Nemesis90 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 har du penger vil jeg ikke si at raptor er waste, og til de som whiner over at raptor bråker, OK.. den bråker når du skal ta over filer fra en harddisk til en annen, ja.. men det gjør da alle hardisker:) har selv en raptor x 150 gig, og den er rask som bare det:) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 har du penger vil jeg ikke si at raptor er waste, og til de som whiner over at raptor bråker, OK.. den bråker når du skal ta over filer fra en harddisk til en annen, ja.. men det gjør da alle hardisker:) har selv en raptor x 150 gig, og den er rask som bare det:) Som bare det? så rask ja Dette er raskt Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) joa, men kan ikke akkurat sammenligne raptor med det der, eller? må si at kanskje raptor ikke yter opp til prisen, og at det burde vært mer GB på den, men har du penger så vil jeg ikke si det er et dårlig kjøp^^ Endret 5. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten Åja.. beklager Hugo_Hardnuts La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare? Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper? Jeg har det kabinettet selv (Antec Nine Hundred) og er både fornøyd og litt misfornøyd, men det er mest pirk.Litt misfornøyd med: * Litt korte kabler for på/reset/hd-act. Hvis kontaktene for det er sitter på helt nederst og langt til venstre på hk så kan det bli litt knotete. * Bare den store vifta kan kjøre på høyere hastigheter. De andre bråker alt for mye over laveste nivå. Men det er så bra luftstrøm i kabinettet at det ikke gjør noe. * Litt rot med skruene som følger med, tok litt tid før jeg fant ut av det. * PSU blir liggenede opp-ned pga at den monteres i bunnen av kabinettet, ser kanskje ikke like pent ut. - Fører også til at kontaktene blir "opp-ned". Du skjønner ikke hva jeg mener før du skal plugge dem i. Uansett, blir bare noe mer kabelrot. Ellers så vil jeg si at kabinettet er herlig Bare å spørre hvis det er noe du lurer på ved det kabinettet! Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten Åja.. beklager Hugo_Hardnuts La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare? Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper? Jeg har det kabinettet selv (Antec Nine Hundred) og er både fornøyd og litt misfornøyd, men det er mest pirk.Litt misfornøyd med: * Litt korte kabler for på/reset/hd-act. Hvis kontaktene for det er sitter på helt nederst og langt til venstre på hk så kan det bli litt knotete. * Bare den store vifta kan kjøre på høyere hastigheter. De andre bråker alt for mye over laveste nivå. Men det er så bra luftstrøm i kabinettet at det ikke gjør noe. * Litt rot med skruene som følger med, tok litt tid før jeg fant ut av det. * PSU blir liggenede opp-ned pga at den monteres i bunnen av kabinettet, ser kanskje ikke like pent ut. - Fører også til at kontaktene blir "opp-ned". Du skjønner ikke hva jeg mener før du skal plugge dem i. Uansett, blir bare noe mer kabelrot. Ellers så vil jeg si at kabinettet er herlig Bare å spørre hvis det er noe du lurer på ved det kabinettet! Hehe takk takk høres ikke ut som jeg har no problem med de pirke feilene, men burde jeg kjøpe med no andre kabler tror du? å tror du det jeg har på lista får plass? Når jeg skal bestille er det lureste å bestille mest mulig fra et sted pga frakten? hehe.. er jo ikke store pris forskjellene uansett.. Tusen takk for svar på mange dumme spørsmål Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) har antec nine hundred selv, og ja du får plass med det du har valgt.. bare husk og sette sammen ting i rikktig rekkefølge:) ikke stress, og legg kabler så bra du kan, da går alt fint! og btw, jeg tror jeg heller ville vurdert 2x 8800 GTS 512mb(de nye) om du har penger:) gå for XFX sine, så får du et bra spill med på kjøpet:) Endret 6. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) har antec nine hundred selv, og ja du får plass med det du har valgt.. bare husk og sette sammen ting i rikktig rekkefølge:) ikke stress, og legg kabler så bra du kan, da går alt fint! og btw, jeg tror jeg heller ville vurdert 2x 8800 GTS 512mb(de nye) om du har penger:) gå for XFX sine, så får du et bra spill med på kjøpet:) gts er marginalt bedre enn gt. så hvorfor betale 500x2 mere for ingen ting? Da kan jo han like godt kjøpe gtx http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=4 http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html Endret 6. januar 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) erhm.. GTX koster 3500+, nye GTS 2500 GT 2000+ ser ikke helt greia med at han kan kjøpe GTX, og GTS har en mye bedre kjøler en GT, så du slipper og spille med 70-90 grader som jeg hører mange gjør. mine GTS holder seg på under 55 i full load. og den testen på tomshardware, han har bare med GTS (g80) ikke 92 kjernen^^ som er bedre Endret 6. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html Den liken er vel litt missvisende, jeg kan i alle fall ikke finne 8800GTS 512mb i den listen... Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 akkurat;) GTS slår GT på høyere oppløsning så om du sitter på en strøken 20+ skjerm, da ville jeg definitivt gått for 2x GTS. Men det er min mening Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 ble usikker igjen nå skal ha 8800 GT , men burde jeg velge annet merke ? eller Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) jaja, ditt valg.. tester viser bare at GTS kjøler bedre, yter bedre og er mye bedre og klokke pga den gode stock kjøleren. sitter ikke her for og kverulere, men jeg mener GTS 512 mb er og blir det beste valget. Ingen merker er dårlig vil jeg si, men jeg er veldig possitiv til ASUS/XFX, så om du vil ha med Company of heroes, et nokk så bra strategi spill. kjøp 8800 GTS fra XFX. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343750 Endret 6. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html Den liken er vel litt missvisende, jeg kan i alle fall ikke finne 8800GTS 512mb i den listen... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=4 Samme for meg hva du velger, men jeg mener at det er liten vits å svi av mere penger enn nødvendig, hvis man har budsjett da. Har man ikkje det, så kjøp 2 stk 8800 Ultra eller 3 (tri sli) http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/14/ Endret 6. januar 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 greit, det sies at GTS ikke er mye bedre, sant nokk.. men har gutten penger så burde han jo gå for GTS, og om jeg ikke er blind så ligger GTS over GT på alle testene, så skjønner ikke helt hvorfor han fyren sitter og skriver at GTS er en dårlig innvestering, Jaja da syns jeg mer synd på de som kjøper Ultra osv, der taper du hvertfall penger vs ytelse. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=4 Det så man det litt bedre ja GTS ligger ca 10% over GT i det meste ja, og er enig i at det egentlig ikke er verdt det. Men har man mye penger så går man kanskje for det beste greit, det sies at GTS ikke er mye bedre, sant nokk.. men har gutten penger så burde han jo gå for GTS, og om jeg ikke er blind så ligger GTS over GT på alle testene, så skjønner ikke helt hvorfor han fyren sitter og skriver at GTS er en dårlig innvestering, Jaja da syns jeg mer synd på de som kjøper Ultra osv, der taper du hvertfall penger vs ytelse. GTS koster en del mer enn GT, og den ekstra ytelsen du får ut er ikke så veldig mye større, så må man vurdere om man mener det er verdt det å kjøpe et GTS Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jaja, se det på den andre siden, OM du skal tweeke litt på GT så blir det glovarmt, eller det er det allerede stock i følge mange som har det.. da må du kanskje kjøpe vifter.. og da er vi oppe i rundt samme pris som gts, som du ikke trenger og fikle med ny vifte eller noe for at kortet ikke skal bli glo varmt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jaja, se det på den andre siden, OM du skal tweeke litt på GT så blir det glovarmt, eller det er det allerede stock i følge mange som har det.. da må du kanskje kjøpe vifter.. og da er vi oppe i rundt samme pris som gts, som du ikke trenger og fikle med ny vifte eller noe for at kortet ikke skal bli glo varmt. 92 blir ikkje glodvarmt på stock hastighet. Det tåler ganske mye overklokking før det blir FOR varmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå