Gå til innhold

melding av merkelig nummer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en melding av 222. har aldri hørt om det nr. prøvde å søke på 1881, men fant ingen ting.

Det sto heller ikke noe på meldingen jeg fikk, prøvde å sende tilbake. Men der sto det at det ikke var noe nr.

er det noen som veit hva det er? hvor den kommer fra. Eller fått samme meldingen?

Mvh Sander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ikke svar på slike meldinger. Du riskerer at du uten å vite det bestiller abonnement på 5 ringetoner i uka.

222 er ikke noe nummer i den norske nummerplanen, men blant annet svenske operatører har slike nummer for kundeservice svarer etc. Regner med at du ikke har utenlandsk abonnement?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Merkelege greier... Dersom eit svensk nummer sender til eit norsk, burde det ikkje då stått +46222?

Ikke nødvendigvis. Dersom 222 er et offentlig nummer i Sverige, skal det presenteres som +46222. Men jeg tror at akkurat dette kortnummeret er operatørspesifikt, og da bør det ikke presenteres slik. Men er vi ikke OT, nå 'a? ;)

Lenke til kommentar
Å? Hvordan kan man endre hva som står som avsender? Nå ble jeg veldig spent :p

Det er ikke noe du kan gjøre selv via mobilen, men hvis du har avtale med en SMS leverandør gir de vanligvis mulighet for at kunden kan sette avsender-tekst eller nummer når de programmerer sitt SMS utsendings-program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...