eprep2000 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor folk må velge de billigste selv om det går bekostning av kvalitet? Jeg synes ikke noe som helst synd på de folka som kommer på tv2 hjelper deg etter at huset deres har falt sammen , for di det ble brukt et dritt firma som gjorde jobben 200 000 kr billigere en alle andre. Seriøst skjøner de ikke at det er noe mufens når alle andre seriøse bedrifter priser seg så mye høyere? De som har fått bygårdene sine ødelagt av billige malerfirmaer som ikke bruker kalkmaling, burde ikke få en krone i erstatning hverken av firmaet eller forsikrings selvskapet! Er du idiot og gjærig så fortener du faen meg ikke annet! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 å være sparsommelig er faktisk ganske smart, og når det gjelder håndtverkstjenester, skal du som kunde kunne stole på at firmaet du setter bort en jobb til skal bli gjort tilfredsstillende, men det er klart, man må jo som forbruker være voken og ha i bakhodet at "høres det for godt ut til å være sant, så er det antagelig akkurat det" Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor folk må velge de billigste selv om det går bekostning av kvalitet?Jeg synes ikke noe som helst synd på de folka som kommer på tv2 hjelper deg etter at huset deres har falt sammen , for di det ble brukt et dritt firma som gjorde jobben 200 000 kr billigere en alle andre. Seriøst skjøner de ikke at det er noe mufens når alle andre seriøse bedrifter priser seg så mye høyere? De som har fått bygårdene sine ødelagt av billige malerfirmaer som ikke bruker kalkmaling, burde ikke få en krone i erstatning hverken av firmaet eller forsikrings selvskapet! Er du idiot og gjærig så fortener du faen meg ikke anne Skal være meget så enig med deg der men samtidig med at kunden fortjener alt de kan få av problemer burde ikke svindlerfirmaene på noen måte gå fri. Harde straffer, spesielt om det er gjort grove feil. Men samfunnet er blitt slik i dag at alt dreier seg om pris og da er det sluttsummen på tilbudet/anbudet som betyr noe tydeligvis. Men det samme gjelder her også, ser det for godt ut til å være sandt så er det som oftest det. Og da har billige svindlerfirma gode tider. Kunden tror han har fått pusset oppp badet drittbillig og firmaet har fått godt betalt for drittjobben. Når da vannskadene melder seg 2 - 3 år etter er både firma og eiere som sunket i jorda. EDIT: Å være sparsommelig kan være smart men å være gjerrig er rene idiotien. Endret 5. januar 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Er igrunn enig, men da jeg så overskriften tenkte jeg mer på de som kjøper en 100,- radio/cd-spiller på europris og som aldri blir fornøyd.. Lenke til kommentar
katet Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er igrunn enig, men da jeg så overskriften tenkte jeg mer på de som kjøper en 100,- radio/cd-spiller på europris og som aldri blir fornøyd.. Eller dei som ikkje har noko peiling. Kjøper for eksempel ein "rå" og stilig datamaskin for tre tusen og trur dei har fått det beste. Så kjem gammer`n med berbaren frå 1974 og sler den ned når det gjeld grafikk på spel Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor folk må velge de billigste selv om det går bekostning av kvalitet?Jeg synes ikke noe som helst synd på de folka som kommer på tv2 hjelper deg etter at huset deres har falt sammen , for di det ble brukt et dritt firma som gjorde jobben 200 000 kr billigere en alle andre. Seriøst skjøner de ikke at det er noe mufens når alle andre seriøse bedrifter priser seg så mye høyere? De som har fått bygårdene sine ødelagt av billige malerfirmaer som ikke bruker kalkmaling, burde ikke få en krone i erstatning hverken av firmaet eller forsikrings selvskapet! Er du idiot og gjærig så fortener du faen meg ikke annet! Tjah, har ett påbygg som ble gjort på anbud av ett møkkafirma på huset som jeg eier... (Ble gjort før huset ble kjøpt av meg) for å nevne noe, så har de knust kloakkrøret (ikke reparert, må jeg ta til sommeren, dog.. Det skjer ikke noe såfremst overflatevannet er under kjellernivå på huset) ytterdøren som står i påbygget var såkalt påtenkt isolert (jeg har etterisolert den nå) +++ Jeg viste at huset var dårlig når jeg kjøpte det, men at det "nye" påbygget var i så dårlig stand hadde jeg ikke forventet. Så du mener altså, at fordi de som bodde her før, som fikk ett "rimelig" anbud (de ble lurt trill rundt)... Så er det helt greit at jeg må slite med det i ettertid... ?? Firmaet er selvfølgelig konkurs for lenge siden. Det skal da være mulig å kunne gjøre ett godt kjøp.... og slippe å bli rundlurt.... Men, ifølge deg... Så er det helt greit.. Siden man burde ha skjønt det, da de var billigst... (Ps : De behøver ikke være billigst for å gjøre en grøveljobb) Jeg tror nemlig ikke du skjønner hvor mye f.eks 200 000 ekstra er for noen, det kan være forskjellen på om hele prosjektet blir startet eller ikke. Da er det plutselig ikke så greit... Du ser litt for svart/hvitt på det. Det som derimot er ett problem, er at bakmennen(e) slipper unna med det, gang etter gang... Hadde det vært skikkelig fengselsstraff på denne typen kriminalitet, så hadde det ikke vært så lukrativt... Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor folk må velge de billigste selv om det går bekostning av kvalitet?Jeg synes ikke noe som helst synd på de folka som kommer på tv2 hjelper deg etter at huset deres har falt sammen , for di det ble brukt et dritt firma som gjorde jobben 200 000 kr billigere en alle andre. Seriøst skjøner de ikke at det er noe mufens når alle andre seriøse bedrifter priser seg så mye høyere? De som har fått bygårdene sine ødelagt av billige malerfirmaer som ikke bruker kalkmaling, burde ikke få en krone i erstatning hverken av firmaet eller forsikrings selvskapet! Er du idiot og gjærig så fortener du faen meg ikke annet! Tjah, har ett påbygg som ble gjort på anbud av ett møkkafirma på huset som jeg eier... (Ble gjort før huset ble kjøpt av meg) for å nevne noe, så har de knust kloakkrøret (ikke reparert, må jeg ta til sommeren, dog.. Det skjer ikke noe såfremst overflatevannet er under kjellernivå på huset) ytterdøren som står i påbygget var såkalt påtenkt isolert (jeg har etterisolert den nå) +++ Jeg viste at huset var dårlig når jeg kjøpte det, men at det "nye" påbygget var i så dårlig stand hadde jeg ikke forventet. Så du mener altså, at fordi de som bodde her før, som fikk ett "rimelig" anbud (de ble lurt trill rundt)... Så er det helt greit at jeg må slite med det i ettertid... ?? Firmaet er selvfølgelig konkurs for lenge siden. Det skal da være mulig å kunne gjøre ett godt kjøp.... og slippe å bli rundlurt.... Men, ifølge deg... Så er det helt greit.. Siden man burde ha skjønt det, da de var billigst... (Ps : De behøver ikke være billigst for å gjøre en grøveljobb) Jeg tror nemlig ikke du skjønner hvor mye f.eks 200 000 ekstra er for noen, det kan være forskjellen på om hele prosjektet blir startet eller ikke. Da er det plutselig ikke så greit... Du ser litt for svart/hvitt på det. Det som derimot er ett problem, er at bakmennen(e) slipper unna med det, gang etter gang... Hadde det vært skikkelig fengselsstraff på denne typen kriminalitet, så hadde det ikke vært så lukrativt... Vell du sier du sier det jo selv " Jeg tror nemlig ikke du skjønner hvor mye f.eks 200 000 ekstra er for noen Hvis et firma skal bygge et på bygg på huset ditt og 80% av firmaene krever 400 000 10% krever 450 000 og 5% krever 375 000 og 5% krever 200 000. så Må du dda skjønne at det er et sted sist nevnte firma sparer penger. Hvis du da bare har 200 000 så har du ikke råd til på bygget sån er det bare. 200 000 er utrolig mye for et firma, di færeste firmaene har en fortjeneste på 50%. Firmrmaet jeg jobber i har tat underskuds jobber med villje for og ungå å måtte permitere folk. Jeg og mine koleger gikk ned 50% i lønn pga idiot firmaer som gjeriknarker bruker (Akord tariff var 4 kr pr meter trekt kabel tillits valgt og klubben skrev under på særavtale med firmaet om at det bare skulle betales 2 kr pr metter). SÅ JA JEG SYNES IKKE SYND PÅ DEG HVIS DU HAR BRUKT ET FIRMA SOM VAR UNATURLIG MYE BILLIGERE EN ANDRE SERIØSE FIRMAER. hvis det er tilfellet har du kun deg selv og takke! og grunnen til at slike firmaer kan forsette er nettop gjeriknarker som ikke ønsker og betale for en ordentelig jobb. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det gjelder som i alt annet at en må undersøke tingene før en kjøper noe. Men en ting som er mer irriterende enn idioter som klager når de har kjøpt dritt på Europris er idioter som ikke skal handle på Elkjøp fordi de har så dårlig service. "Nei, kjører heller til Ytre-Sirdal og handler der. De har så god service og selger kvalitets komfyrer" Jada, de har god service fordi de bare har fire kunder i året. Det er de samme tingene som de har på Elkjøp, som de kjører forbi på veien, og Elkjøp er fire tusen kr billigere. Det er ikke dumt - det er ren skjær idioti. Måtte bare få det ut Lenke til kommentar
chberge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Elkjøp er billigere enn de fleste, men sier de har god kvalitet. Det er en dårlig markedsmodell å selge produkter som blir ødelagt for det vil føre til at folk klage. Det er mye som varierer i pris, men alikevel er det mye billig med god kvalitet. De vi ser klager på Tv2 hjelper deg er jo bare et fåtall, altså finnes det mange andre som har kjøpt akkurat det samme, bare at det virker. Og det samme gjelder dyre varer, er ting som ikke virker der også. Og tilslutt, mange forskjellige butikker har samme varer, men forskjellig pris... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg boikotter gjerne butikker og handler samme produktet dyrere et annet sted om butikken jeg vil boikotte har dårlig service. Det kalles å utøve forbrukermakt, hva er galskap med det? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 galskapen er der hvis du betaler 2000 kr mer for samme produkt bare for å utøve forbrukermakt Lenke til kommentar
ictys Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jepp, det er idiotisk. Samme folka kjørte for ett par dager siden forbi elkjøp igjen for å kjøpe ny komfyr. Så kom de til grukkedal og kjøpte ny komfyr og kjøleskap. De betalte selvsagt 4000 mer en elkjøppris på samme tingen - "men det er jo så god service" Så kjørte de hjem og ryddet kjøleskapet. Senere på dagen kom ny komfyr og nytt kjøleskap. Da bilen fra grukkedal kjørte så de noen merkelig merker på det nye kjøleskapet - hele skapet var fult av bulker. De så nøyere på den nye komfyren og denne hadde flere skjemmende riper. Butikken ble ringt opp og svarte bare at de måtte jo skjønne det - de hadde jo fått utstillingsmodellen, det hadde jo selgeren sagt? Da ble det bråk. Enden på visa ble at grukkedal hentet kjøleskap og komfyr og folka nå må være uten dette i tre dager til butikken får varene inn på lager. "Men de har jo så god service..." Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det var vel ikke akkurat et eksempel på god service. God service er når man sitter igjen hjemme med et produkt man er fornøyd med solgt av en hyggelig selger OG levert problemfritt. Men tilbake tild et det å betale mere for en vare for å benytte sin forbrukermakt. Mener dere i fult alvor at man skal kjøpe varen i butikken med den dårligste servicen bare fordi de er billigst? Virket ikke slik i sommer og høst da komplett hadde problemer i forbindelse med det nye robotlageret sitt. Butikken som ikke yter meg god service kan gjerne gå konkurs for min del selv om de er billigst. Hvem ønsker man å handle med, en selger som er pågående og presanterer faktafeil om varen eller en selger som behagelig og presenterer riktige fakta om produktet men koster litt mere? Følelsen man sitter igjen med etter handelen er viktig for mange. Det finnes mange menensker der ute som ikke er studenter med god inntekt og som gjerne bruker penger på god service. Skjønner jo at det blir hardt for budgettet for en fattig student eller nyetablert å skal punge ut 2000 mere for det nye kjøleskapet, men folk som har råd gjør det. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det var vel ikke akkurat et eksempel på god service.God service er når man sitter igjen hjemme med et produkt man er fornøyd med solgt av en hyggelig selger OG levert problemfritt. Men tilbake tild et det å betale mere for en vare for å benytte sin forbrukermakt. Mener dere i fult alvor at man skal kjøpe varen i butikken med den dårligste servicen bare fordi de er billigst? Virket ikke slik i sommer og høst da komplett hadde problemer i forbindelse med det nye robotlageret sitt. Butikken som ikke yter meg god service kan gjerne gå konkurs for min del selv om de er billigst. Hvem ønsker man å handle med, en selger som er pågående og presanterer faktafeil om varen eller en selger som behagelig og presenterer riktige fakta om produktet men koster litt mere? Følelsen man sitter igjen med etter handelen er viktig for mange. Det finnes mange menensker der ute som ikke er studenter med god inntekt og som gjerne bruker penger på god service. Skjønner jo at det blir hardt for budgettet for en fattig student eller nyetablert å skal punge ut 2000 mere for det nye kjøleskapet, men folk som har råd gjør det. Jeg er jo forsåvidt enig med deg. Det finnes en hårfin balanse mellom å handle og betale lite og å handle og betale lite og være missfornøyd med servicen. Kan du sitte hjemme i sofaen og være fornøyd med en nogenlunde bra pris og nogenlunde grei service da er det optimalt. Men sitter du hjemme og irriterer deg fordi du fikk bra service, men ble lurt av selgeren til å kjøpe noe svindyrt eller du sitter hjemme og kjøpte noe billig som aaaaaaaaldri kommer da... Jeg sitter og venter på Nokia N95 8gb jeg nå. Får den gjennom jobben Det er jo veldig billig for meg - gratis faktisk når man ikke tenker på skatten for arbeidsgiverfinansiert mobiltelefon. Men firmate som skal sende den er så ufattelig treige - ikke rart det er jo bare firmaer som binder seg opp til å handle med de som handler og de handler jo uansett - til svinpris. Gleder meg til å få fingrene mine i den men gleden synker proposjonelt med tiden jeg må vente på å få den. Hvis så det er noe kluss når jeg får den blir jeg rasende og sur og irritert. Da er hele handelen ødelagt - selv om jeg får den gratis. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor folk må velge de billigste selv om det går bekostning av kvalitet?Jeg synes ikke noe som helst synd på de folka som kommer på tv2 hjelper deg etter at huset deres har falt sammen , for di det ble brukt et dritt firma som gjorde jobben 200 000 kr billigere en alle andre. Seriøst skjøner de ikke at det er noe mufens når alle andre seriøse bedrifter priser seg så mye høyere? De som har fått bygårdene sine ødelagt av billige malerfirmaer som ikke bruker kalkmaling, burde ikke få en krone i erstatning hverken av firmaet eller forsikrings selvskapet! Er du idiot og gjærig så fortener du faen meg ikke annet! Ja, det er mange som dummer seg ut å velger for billige saker. På en annen side er det mange produkter (ikke tjenester i så stor grad) som virkelig er lurt å kjøpe billigst mulig. Phoenix og Ascics for eksempel, gode klær og gode sko. Dessverre ikke gode nok til å forsvare prisen. Hvis folk flest hadde visst hva en sånn jakke koster å lage i asia. Eller visste hvor mye en butikk kan ta for en 100% lik sko bare uten Asics-logoen.. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg vet i alle fall at Levis importøren for ett par år siden gav beskjed til "sine" butikker at hvis de tok mindre enn 300% fortjeneste så fikk de ikke handle av ham. Dvs at buksa di som koster 400,- kr i butikken - da har butikken tjent 300,- og importøren fått 100,- Si at det koster 25 kr å sende den fra Asia og importøren har 50% fortjeneste så kostet buksa 35 kr å lage. Sikkert ett ledd til imellom der som skal ha penger så regnestykket stemmer ikke helt, men det gir en god pekepinne. 400,- er billig for en Levis sier du, men da har jeg ikke tatt med moms til staten. Alle ledd suger penger fra folk. Egentlig ikke rart at staten må ha inn penger. De må jo finansiere milliard Operaen i Oslo. Jeg synes opera og balett er bortkastet tid og penger. Noen som vet hvor mye en milliard er? Hvis du gir bort 100 000,- kr pr dag så tar det litt mer enn 27 år før du har gitt bort en milliard. Har du pengene i banken så må du gi bort rentene etterpå. S Y K T !!! Vi sparer noen kroner på å kjøpe billige greier, mens staten bruker milliarder på stygge kjærringer som hyler - det er kultur. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg har hørt en annen komisk ting om klesmerket Diesel. De slo ikke an i starten, så man la om taktikk og markedsførte dem som litt mer eksklusive og satt opp prisen drastisk. Suksess! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Folk forveksler ønske, behov, rett og krav. "Det jeg vil ha, når jeg vil ha det, og til prisen jeg er villig til å betale", er vel rettsoppfatningen til den gjengse nordmann. Derfor kan man selge dem ræl. Laptop til 4000? Jøssda. Sikkert like bra som den til 12. Når man må forklare kundene at jo, det dyreste produktet er bedre enn det billigste, det er ikke juks, da er det noe galt et eller flere steder. Så klages det. Kyniske, slemme bransjen. Man har seg selv å takke. Selv finner jeg meg sjelden i en klagekø, fordi jeg nesten alltid går etter middels- til toppspekka varer. Har jeg ikke råd til en god MP3-spiller, går jeg heller uten enn med noe billig dritt. Og, når det gjelder varer man skal leve med over lengre tid - hva pokker har det egentlig å si om den koster 500 eller 2000 kroner? Trikset er å vite når man slutter å betale for kvalitet og service og begynner å punge ut for andre ting. Det er uansett garantert ikke i nedre halvdel av skalaen. Endret 24. april 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
ictys Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Folk forveksler ønske, behov, rett og krav. "Det jeg vil ha, når jeg vil ha det, og til prisen jeg er villig til å betale", er vel rettsoppfatningen til den gjengse nordmann. Derfor kan man selge dem ræl. Laptop til 4000? Jøssda. Sikkert like bra som den til 12. Når man må forklare kundene at jo, det dyreste produktet er bedre enn det billigste, det er ikke juks, da er det noe galt et eller flere steder. Så klages det. Kyniske, slemme bransjen. Man har seg selv å takke. Selv finner jeg meg sjelden i en klagekø, fordi jeg nesten alltid går etter middels- til toppspekka varer. Har jeg ikke råd til en god MP3-spiller, går jeg heller uten enn med noe billig dritt. Og, når det gjelder varer man skal leve med over lengre tid - hva pokker har det egentlig å si om den koster 500 eller 2000 kroner? Trikset er å vite når man slutter å betale for kvalitet og service og begynner å punge ut for andre ting. Det er uansett garantert ikke i nedre halvdel av skalaen. Mja jeg er forsåvidt enig med deg. Men hvor går "smertegrensen" det er jo helt individuelt. Jeg heller gidder ikke kjøpe en 25 kr Mp3 spiller, men jeg kjøper ikke en til 7000,- heller for at "det er bra kvalitet" Begge spiller musikk, det himmelvid forskjell i kvaliteten. En Mp3 til 7-800 kr er grei nok for meg, mens andre igjen synes det er noe dritt. Men den holder til mitt bruk og jeg er fornøyd. Men en musikkekspert vil synes lyden er dritt og møkk. Jeg har da noe greie på lyd, og lyden er bra nok den. Poengen, den grensen vi snakker om her er så utrolig personavhengig. Når det gjelder Mobiltelefon vil jeg ikke tatt i en sånn billig greie. Jeg MÅ ha god kvalitet med masse dall - da er jeg også villig til å punge ut ganske mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå