El Matador Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Heisann, Installerte opp en server med Clarkconnect i går. Serveren fungerer som en router med DHCP. Problemet er bare at pingen er blitt utrolig høy og ustabil. 300-400ms mot normalt 15ms til Vg.no. internett er også blitt kjempetregt, når jeg måler på Itavisen.no måler jeg 2000-3000Kbit/s, men jeg har egentlig 10Mbit. Det er ca. 4-5 bruker tilkoblet, hvor ingen laster ned (som jeg vet i allefall) Maskinen er en gammel P3-maskin, 800Mhz, 256MB Ram, intergrert og ett nytt PCI-nettverkskort. Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Virker veldig merkelig. Har du skjekket at proxyen sitt filter er deaktivt (siden dette har strenge krav til maskinvare for å være noe serlig raskt) og at ikke noe er sperret på "inn" siden i brannmuren? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Noop, er ingenting i brannmuren som blokker. En annen ting jeg kan nevne er at jeg ofte mister pakker. Kanskje hver 30. eller 40. pakke faller ut. Da faller det ut kanskje 2-3 om gangen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Proxy filter aktivert? også kalt Content Filter Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Proxy filter aktivert? også kalt Content Filter Hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har CC dette da som default? Hadde ikke dette i versjon 4 om jeg ikke husker galt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå