Gå til innhold

Studere statsvitenskap i utlandet?

Feltherre

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i de siste tenkt på å studere Statsvitenskap men jeg vurdere også å ta studiet i utlandet.Siden jeg får mer øvning i språk og jeg blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Jeg vil helst studere i Europa.

Og lurer på hva slags skoler som er aktuelle for meg? Noen skoler som du vil anbefale som gjør at jeg stiller sterkere seinere?

Men viss du vet noe om det å studere Statsvitenskap generelt så vil jeg gjerne høre det.

Takker for alle svar

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vel.. International Relations ved John Hopkins SAIS er vel noe lignende ;) Lurer litt på dette selv. Men John Hopkins og Kennedy's School of Goverment(Harvard) er blant de ledende universitetene innenfor dette området. Vår kjære utenriksminister er utdannet ved Science-PO i Frankrike, kan se om du finner noe der også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ellers er vel ifølge UCAS (britisk versjon av sammordnaopptak med mange statistikker), the Guardian og The Times både bristol og St. Andrews i nærheten av Lse. University Bristol er det eneste som har like høy prosent når det gjelder hvor mange som er i arbeid seks mnd. etter siste eksamen, mens University of St. Andrews i Skottland er langt vanskeligere å komme inn på enn Lse.

Ellers er både Oxford og Durham hete kandidater.

Selv vurderer jeg blant annet Bath, som følger like bak, men siden den opprinnelige fristen egentlig gikk ut 15. Januar, blir det ikke akkurat enklere å komme inn på de bedre britiske universitetene til høsten hvertfall.

Er det forresten noen som vet noe om opptaksprosedyrer ved franske universiteter?

Er litt vanskelig å finne god info om det synes jeg, og lurer blant annet på mulighetene på å komme inn på et godt universitet innen statsvitenskap etter en god bachelor fra f.eks. UiO..?

Noen som vet?

Endret av Thoz
Lenke til kommentar
Jeg regner med at jeg må ha ganske gode fransk og engelsk kunnskaper for å kunne komme inn der.

Jeg vet ikke hvordan det er på Sciences-PO, men jeg vet at du bør ha rimelig gode franskkunnskaper for å kunne følge fransk forelesning. Og det er forelesningene som er pensum ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...