Sondre^^ Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg har en Cambridge-forsterker og et par bokhylle-høyttalere fra Gale. Til forsterkeren har jeg koblet en mp3-spiller via en kabel som ender i en 3.5"-plugg, fra utgangen som kalles "CD". Dette oppsettet har fungert knirkefritt i et par år. I dag oppsto det imidlertid et problem; lyden har plutselig blitt ekstremt lav. Når jeg makser volumet på både forsterkeren og mp3-spilleren kan jeg så vidt høre musikken. Jeg har samme problem med alle forsterker-utgangene (CD/DVD/PHONO osv.), og i begge høyttalerne. Jeg prøvde dessuten å koble forsterkeren til en PC via samme kabel, uten at det løste problemet. Jeg koblet også til en DVD-spiller via en annen kabel, og fikk samme resultat. Dette tilsier vel for så vidt at problemet ligger i forsterkeren. Vet noen kyndige brukere her hva som her galt, og hvordan dette kan løses? Endret 5. januar 2008 av Sondre^^ Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 etter å ha lest posten din 2 ganger klarer jeg ikke se om du har prøvd mp3 spilleren mot noen andre innganger, men kan virke som om det er noe galt med selve forsterkeren ja Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du har stappet minijacken helt inn? Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) etter å ha lest posten din 2 ganger klarer jeg ikke se om du har prøvd mp3 spilleren mot noen andre innganger, men kan virke som om det er noe galt med selve forsterkeren ja Mp3-spilleren fungerer som den skal ja. Dessuten forsøkte jeg å koble andre enheter (PC og DVD-spiller) til forsterkeren uten at det hjalp. Du har stappet minijacken helt inn? Ja. Endret 5. januar 2008 av Sondre^^ Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 høres ut som om det er noe galt med forsterkeren ja Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det kan virke som at effektforsterkerdelen ikke fungerer. Ta kontakt med HiFi Klubben etter at du har gått over alt av kabler to ganger, og aller helst prøvd en annen lydkilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå