tipptopptommelopp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei Hovudkort: Asus P5K, P35, Socket 775 Hovedkort Windows XP sp2 Får ikkje instalert driveren til det integrerte lydkortet mitt. På enhetsbehandling under lyd ligger Audio Device on High Definition Audio Bus med et lite gult utropstegn. Når eg prøver å instalere drivere kjem det opp "Installering av Realtek HD LydDriver Mislykkes"!! Med en annen driver kjem det opp Microsoft Bud driver should be loaded in your system before installing Realtek HD Audio driver! Går heller ikkje ann å avinstalere eller oppdatere inne fra enhetsbehandling.. I biosen står: High Definition Audio [Enabled] Front panel Type [HD Audio] Noen som kan hjelpe? Trenger lyd... Endret 5. januar 2008 av stian_boe Lenke til kommentar
tipptopptommelopp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Nope, har nettopp formatert c disken, så er ikke så mange program inne. Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 type skjermkort har du? viss det er 2000serien til ati så der det 5.1 lyd på diss å Lenke til kommentar
tipptopptommelopp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Har Gainward GeForce 8800GT 512MB Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har Gainward GeForce 8800GT 512MB nei da har du ikke det Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Sliter med det samme. Alt virket før jeg formaterte PC-en, nå skjer akkurat det samme som hos trådstarter. Jeg tror MS har ordnet noe med dette i en senere update av XP (etter hva jeg har lest på nettet), så jeg får vel oppdatere, reboote, oppdatere, reboote osv. til den er inne? Får vel google videre, om ingen andre har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ja, det virker http://avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=911620 http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=148318 Noe å lese på. Ingen av disse metodene virket for meg, men jeg brukte en blanding: Gikk på Legg til/fjern programmer Fjerna alt jeg fant som hadde High Definition Audio i navnet Gikk inn i enhetsbehandling (kontrollpanel -> system --> maskinvare -> enhetsbehandling) Deaktiverte og fjernet alt som hadde med det samme å gjøre under Systemenheter Rebootet Fikk beskjed om å installere drivere Første gangen valgte jeg å installere fra CD, ingenting skjedde. Andre gangen prøvde jeg å velge en bestemt plassering og så driver-mappen på CD-en. Virket ikke. Så etter å ha gjort alt om igjen, rebootet, valgte jeg "la meg velge hvilken driver som skal installeres" eller noe. Trykket på har diskett, og bladde meg frem til mappen der jeg fant driveren og valgte .INF-filen der. Rebooted, og masse deilig lyd kom igjennom anlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå