Feltherre Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei Jeg har i de siste tenkt på å studere Statsvitenskap men jeg vurdere også å ta studiet i utlandet.Siden jeg får mer øvning i språk og jeg blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Jeg vil helst studere i Europa. Og lurer på hva slags skoler som er aktuelle for meg? Noen skoler som du vil anbefale som gjør at jeg stiller sterkere seinere? Men viss du vet noe om det å studere Statsvitenskap generelt så vil jeg gjerne høre det. Takker for alle svar Endret 16. januar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg bumper denne i håp om at jeg vil få et svar. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Vel.. International Relations ved John Hopkins SAIS er vel noe lignende Lurer litt på dette selv. Men John Hopkins og Kennedy's School of Goverment(Harvard) er blant de ledende universitetene innenfor dette området. Vår kjære utenriksminister er utdannet ved Science-PO i Frankrike, kan se om du finner noe der også. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Takk for svar,regner med at det er ganske vanskelig å komme inn på slike universiteter. Men absolutt intressant.Du må vel søke på egen hånd på disse universitetene (?) Tar gjerne imot andre forslag. Endret 16. januar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Leste i avisen i dag om noen Statsvitenskapstudenter ved UiO som tok to semestre i Berlin, de var visst veldig fornøyde. Dette er altså et tilbud som UiO har. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Statsvitenskap i Europa så er nok LSE noe av det sterkeste. (London School of Economics) Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Er det vanskeligere å komme inn på disse skolene viss du ikke har noen tilknytning til norske universitet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Statsvitenskap i Europa så er nok LSE noe av det sterkeste. (London School of Economics) Sciences po i Paris er ikke langt etter Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Ellers er vel ifølge UCAS (britisk versjon av sammordnaopptak med mange statistikker), the Guardian og The Times både bristol og St. Andrews i nærheten av Lse. University Bristol er det eneste som har like høy prosent når det gjelder hvor mange som er i arbeid seks mnd. etter siste eksamen, mens University of St. Andrews i Skottland er langt vanskeligere å komme inn på enn Lse. Ellers er både Oxford og Durham hete kandidater. Selv vurderer jeg blant annet Bath, som følger like bak, men siden den opprinnelige fristen egentlig gikk ut 15. Januar, blir det ikke akkurat enklere å komme inn på de bedre britiske universitetene til høsten hvertfall. Er det forresten noen som vet noe om opptaksprosedyrer ved franske universiteter? Er litt vanskelig å finne god info om det synes jeg, og lurer blant annet på mulighetene på å komme inn på et godt universitet innen statsvitenskap etter en god bachelor fra f.eks. UiO..? Noen som vet? Endret 30. januar 2008 av Thoz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) www.admission-postbac.fr Det er det franske "samordna opptak". Men for å komme inn på masteren etter endt bachelor tror jeg det er best å høre på UiO, da de gjerne har samarbeidsavtaler. Endret 31. januar 2008 av gonjimann Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar. Jeg regner med at jeg må ha ganske gode fransk og engelsk kunnskaper for å kunne komme inn der. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tror de har master på engelsk også Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Akkurat,tar gjerne imot svar fra andre som vet noe om emnet. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg regner med at jeg må ha ganske gode fransk og engelsk kunnskaper for å kunne komme inn der. Jeg vet ikke hvordan det er på Sciences-PO, men jeg vet at du bør ha rimelig gode franskkunnskaper for å kunne følge fransk forelesning. Og det er forelesningene som er pensum ... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kjetil02: Ingen tvil om det. Du må kunne flytende fransk selv for å klare å følge med, det er helt sikkert. Men som sagt, de har noen mastere på engelsk, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå