Gå til innhold

Compact Flash Harddisk?

Anbefalte innlegg

dette var litt forvirrende. er altså CF uegnet som harddisk fordi de har begrenset skriveantall?

hvorfor prater dere om batterier og evt strømbrudd, er de ikke permanente heller?

hva skiller harddiskbasert og minnebasert mellom CF kort? :hmm:

;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
dette var litt forvirrende. er altså CF uegnet som harddisk fordi de har begrenset skriveantall?

hvorfor prater dere om batterier og evt strømbrudd, er de ikke permanente heller?

hva skiller harddiskbasert og minnebasert mellom CF kort? :hmm:

;)

Jeg har virkelig sett med stor interesse å legge inn SSD i min neste maskin, men jeg er jo veldig usikker på om jeg lager problemer for meg selv...

Dette med skriveantall var også litt pussig ja, men i tråden om "SSD Write Cycles & Levetid?" så sto det en del interesante ting om dette.

Jeg leste litt på Mtron's egne produktbeskrivelse, at 1GB SSD varer i ca 5 år med en cycle antall på 100,000 write/erase.

http://www.mtron.net/English/Product/overview.asp

Har man en 32gb harddisk med advance wear systemet, kan en harddisk vare opp mot 150 år.

Er fortsatt litt skeptisk, ettersom selgere vil naturligvis skryte litt av produktene sine. Men selv om en 32GB SSD skulle kunne vare i halve oppgitte levetiden sin, er det fortsatt mer en nokk :)

Nå lanserer jo Toshiba noen 128GB SSD disker og skriver følgende om levetid:

The drives' operating life - as measured by the mean time to failure (MTTF) - is one million hours, it added.

Toshiba sier at de også vil masseprodusere SATA II disker i løpet av andre kvartal 2008.

SSD SATA II disker vil vel da slik jeg oppfatter det være hinsides mye raskere en en vanlig IDE harddisk som jeg har i dag.

noen kommentarer her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...