Gå til innhold

Byggepc 15k, Intel,SLI

Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62698

Heisann!

Lyst på ny å rask pc nå.. den jeg har er 5-6 år gammel så kom jeg fram til det oppsettet over etter å ha lest litt å kopiert litt fra andre. Har aldri bygget selv før men en gang må jo være den første, men er jo veldig usikker på hva som passer sammen osv.. Så om noen kunne sett over oppsettet over som kan litt mer enn meg. Er det noe mer jeg trenger for å få den sammen osv? eller noe jeg bør bytte ut?

Er det noen guide på forumet her eller andre forum/sider til bygging?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut, men jeg ville som nevnt droppet raptor diskene. For mye støy, for mye varme og ikke nok ytelse til at de er verdt pengene..

edit: og jeg mener å ha hørt at nforce 780i er ikke det beste brikkesettet å klokke quadcore med. Vil heller anbefale Intel x38

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Jeg har jo "Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)" x2 i handle lista? blir ikke det 4gb?

Hva anbefaler dere å bytte ut Rapor diskene med? Støy er egentlig ikke no problem bare den bråker mindre enn den jeg har nå ( kan høres gjennom døra å ned 2 etasjer) :p

Endret av potetgull
Lenke til kommentar
edit: og jeg mener å ha hørt at nforce 780i er ikke det beste brikkesettet å klokke quadcore med. Vil heller anbefale Intel x38

Sikker på at du ikke mener 680i? Så vidt jeg har forstått skal ikke klokking på 780i være så stort problem?

Lenke til kommentar
Ser fint ut, men jeg ville som nevnt droppet raptor diskene. For mye støy, for mye varme og ikke nok ytelse til at de er verdt pengene..

Får ikke SLI på Intel-chipset, så hvis han skal ha 2 stk 8800GT så må han ha chipset fra nVidia. Alternativet blir x38 og 2 stk HD3870 i Crossfire.

Lenke til kommentar
Jeg har jo "Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)" x2 i handle lista? blir ikke det 4gb?

Hva anbefaler dere å bytte ut Rapor diskene med? Støy er egentlig ikke no problem bare den bråker mindre enn den jeg har nå ( kan høres gjennom døra å ned 2 etasjer) :p

Kjøp heller en samsung spinpoint, raptor er bortkastet penger

Lenke til kommentar

DU greier deg sikkert med 1*'500gb ja :)

edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten

edit: du får 1tb lagringsplass, ikke 500gb

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

edit: men kjører du 2*500gb i raid0 har du fremdeles bare 500gb med plass. Men når PCen lagrer filer så lagres halve filen på den første disken og halve på den andre, dette øker lesehastigheten

Åja.. beklager Hugo_Hardnuts :p

La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe :) Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare?

Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper?

Lenke til kommentar

En ting du skal vite med raid0 er at hvis en av de 2 HD'ene som er koblet sammen ryker, så mister du også dataen som er på den andre(siden den inneholder bare halve filer)

edit: Sjansen for harddisk havari blir litt størrre siden bare en av de to trenger å ryke(så kan kanskje si at sjansen for HD-havari dobles)

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

2x500 gb i raid-0 = 1tb diskspace

2x500 gb i raid-1 = 500gb diskspace

Lenke til kommentar

haha tabbe fra min side der :p du vil så klart få 1tb lagringsplass, man deler jo bare opp filer, ikke dobbellagre. Jeg som blandet litt der...

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

haha tabbe fra min side der :p du vil så klart få 1tb lagringsplass, man deler jo bare opp filer, ikke dobbellagre. Jeg som blandet litt der...

Er det harddsik speed folk vil ha er det bare å sjekke Den store SAS tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=889419&hl=

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Åja.. beklager Hugo_Hardnuts :p

La til 1 ekstra i handelista hørtes tøft ut dette hehe :) Hva trenger man får å sette dem sammen i raid? Noe mer eller er det noen instillinger bare?

Åssen er det med kabler å skruer osv? Følger dette med de forskjellige delene man kjøper?

Alle kabler følger med sine komponenter. jeg og funderte litt på dette første gang jeg bygget pc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...