Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lager et program der jeg trenger å spille av film fra harddisk eller rett fra filmkamera.

Jeg er ny innenfor programering har hold på en 3-4 mnd, men er ganske godt i gang med mitt program.

Er fortsatt under opplæring(selvstudie) men måtte bare begynne å programmere et program jeg har lystet på lenge.

Er ute etter en måte å se film på i mitt program, finnes det noe sider der jeg kan laste dette ned og hva skal jeg søke etter. Jeg programmerer i VB2005

Hilsen Hennimg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Jeg er nok litt fersk i gamet enda, men jeg skal prøve og forklare hvor jeg vil.

Jeg driver til daglig å filmer avløpsrør og rapporterer det jeg ser og finner på et skjemma(papir). Det finnes rapporteringsprogram til pc men de er store, tunge og veldig dyre. De egner seg godt til store firmaer som som innspiserer hovedkloakker og tilsvarende. Dette har irritert meg i mange år. Derfor bestemte jeg meg for å lage et enklere og mindre komplisert program. Selve rapporterings biten er jeg godt i gang med, men det er nødvendig for meg å se det jeg filmer med mitt kamera nede i kloakkrørene på pc skjermen (live) og da i rapporteringsprogrammet som jeg lager.

Det er her jeg lurer, hvordan får jeg den biten inn i programmet. Er det en form jeg kan kopiere noen steder og bare sette rett inn i programet mitt eller hvordan gjøres det.

Det kan hende at jeg har tatt meg litt mye (kloakk)vann over hode her, men jeg er fast bestemt på at dette skal løses en eller annen gang.

Med vennlig hilsen Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...