Liquid Crystal Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei Er første gangen jeg tukler med linux i hele mitt liv, og vil gjerne ha tilgang på internett. Har instalert ubuntu på samme maskin som wlan kortet sitter i, og funker på windows. Kortet er av typen SMCPCIT-G, og oppdages av ubuntu som et ukjent ethernetkort. Noe hjelp å få der ute? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 åpne en terminal og skriv lspci | grep Network Du skal da få ut en linje med tekst som blandt annet forteller deg hvilken chip som sitter i nettverkskortet ditt. (Husk å skille mellom store og små bokstaver) Etterpå kan du google etter svar eller poste resultatet av kommandoen her. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Du definerer feil grad av "ny til linux" her =P Hvor finner jeg "terminalen" antar at det er noe ala cmd i windowns? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Får aboslutt ingen respons når jeg typer den komandoen. Åpner termnial fra Applications - Accessories - terminal, om dette er riktig? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er riktig ja, husket du stor N i Network? Du kan kjøre bare lspci, men du får da en lengre liste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå