Gå til innhold

Test av LAVPRIS kjølere!

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på hvorfor tester man bare høypris kjølere? Hva med å teste noen lavpris kjølere fra Coolmaster og Glacialtech?

Coolmaster har noen kjølere som kjøler opp til XP2600+ til en pris av 160kr. Det er bilig, nå gjenstår det å se om det er bra nok? :shrug: Det kunne dere svare oss :p . Lage for eksampel en paralel test av flere kjølere i lavpris klassen og se hva som gir best kjøling.

DET HADDE VÆRT NOE, DET!

Staljin

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er også enig. Det er ikke alltid lett å anbefale andre kjølere når de skal handle fra PS Data, Komplett m.fl.

Greit nok at overklokking.no prøver å drive mer med ekstremkjøling, men for normale brukere er liksom ikke det førsteprioritet. (selv om ekstremkjøling er morsomt da..)

1. Test av lavpriskjølere hadde vært nyttig. Har en god magefølelse for Iglo Silent Breeze som koster 199,- på PS Data, men har ingen tester.. Men dere vil kanskje vente til dere får den etterlengtede "testbenken"?

2. Så ønsker vi oss en oppgradert overklokkingsguide av skjermkort. F.eks. ved bruk av RivaTuner - som faktisk er et gratis (og genialt) program.

3. Så hadde det også vært fint med en overklokkingsguide som var litt mer basert på bios (FSB, multiplier, vcore, PCI/AGP-hastighet, ram osv.) enn de fire nybegynnerguidene. Det kommer jo stadig spørsmål om dette.

4. Ja, og så en ny oppdatert Goop-guide. Der skal det blant annet gjøres klart at rødsprit funker minst like bra som isopropanol (ja, etter hva jeg har fått med meg så er det faktisk sannheten - billigere er det også!)

Jepp, det var alt jeg kom på i farten. Skjønner selvsagt at dere har mye å gjøre!(?) men dere vil jo ha forslag for å forbedre siden og dette var da mine forslag. Har tenkt på å lage lignende guider på min egen hjemmeside, så vi får se hvem som blir ferdig først! :p

Lykke til videre med overklokking.no! :)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget deres her men vil bare tilføye at vi fortsatt befinner oss på www.overklokking.no !!!

Og navnet i seg selv sier da at man er interesert i å overklokke, noe som igjen resulterer i at man trenger BRA kjøling!

Og de beste kjølerene koster desverre MYE!!

Jeg for min del er overhodet ikke interessert i få overklokking til å teste noen møkka kjølere bare fordi de er billige!

Lenke til kommentar

Test av low-budget kjølere kan vi sikkert få til, men jeg synes det er viktigere for oss å teste ting som er nyttig i forbindelse med det vi primært driver med: overklokking. Men forslaget er notert. :yes:

Lenke til kommentar

For meg kan det være det samme om ok.no eller hw.no tester kjølerne. Men jeg synes bare det hadde vært en god ide. Selv bruker jeg sidene om hverandre..

Poenget er bare at i den tråden som er nevnt i "ID2", så mener noen at det er ok.no sitt ansvar. Andre igjen mener hw.no burde teste pinglekjølere.

Jaja.

Lenke til kommentar
Test av low-budget kjølere kan vi sikkert få til, men jeg synes det er viktigere for oss å teste ting som er nyttig i forbindelse med det vi primært driver med: overklokking. Men forslaget er notert.  :yes:

Hei,

Det du prøver å si er " Driver du ikke med overklokking så har du ingenting å gjøre på www.overklokking.no!? :roll: . (tar jeg feil, eller... :shrug: )

Er litt enig i det at dere burde drive med overklokkingsutstyr, og tenkte i utgangspunktet at HW.NO kunne teste disse kjølere siden det er mer eller mindre en side for vanlige databrukere, men de henviste meg hit.

Derfor synns jeg at dere bør finne en løsning på dette.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Det du prøver å si er " Driver du ikke med overklokking så har du ingenting å gjøre på www.overklokking.no!? :roll: . (tar jeg feil, eller... :shrug: )

Der tar du nok feil. :) Men det som er saken er at vi ønsker å teste utstyr som er godt nok for overklokking. Og da er de mer enn gode til vanlige brukere også. Det fins mange gode alternativer for de som ikke vil bruke så mye penger på kjølere - selv om de ikke akkurat koster en hundrings.

Jeg har testet en kjøler fra Glacialtech, og ble ikke imponert. Testen er ikke lansert av div. årsaker, men jeg kan jo røpe resultatene.

GlacialTech Igloo 4200:

Testmaskin:

[*]Intel Pentium 4 @ 2.0 GHz 512 KB "Northwood"

[*]Asus P4S8X/LAN/SATA, SIS648, ATA/133, 8x AGP, IE1394

[*]Asus GeForce 4 Ti 4200 V8420 128MB DDR

[*]256 MB Corsair XMS 3500 DDR

[*]"Prism silver" kabinett

[*]400W Sunnytech PSU med Noise Killer ettermontert

Testresultater:

CPU @ 2 GHz:

36 grader idle og 47 grader under 100 % load

CPU overklokket til 2667 MHz:

36 grader idle og 52 grader 100% load.

Viften er ikke direkte stille, men heller ikke bråkete. Alt i alt en grei kjøler for normalt bruk. Allikevel mener jeg at man kan kjøpe noe som er bedre. For kjøper du en kjøler som yter bra ved overklokking, kan du skru ned hastigheten på vifta under normal drift. Dette medfører at maskinen blir stillere - og om det blir skikkelig varmt i rommet kan du skru opp litt for å få bedre kjøling.

Zalman CNPS 5700D Cu koster 299,- hos 3dfx Cool, kjøler bra og har mulighet for justering av viftens hastighet. Et ABSOLUTT bra alternativ, selv om den koster 144,- mer enn GlacialTech Igloo 4200 som koster 155,- på Komplett.

Frakt kommer på 75,- for VISA og 120,- for postoppkrav på 3dfx.

På Komplett er prisen 100,- (VISA er ikke tilgjengelig).

Dette medfører:

Komplett: GlacialTech Igloo 4200 255,- levert posten.

3dfx Cool: Zalman CNPS 5700D Cu:

419,- postoppkrav

374,- VISA

Ved å handle på Komplett sparer du altså:

119,- (VISA på 3dfx)

164,- (postoppkrav 3dfx)

Til gjengjeld får du en mer bråkete kjøler, ingen justeringsmuligheter og dårligere kjøling. You do the math...

Lenke til kommentar

----------------

yummy skrev:

--------------------------------------------------------------------------------

Test av low-budget kjølere kan vi sikkert få til, men jeg synes det er viktigere for oss å teste ting som er nyttig i forbindelse med det vi primært driver med: overklokking. Men forslaget er notert ...

:woot: "Cutting Edge PSU-mod " :woot:

+ PSU blir MYE penere!

+ Enkel montering

+ Lav pris

Overklokking.no gir Cutting Edge PSU-mod. karakteren 4

Primært? -bytte ut PSU deksel med røde overklokkings deksler?

You do the math...

say no more..

.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dere har jo like mange artikler om rheobuser og andre lignende ting som dere har om overklokking.... Så det er jo en heller dårlig unnskyldning og sei at dere berre tester dei skikkelige kjølere.... Synst det er _altfor_ smått med overklokking. Når dere sier at det er overklokking dere primært driver med, burde dere kanskje gjere det og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...