Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Kjærlighetsdrama er ikke på toppen av listen min for hva jeg kaller underholdning, men hvis det blir for kjedelig er det bare å spole. Hvordan type film er Waterloo? Underholdningsfilm som tar for seg en av sidene eller litt mer som the longest day og Tora! Tora! Tora! som tar for seg begge sidene? Endret 8. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 den viser begge sider, eller alle 3, fransk, prøysisk(bare litt) og britisk, med Rod Steiger som napoleon og Christopher Plummer som wellington først en halv time med oppbygging og så en time+ med krig Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Dette er filmen ? http://www.imdb.com/title/tt0066549/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 her er noe mer fra samme boka, en av de få nattaskjonene, noen soldater fra 95th rifles måtte forsvare en bro mot en styrke på 200 franskmenn. "As Sergeant Betts shouted orders to his men, a musket ball smashed into his jaw, leaving a bloody mess as he crumpled to the ground. Mercer and the first party of reinforcements joined them. Simmons was up just in time to see Mercer take a shot through the forehead and drop dead at his feet. one rifleman leapt out of cover: shouting ' Revenge the death of mr Mercer!' he ran down the slope until he reached a french officer, and in a deft movement his rifle to the frenchman's head and blew it off." Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 ah. leser en bok om borodino nå og den har noen fine fakta. slaget var den blodigste dagen i europeisk historie frem til langt ut i WW1 på 10 timer skøyt franksmennene 60 000 artilleri skudd(noen sier så mye som 91 000) og 1.4 millioner muskett skudd. russerne skøyt like mye det blir 3.4 kanon skudd og 77.4 muskett skudd i SEKUNDET Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg bryr meg ikke om hvor mange musketter det er, hvor langt de står fra hverandre og hvor mange som dør, it's boring. Blir ikke noe empirespilling på meg. Hvis det ikke kommer noe morsome mods da. Men det er jo flott at du får ett spill som passer for deg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 vel, du bør jo prøve spillet før du sier noe helt sikkert med mindre du har spillt masse spill som tar for seg den tiden, så vet du ikke om du liker det eller ikke. musketten har foresten gitt en del ordtak som : lock, stock and barrel. kommer fra at under AWI ble franske musketter sent til usa i 3 deler, nemlig låsen, kolben og løpet. eller going of halfed cocked. kommer av at hanen på musketter har to stillinger, hel og halv, og prøver du å skyte på halv stilling går ikke våpent av. men empire er bare på treide plass over spill jeg venter på som tar for seg denne perioden Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 jeg fikk foresten min replica muskett i dag, og den er like høy som meg med bajonett, altså er den like farlig som et spyd i nærkamp. den veier også en del, så tar du i med litt musker vil den gå rett gjennom deg ble litt oversaket over hvor fryktingytene våpenet var Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 noen som veit ett sted jeg kan få tak i Gettysburg? hørtes jo konge ut.. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Håper du kan stille inn hvor mye krutt soldatene dine skal bruke, mer krutt=høyere dødelighet men større sjanse for eksplosjon :!: Endret 18. januar 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
olus Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 1 .Håper på flere muligheter for hauger, steinjærer, stokker og annen form for dekning og beskyttelse. 2. håper også at man ikke alltid vet hvor motstanderen er. Når man har kart blir det for lett å lese motstanderens spill, og da blir det for lett. 3. Dyrere soldater, noe som gjør at man ikke har så mange store hærer rundt forbi, og da blir slagene mer viktige å mer morsome. 4. Mulighet til å koble to PCer opp til hverandre å da spille campanig på hver sin pc, men i samme spill. 5.Mye bedre diplomati. Bla diplomati før slag. Hadde vært kult å kunne bedt om at motstanderen skulle forlate ditt landområde eller noe sånt. 6. Allianser må telle mer. Du må kunne stole mer på dine allierte. Man bør også kunne be om hjelp viss en overlegen motstander nermer seg. 7. Bedre oversikt og valgmuligheter i handel. Ha en klar oversikt over hvor mye du får inn av fiske å sånnt. Også mulighet til å kjøpe ting innenfor f.eks fiske som jør at du får mer inn på akkuratt den tingen. 8. Motstanderen må ikke være så dum. Jeg står me 3000 av mine beste menn. Den stakkar motstanderen er presset helt tilbake og står med 800 mann igjen i sin siste by. Likevell nekter de å bli en vassall. Sjønner at det handlet om stolthet......osv, men er jo litt drit i et spill som dette. 9. En liten morsom ting jeg kom på. Når du går innpå en unit, for å se på skillsa så for man opp et bilde av uniten. Vært mye kulere viss man da fikk opp en film av uniten i aksjon. Også med hus burde man kunne gå inn i selve byen å se halvferdige hus bli bygget opp. 10. MEST VIKTIG ER AT DETTE BLIR NOE HELT NYTT, SOM BARE BLIR SÅ BRA AT MAN FÅR DEN WHOOOHO!!!! FØLELSEN!!!!!!! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 - Jeg håper også at stemmene på hver av soldatene blir unike når man trykker på dem i slagmarken. I rome total war klarte de dette på en bra måte, men i Medieval II sier halvparten bare "Heavy warrior", "Archers", "Light cavalry" osv Synes det ødelegger litt av stemningen og får soldatene til å virke helt like ut. - Håper de fikser litt på bykriging i Empire, synes det bli litt for trangt i de tidligere spillene og det ender vanligvis i en stor dynge av soldater når vi er bak murene. - Talene til generalen burde starte med en gang slaget starter som i Rome, forstår absolutt ikke hvorfor dem bestemte seg for at vi måtte vente 10 sekunder før talen startet. Det ender opp i at jeg vanligvis skiper den delen. Lenke til kommentar
olus Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 - Jeg håper også at stemmene på hver av soldatene blir unike når man trykker på dem i slagmarken. I rome total war klarte de dette på en bra måte, men i Medieval II sier halvparten bare "Heavy warrior", "Archers", "Light cavalry" osv Synes det ødelegger litt av stemningen og får soldatene til å virke helt like ut. - Håper de fikser litt på bykriging i Empire, synes det bli litt for trangt i de tidligere spillene og det ender vanligvis i en stor dynge av soldater når vi er bak murene. - Talene til generalen burde starte med en gang slaget starter som i Rome, forstår absolutt ikke hvorfor dem bestemte seg for at vi måtte vente 10 sekunder før talen startet. Det ender opp i at jeg vanligvis skiper den delen. Det med bykrigene er jeg helt enig i. Blir ikke noe form for strategi. Bare sender alle mennene mine fram, og det ender med en stor klynge. Derfor angriper jeg heller hærer som står utenfor byporten, eller beleirer en by så lenge at de kommer ut å angriåer selv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) siges skal jo ha mindre i si i empire da, det skal bli færre av dem, noe jeg syns er bra, da medieval 2 bare var sieges etter sieges noen som veit ett sted jeg kan få tak i Gettysburg? hørtes jo konge ut.. kan fåes på alle nettbutikker som selger dvd Endret 19. januar 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Savna "Criiishn arshers!" fra Rome, ja. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 1 .Håper på flere muligheter for hauger, steinjærer, stokker og annen form for dekning og beskyttelse. Det er et must, jeg leser en bok om borodino nå. og alt handlet om å holde på noen forskansinger som russerne hadde laget, på venste side sto alt om 3 flèches, som er små skyttergraver, tusenvis at soldater døde inni og rundt dem. lik strød over alt. i senter av slag marken var det en Grand Redoubt. med 18 kanoner, som ble tatt over av franskmennene, for å så bli tatt tilbake av russerne og slik holdt de på i 10 timer. ti tusenvis av soldater ble drept rundt der. landsbyer på kartet er også et must, små landsbyer som bare er noen få hus, som man kan sette soldater i. Lenke til kommentar
olus Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 1 .Håper på flere muligheter for hauger, steinjærer, stokker og annen form for dekning og beskyttelse. Det er et must, jeg leser en bok om borodino nå. og alt handlet om å holde på noen forskansinger som russerne hadde laget, på venste side sto alt om 3 flèches, som er små skyttergraver, tusenvis at soldater døde inni og rundt dem. lik strød over alt. i senter av slag marken var det en Grand Redoubt. med 18 kanoner, som ble tatt over av franskmennene, for å så bli tatt tilbake av russerne og slik holdt de på i 10 timer. ti tusenvis av soldater ble drept rundt der. landsbyer på kartet er også et must, små landsbyer som bare er noen få hus, som man kan sette soldater i. Det jeg savnet i medieval, som kansje ikke passer like godt inn i empire er muligheten til å bygge på forsvar rundt borgen. Tykke murer er vell og bra, men skulle ønske det gikk ann å kjøpe vollgraver, skarpe stokker og andre rare ting som var normalt før i tiden, og etter min mening ville dette gjort slagene kulere. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 vel slått/fort er en del anderledes under denne tiden, de ble stjerne formet, har noe med at det gjør det vanskligere å slå ned muren med kanoner. en ting jeg håper de tar med er Forlorn hope det er når de endelig har fått slått ned veggen måtte noen storme dem, noe som var en blodig afere. få overlede. og offiseren som ledet stormingen og overlevde fikk nesten alltid forfremelse. så det var utrolig nok mange offiserer som ville være først med stormingen. du kan tenke deg, å storme et lite hull i veggen som ikke er større enn 5-10 meter. og på murene rundt står det MANGE fiender som skyter ned på deg og kaster høyballer som er dynka i olje og tent på, kanskje noen også vinkler noen kanoner mot deg og skyter canister fra point blank range, som river soldatene dine i filler. Lenke til kommentar
olus Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 vel slått/fort er en del anderledes under denne tiden, de ble stjerne formet, har noe med at det gjør det vanskligere å slå ned muren med kanoner. en ting jeg håper de tar med er Forlorn hope det er når de endelig har fått slått ned veggen måtte noen storme dem, noe som var en blodig afere. få overlede. og offiseren som ledet stormingen og overlevde fikk nesten alltid forfremelse. så det var utrolig nok mange offiserer som ville være først med stormingen. du kan tenke deg, å storme et lite hull i veggen som ikke er større enn 5-10 meter. og på murene rundt står det MANGE fiender som skyter ned på deg og kaster høyballer som er dynka i olje og tent på, kanskje noen også vinkler noen kanoner mot deg og skyter canister fra point blank range, som river soldatene dine i filler. Hørtes ikke veldig behageli ut nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå