potetgull Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62698 Heisann! Lyst på ny å rask pc nå.. den jeg har er 5-6 år gammel så kom jeg fram til det oppsettet over etter å ha lest litt å kopiert litt fra andre. Har aldri bygget selv før men en gang må jo være den første, men er jo veldig usikker på hva som passer sammen osv.. Så om noen kunne sett over oppsettet over som kan litt mer enn meg. Er det noe mer jeg trenger for å få den sammen osv? eller noe jeg bør bytte ut? Er det noen guide på forumet her eller andre forum/sider til bygging? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ville anbefalt deg 4 gig ram, og q6600 som gir bedre ytelse/pris enn q6700 siden den koster under halvparten, bygger på samme teknologi, er bare et par 100 mhz lavere klokket, ellers syns jeg det der ser veldig bra ut Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Byttet til Q6600.. Sparte en del da ja hehe Håper på fler komentarer før jeg bestiller no Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 som jeg sa i første inlegget mitt ville jeg absolutt brukt pengene du sparte på prosessoren til ram, man får veldig allrighte 2x2 sett til under 1000 kroner Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Den rammen han har er nå vel veldig bra da edit: en av de aller beste Endret 5. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Veldig pent oppsett! Ville dog vurdert å droppa raptordiskene, de yter ikke nok i forhold til prisen. Er for lat til å grave fram tester, men du får google det selv Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Ser fint ut, men jeg ville som nevnt droppet raptor diskene. For mye støy, for mye varme og ikke nok ytelse til at de er verdt pengene.. edit: og jeg mener å ha hørt at nforce 780i er ikke det beste brikkesettet å klokke quadcore med. Vil heller anbefale Intel x38 Endret 5. januar 2008 av TT88 Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg har jo "Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)" x2 i handle lista? blir ikke det 4gb? Hva anbefaler dere å bytte ut Rapor diskene med? Støy er egentlig ikke no problem bare den bråker mindre enn den jeg har nå ( kan høres gjennom døra å ned 2 etasjer) Endret 5. januar 2008 av potetgull Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 edit: og jeg mener å ha hørt at nforce 780i er ikke det beste brikkesettet å klokke quadcore med. Vil heller anbefale Intel x38 Sikker på at du ikke mener 680i? Så vidt jeg har forstått skal ikke klokking på 780i være så stort problem? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ser fint ut, men jeg ville som nevnt droppet raptor diskene. For mye støy, for mye varme og ikke nok ytelse til at de er verdt pengene.. edit: og jeg mener å ha hørt at nforce 780i er ikke det beste brikkesettet å klokke quadcore med. Vil heller anbefale Intel x38 Får ikke SLI på Intel-chipset, så hvis han skal ha 2 stk 8800GT så må han ha chipset fra nVidia. Alternativet blir x38 og 2 stk HD3870 i Crossfire. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har jo "Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)" x2 i handle lista? blir ikke det 4gb? Hva anbefaler dere å bytte ut Rapor diskene med? Støy er egentlig ikke no problem bare den bråker mindre enn den jeg har nå ( kan høres gjennom døra å ned 2 etasjer) Kjøp heller en samsung spinpoint, raptor er bortkastet penger Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 2 stk Samsung Spinpoint i RAID 0 ville jeg gått for. Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har bare 80GB på den gamle PC-en min.. fyller den egentlig sjeldent så trenger jeg egentlig 2x 500? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten edit: du får 1tb lagringsplass, ikke 500gb Endret 5. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten Åja.. beklager Hugo_Hardnuts La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare? Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) En ting du skal vite med raid0 er at hvis en av de 2 HD'ene som er koblet sammen ryker, så mister du også dataen som er på den andre(siden den inneholder bare halve filer) edit: Sjansen for harddisk havari blir litt størrre siden bare en av de to trenger å ryke(så kan kanskje si at sjansen for HD-havari dobles) Endret 5. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten 2x500 gb i raid-0 = 1tb diskspace 2x500 gb i raid-1 = 500gb diskspace Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) 2x500 gb i raid-0 = 1tb diskspace 2x500 gb i raid-1 = 500gb diskspace haha tabbe fra min side der du vil så klart få 1tb lagringsplass, man deler jo bare opp filer, ikke dobbellagre. Jeg som blandet litt der... Endret 5. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) 2x500 gb i raid-0 = 1tb diskspace 2x500 gb i raid-1 = 500gb diskspace haha tabbe fra min side der du vil så klart få 1tb lagringsplass, man deler jo bare opp filer, ikke dobbellagre. Jeg som blandet litt der... Er det harddsik speed folk vil ha er det bare å sjekke Den store SAS tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=889419&hl= Endret 5. januar 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten Åja.. beklager Hugo_Hardnuts La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare? Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper? Alle kabler følger med sine komponenter. jeg og funderte litt på dette første gang jeg bygget pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå