Gå til innhold

Hvor lang tid bruker maling på å stivne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quick Fluoriserende Spraylakk - Tørketid: 23-30 minutter.

Jeg lakka kassa - maskerte PSU - lakka PSU - satte PSU bort - tok fram kassa og benynte å skru inn komponenter - IKKE .no problem det. Den tørka VELDIG fort - bare pass på å ha bra temperatur i rommet den skal tørkes i.

Bruk spraylakk! 8)

Lenke til kommentar
- bare pass på å ha bra temperatur i rommet den skal tørkes i.
Du må utdype hva mener du med bra temperatur.. (Står det på boksen?)

Med de lakktypene jeg har prøvd til metalloverflater er bra temperatur 0-5 grader Celsius. Det gir en jevnere overflate og lakken blir seigere sånn at man kan ha på mer på hvert strøk uten fare for dråper/renning) Som regel har også rom/garager/utendørs høy luftfuktighet ved 0-5C, det gjør at mye av støvet i lufta fjernes ved at de klumper seg sammen med vannet og faller til bakken. (Særlig lufta etter regnvær er gunstig å lakkere i, bare pass på å ha tak over stedet du lakker)

Lenke til kommentar

Med de lakktypene jeg har prøvd til metalloverflater er bra temperatur 0-5 grader Celsius. Det gir en jevnere overflate og lakken blir seigere sånn at man kan ha på mer på hvert strøk uten fare for dråper/renning) Som regel har også rom/garager/utendørs høy luftfuktighet ved 0-5C, det gjør at mye av støvet i lufta fjernes ved at de klumper seg sammen med vannet og faller til bakken. (Særlig lufta etter regnvær er gunstig å lakkere i, bare pass på å ha tak over stedet du lakker)

Selv om jeg aldri kan, eller skal bestride praksis, og folks egne erfaringer, så må jeg likevel påpeke at dine lakkråd stider i mot alle normale normer for bruk av lakk og maling! :o

Lenke til kommentar

Hmm.. "bra temperatur" var vel ikke det beste utrykket, nei. Jeg mener 20-25 grader. Jeg lakka i kjellern, og der er det bare 10 gradet eller .no, så jeg satte på messe ovner, og fikk temperaturen opp tl 22grader. Tørka svinaktig fort. 8)

Lenke til kommentar
Sånn selvlysende maling.

Ups.. Jeg tenkte på og svarte på spørsmålet som om det var spraylakk det var snakk om, ikke maling.. (Er vel vanskelig å få en pen overflate uten striper dersom du maler kabinettet)

Hmm.. "bra temperatur" var vel ikke det beste utrykket, nei. Jeg mener 20-25 grader. Jeg lakka i kjellern, og der er det bare 10 gradet eller .no, så jeg satte på messe ovner, og fikk temperaturen opp tl 22grader. Tørka svinaktig fort. 8)

Nå er det vel ikke hvor raskt det tørker som har noe å si men kvaliteten på resultatet. Man bør også holde lakkeringen utendørt med mindre man har ekstremt god utlufting. (ala åpen garageport) Hvis ikke risikerer man å bli "lakkhode".

Vet det er litt uvanlig å anbefale lakkering ved så lave temperaturer som jeg gjorde, men det er jo godt begrunnet med egen erfaring og en teoretisk forklaring på hvorfor det ble så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...