elzon Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei Hva betyr de ordene i klartekst egentlig? Jeg har tenkt å starte en bedrift, men planen er å ha flere enhete, for eksempel at en del driver med salg av produkter og en annen driver med tjenesteyting.. Så her jeg litt usikker på hvilket ord jeg bør ta med i navnet mitt, evt andre forslag? Endret 5. januar 2008 av elzon Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Uttrykket holdingselskap brukes gjerne om moderselskapet i en større organisasjon. Det er dette selskapet som eier de andre selskapene i organisasjonen. Consult er en forkortelse av consulting og antyder at selskapet driver med konsultasjonstjenester. Lenke til kommentar
Neloh Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei, Et holdingselskap er normalt et selskap som "forvalter" noens eierinteresser i andre bedrifter. Det har normalt ingen spesiell annen drift, utenom administrasjon i en del tilfeller. Consulting betyr rådgivning innen ett eller annet felt. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 For all del ikke ta med "consult" i firmanavnet. Det er utslitt, oppbrukt osv... Kom opp med noe litt mer innovativt og "catchy" som folk husker. Consult var kjempe-"in" for 10 år siden, og alle skulle bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå