huldal Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Nå er tiden inne for å skaffe familien et nytt digitalt kamera. Budsjett ca. 3000,- Skal brukes til alle formål. Har 2 små gutter i huset vi skal ta masse bilder av. Mitt nåværende kamera er et fujifilm f460. Har ikke vært helt fornøyd med det kameraet da det blir uklare bilde i rom med dårlig belysning. Alle tidligere kamera har vært olympus. Siden det er så mange som har peiling på kamera her på forumet ser jeg meg et snitt i å få tips og spare meg selv for mye tenking og grubling. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Mitt nåværende kamera er et fujifilm f460. Har ikke vært helt fornøyd med det kameraet da det blir uklare bilde i rom med dårlig belysning. Alle tidligere kamera har vært olympus.Fujifilm F40fd er nok det rette kameraet for deg. En divisjon eller to foran F460, minst... Antakelig beste kompaktkameraet i dårlig belysning, semikompakte unntatt. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Som nevnt i første innlegg. Budsjettet ligger på 3000,- Ser ut fra prisguide at F40 koster 1600,- Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Som nevnt i første innlegg. Budsjettet ligger på 3000,- Ser ut fra prisguide at F40 koster 1600,- Spiller faktisk ingen rolle, det er fremdeles et av de beste kameraene innendørs... Lenke til kommentar
huldal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Takk for kjapt svar. Håper andre også vil komme med forslag. Vidvinkel er ønskelig Edit: Har blitt anbefalt dette tidligere: Canon Digital Ixus 860 Endret 5. januar 2008 av huldal Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det har i det siste vært tildels heftige debatter her ang. F40fd kontra Ixus 800/900-serien. Alle disse er meget gode, men så lenge du fremhever dårlige innebilder er fortsatt Fujifilm best i klassen med flere av sine i F-serien. Men hvis du må svi av 3K kan du jo heller kjøpe 2 stk. F40fd :!: . Har det selv, det er meget godt på innebilder. Forøvrig, hvis vidvinkel er ønskelig kan du jo også se om du finner restlager av det større S6500fd. Det er riktignok ikke lommekamera, men derimot et ultrazoom med mekaniske ringer for zoom og fokus. Det har 10.7 x zoom, fra 28-200mm, og dermed god vidvinkel. Det har også kjapp autofokus, og med ansiktsgjenkjenning er det glimrende for småtasser. Jeg har selv kjente med dette kameraet, og det tar svært imponerende støysvake innebilder på tildels høy ISO. Inntil nylig ble var det iallfall til å få til latterlige 2.2K, vanvittig mye kamera for pengene iallfall. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 K-ryeng: Har du prøvd F40 selv? Og ixus 860? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om det er av interesse har jeg lagt ut noen testbilder, bl.a. i mørke, på denne siden. Har prøv med litt forskjellige økende ISO-settinger. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 K-ryeng: Har du prøvd F40 selv? Og ixus 860?Jeg har prøvd F40fd i butikken jeg jobber, og lest en hel del tester av kameraet. De fleste konkluderer med det samme som jeg har erfart, at det er et utmerket kamera innendørs. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Føles litt rart og kvitte seg med et kamera til 2500,- for å kjøpe et "bedre" til 1600,- Lenke til kommentar
huldal Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Bumber denne jeg. Nå har mitt F460 tatt dagen. Er det fortsatt F40 som blir anbefalt til mitt behov? Sjekk 1. innlegg. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det beste kompaktkamera til Fujifilm er akkurat nå F200EXR: https://prisguiden.no/product.php?product...62&cat_id=6 (selv om enkelte som meg, foretrekker til klassikerne som F10 til F31 + E550 og E900) Lenke til kommentar
huldal Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Tenkte meg omtrent halve prisen.... Slik som F40 var da jeg spurte om dette sist. Det må no vel finns en "lillebror" til dette kameraet? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Er dette overtakeren til F40? Fujifilm FinePix F60fd Kan dette anbefales? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Då har eg lagt inn bestilling på fujifilm f100 hos mpx. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 F-serien mistet vel litt av glansen når F50 kom da også Fuji falt for fristelsen til å dytte et overdrevent antall megapiksler inn i kameraet (som alle andre produsenter). Men F100 er fortsatt et bra kamera. Tipper du blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå