Buzz76 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Litt ute av ting her, men om jeg har fått med meg alt er det KUN nVidia brikkesett som støtter SLi? Og ATi CrossFire støttes av ATi/AMD chipset og Intels X38? Stemmer dette? er det noen brikkesett/hovedkort som støtter BEGGE? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ikke offisielt, men det finnes noen hacker som gjør at man kan kjøre SLI på X38, men tror det var med GF6xxx eller 7xxx altså ikke det nyeste, og om det funker helt 100% er vel også litt usikkert Lenke til kommentar
Nator Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det virker som du har fått med det meste. Jeg tror det også er slik at det i bunn og grunn bare kreves 2 stk 16x PCIe porter for å støtte Crossfire. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 jeg trodde brikkesettet måtte støtte det, nyere brikkesett støtter CF med to like CF kort, før måtte man ha CF hovedkort, CF master kort + et vanlig CF kort Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Det virker som du har fått med det meste. Jeg tror det også er slik at det i bunn og grunn bare kreves 2 stk 16x PCIe porter for å støtte Crossfire. Hm! Så da skulle jeg kunne kjøre CF med 2x 3870 på mitt Asus A8N32-SLI? :-P Takker for svar alle Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Det virker som du har fått med det meste. Jeg tror det også er slik at det i bunn og grunn bare kreves 2 stk 16x PCIe porter for å støtte Crossfire. Hm! Så da skulle jeg kunne kjøre CF med 2x 3870 på mitt Asus A8N32-SLI? :-P Takker for svar alle Nei, det kan du ikke. To 8800 GT i SLi er et greit alternativ som gir omtrent lik ytelse for omtrent samme pris. EDIT: Jeg vet egentlig ikek noe om det tekniske bak SLi/CF-implementering, men jeg er rimelig sikker på at det bare er snakk om funksjoner i drivere. Produsentene trenger en lisens for å kunne implementere SLi- eller CF-støtte i brikkesetta deres. Det er mulig AMD har åpnet standarden sin, hørte noe om det for lenge siden, men jeg tror ikke det har skjedd ennå. SLi er til nå bare implementert i Nvidia-brikkesett*, mens CF er implementert i AMD/ATi- og Intel-brikkesett. Dette er CFs store fordel, IMHO - Intel har veldig solide brikkesett. * Det finnes et hederlig unntak: Intels brikkesett for bærbare, ikke at der relevant her, da. Endret 5. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 nei det kan du ikke, da må du kjøre SLI f.eks 2x Nvidia GeForce 8800GT Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Rent teknisk kan man kjøre både SLI og Crossfire bare man har 2 pcie x16 porter, begrensningen ligger i driverene - Nvidia sine drivere sjekker at hovedkortet har "lov" til å kjøre SLI, det samme gjør ATI sine, det er altså bare snakk om software. Intel X38, P35 og 975x, samt noen få 965 kort kan støtter også Crossfire, nye X48 også selvfølgelig Endret 5. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Allright! takker igjen Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Noen som har peiling på HK'er med LGA775 sokkel som støtter\skal støtte CrossfireX? Endret 14. januar 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 P45 som er arvtakeren til P35 vil støtte CrossfireX, regn med de første kortene dukker opp snart. http://www.tgdaily.com/content/view/35361/135/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå