Laffebaffen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hallo Har nå gått til innkjøp av en situpsbenk fra europris (faktisk) ! Situpsbenken til 299,- http://www.europris.no/modules/module_123/...mid=333&D=2 Men hvordan gjør jeg øvelsene for best mulig effektiv trening av magemusklene på denne? Løfter jeg helt opp eller må jeg holde korsryggen nede i benken? For det er jo nesten håpløst! Noen som har erfaringer/tips som kan hjelpe meg slik at jeg får utnyttet benken? Har slitt med at jeg må ta så utallig mange situps av andre varianter for at det skal kjennes i magen! Trenger hjelp! Endret 5. januar 2008 av Laffebaffen Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg brukte sånn før. Kjørte fulle bevegelser, men det du skal være forsiktig med er faktisk å gå helt ned. Det blir en veldig stor belastning på korsryggen akkurat i starten av bevegelsen. Kommer ikke på i farta hva øvelsen kalles, men noe som funker bra, er at du i øvre posisjon (90 grader i hofta) legger ei vektstang over skulderne, og roterer fra side til side. Du kan jo også kjøre decline benk med den! Lykke til! Lenke til kommentar
Laffebaffen Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Skal prøve det Hoho, skal bli tungt å aldri få hvile nede. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Mitt råd er: Ta crunches i benken og Hold korsryggen nede under hele bevegelsen. Rett og slett for ikke å bli skadet. Det er bare øvre del av ryggen og skuldrene som skal bevege seg. Skal jo også sies at jeg aldri ville investert i en egen benk for å trene mage, da å terpe situps dag og natt ikke gir deg sixpack uansett, så lenge fettet dekker over godsakene.. Endret 22. januar 2008 av Kevlar Lenke til kommentar
Laffebaffen Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Mitt råd er: Ta crunches i benken og Hold korsryggen nede under hele bevegelsen. Rett og slett for ikke å bli skadet. Det er bare øvre del av ryggen og skuldrene som skal bevege seg. Skal jo også sies at jeg aldri ville investert i en egen benk for å trene mage, da å terpe situps dag og natt ikke gir deg sixpack uansett, så lenge fettet dekker over godsakene.. Dette er jeg klar over, og har funnet ut at jeg har gjort et bomkjøp. Klarer ikke å trene effektivt med benken. Mye bedre å trene med ei vanlig treningsmatte. Dessuten virker det som at benken er mer trening for lår enn for mage Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Dette er jeg klar over, og har funnet ut at jeg har gjort et bomkjøp. Klarer ikke å trene effektivt med benken. Mye bedre å trene med ei vanlig treningsmatte. Dessuten virker det som at benken er mer trening for lår enn for mage Håper du fikk mer til overs da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå