kvinnen blir tvunget til å abortere en unge 2. kvinnen får ikke lov til å abortere en unge, og er tvunget til å ha barnet. Begge deler er galt. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 100% ja til abort.. Men eneste jeg synes burdte bli godtatt som en unnskyldning for å ta det, er at man ikke visste om graviditeten av en eller annen grunn, hvis ikke så er man stokk stein dum i hue etter min mening Er jo bare å putte i seg en pille dagen etterpå så er man kvitt problemet, ja uffamei så vanskelig Finnes til og med en god del jenter her i landet som har tatt abort opptil flere ganger! Da får jeg lyst til å skrike inn i øra på dem "halloooo, er det noen hjemme?" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er for abort frem til seks år. Hirr hirr! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Skaperne av (et potensielt) liv burde ha rett til å "avskaffe" det samme (potensielle) livet, såfremt dette livet ikke har utviklet en selvstendig tilværelse. Ved abort etter fødsel burde en nedsatt komité få i oppgave å vurdere hvert enkelt tilfelle av ønsket abort fra foreldres side; altså, om det skapte livet har utviklet en selvstendig tilværelse eller ikke. Dermed vil aborter opp i 2-3 års alderen mest sannsynlig kunne forekomme som lovlige. Siden vi har kjørt oss fast i etikk og moral som stammer fra religiøse skrifter, vil min overnevnte visjon mest sannsynlig aldri bli en realitet. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Skaperne av (et potensielt) liv burde ha rett til å "avskaffe" det samme (potensielle) livet, såfremt dette livet ikke har utviklet en selvstendig tilværelse. Ved abort etter fødsel burde en nedsatt komité få i oppgave å vurdere hvert enkelt tilfelle av ønsket abort fra foreldres side; altså, om det skapte livet har utviklet en selvstendig tilværelse eller ikke. Dermed vil aborter opp til myndighetsalder mest sannsynlig kunne forekomme som lovlige. fixed Endret 6. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg husker når jeg var tre år gammel; jeg var absolutt bevisst. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Looking for a safe stance on abortion? Me neither :!: Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Synes abort er greit, men synes kanskje mannen burde ha litt mer å si han og. Jeg føler at dette blir slengt rundt mye en del. Men, IMHO, er det ikke gjennomtenkt i det hele tatt: Det er to scenarioer som kan komme opp hvis mannen skal få inflytelse: 1. kvinnen blir tvunget til å abortere en unge 2. kvinnen får ikke lov til å abortere en unge, og er tvunget til å ha barnet. Begge deler er galt. Jeg ser ikke hva som er galt med 2. Hvis mannen ønsker å oppdra barnet selv burde han få lov til det og kvinnen burde ikke få lov til å ta abort. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg ser ikke hva som er galt med 2. Hvis mannen ønsker å oppdra barnet selv burde han få lov til det og kvinnen burde ikke få lov til å ta abort. Nå har jo ikke mannen et godt alternativ for den ni måneders lange jobben kvinnen har først da. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg ser ikke hva som er galt med 2. Hvis mannen ønsker å oppdra barnet selv burde han få lov til det og kvinnen burde ikke få lov til å ta abort. Du ser ingenting galt i å tvinge noen til å gå gjennom en graviditet? Barnet til faren er ikke noe mer enn et foster før det er utvikla. Dessuten er det ikke bare å gi vekk ungen når du først har født den, vi får instinktivt et sterkt følesesmessig bånd til avkommet vårt. Verken et 280-dagers svangerskap eller å ha en unge passer bra for f.eks en 20-årig student. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora. Med andre ord, abort er greit Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Alle mødre burde få drepe ungane sine heilt fram til dei er myndige!!! Mannen burde ikkje få låv til å møte ungen, men må betale fleire 1000 kr i månen!! Feministane sin drøm. Endret 6. januar 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora.Med andre ord, abort er greit Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Kondomer er dessverre ikke 100% sikre. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora.Med andre ord, abort er greit Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora.Med andre ord, abort er greit Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Så lenge det er kvinnen som må gå igjennom graviditen er det hun som skal ha det siste ordet. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora.Med andre ord, abort er greit Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Så lenge det er kvinnen som må gå igjennom graviditen er det hun som skal ha det siste ordet. Men i mine øyne så burde hun da klare å være økonomisk uavhengig av mannen og han burde da ha mulighet til å "melde" seg ut av farskapet. Slik er det dessverre ikke i dag. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Kondomer er dessverre ikke 100% sikre. Om ikke mannen er klar for å ta noe ansvar for at sex kan føre til graviditet bør han kanskje vurdere sølibat. Likestilling kalles visst det. Jenta kan selv velge å gå med denne klumpen i 9 måneder for så å tyne ut penger av faren i 18 år. Faren burde ha like stor rett til å melde seg ut av foreldrerollen på samme måte som mora.Med andre ord, abort er greit Da burde han kanskje brukt kondom? Mannen kunne selv velge om han ville ha ubeskyttet sex. Eller så burde han kunne være med på å avgjøre hvorvidt jenta skal ta abort eller ei. Så lenge det er kvinnen som må gå igjennom graviditen er det hun som skal ha det siste ordet. Men i mine øyne så burde hun da klare å være økonomisk uavhengig av mannen og han burde da ha mulighet til å "melde" seg ut av farskapet. Slik er det dessverre ikke i dag. Mannen har et ganske betydelig ansvar for at dama ble gravid, så jeg ser det ikke som veldig urimelig at han må være med å forsørge det barnet. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om hu ikke klarer å forsørge barnet på egenhånd får hu ta abort. Ikke belaste mannen i 18 år fordi hu ikke "klarte" å gjøre det. Om mannen vil ha barnet og jenta ikke vil så trenger hu bare ta abort så er det ferdig med den saken. Likt ansvar er hvor? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Om hu ikke klarer å forsørge barnet på egenhånd får hu ta abort. Ikke belaste mannen i 18 år fordi hu ikke "klarte" å gjøre det. Dette er faktisk kvinnens kropp, det er hun som må ta påkjenningene en abort eller graviditet medfører. En mann skal ikke kunne tvinge en jente til å ta abort eller gjennomføre en graviditet. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå