Gå til innhold

Total War: for de som tror at skyting var mye kjedeligere enn sverd

Anbefalte innlegg

flere har sagt at det vil bli kjedelig med skytevåpen i empire fordi det er ikke like mye action og vold som sverd og øks.

men her er et lite avsnitt fra en bok jeg leser.

"When they were barely fity yards away, so close that the lines of the french troops would almost fill his battalions' field of veiw, the redcoats presented there pieces and fired. the slaughter was tremendous, hundreds of french troops dropped, perhaps one-third of the attacking echelon. The Brown Bess might be inaccurate but the man hit by it's slug of a ball sufferd terrible trauma, often being hurled backwards sevral feet or having a limb ripped of by it shock."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første så er det ingen som får hode sitt hugget av i noen TW spill. for det andre er det mye råere at en kule får hode til å sprenge, eller at en 6 kg jernkule deler 2 mann i 2.

få kriger som ble like råde og blodige som på denne tiden.

mens en muskettball kunne ta av beinet på en kar, var det ekstremt skjeldent at noen greide å kutte av et bein med sverd under midelalderen, bare fordi man har sett braveheart og tror det var slikt det så ut, så gjør det ikke det slik.

de fleste fikk stikk eller små kutt skader, som skjeldent drepte med en gang, de fleste døde fordi det ble bettendelse i såret, og ikke fordi en arm eller hode fløy av

Lenke til kommentar

igjen, det er faktisk vansklig å kutte ev lemmer når de har brynje på, derfor man hadde det,

og nei, vikringer dopa seg ikke på sopp, det er en myte, den soppen de sliksom skulle ha brukt ville bare ført til at vikingene kaste opp og ble liggende å gråte i forster stilling. altså ikke noe å ta før et slag

Lenke til kommentar

Viss du synes gevær blir noe dritt? Se patrioten så ombestemmer du deg. Er så sykt digg me 1 000 vis av soldater oppstilt på rekke, å røyken står fra alle geværa. Å motstanderens rekker faller så lett som ingen . ting. :w00t: :!:

Lenke til kommentar
Viss du synes gevær blir noe dritt? Se patrioten så ombestemmer du deg. Er så sykt digg me 1 000 vis av soldater oppstilt på rekke, å røyken står fra alle geværa. Å motstanderens rekker faller så lett som ingen . ting. :w00t: :!:

Kult det og men ikke på samme måte. Det er jo ikke det samme.

Når du skal skyte noen trenger du ikke like god fysikk, smidighet og hurtighet. Men du må ha ett godt øye og ha god konsentrasjon

Lenke til kommentar

faktisk trengte du ikke et godt øye. de eneste som siktet på den tiden var de med rifler og de var det ikke mange av, alle andre bare "pekte" for å så skyte, de fleste våpen på den tiden hadde ikke en gang sikter.

men fysikk hadde dem, ikke fra selve slagene, men fra det som ledet til slagene, i boka jeg leser nå, så må de masjere i 12 timer i strekk, i 35 grader pluss i spania. med 40 kilos opppaking, flere av soldatene døde unde de masjene, så jeg vil de fysikken dems var minst like god som vikringer eller riddere.

og draps raten ble mye mye større. under waterloo ble 400 franske soldater drept på EN volley. altså på ca. 0.00001 sekunder ble 400 drept, det var et tall du aldri ville nå under middelalderen

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

ja, alle soldater hadde bajonett, offiserer, flagbære, og trommere hadde alle sverd.

alle kavalerister hadde sverd.

jeg leste i en bok, der noen soldater stormet en landsby for å redde en battaljon av vennlige soldater som hadde blitt omringet inni byen, når de kom dit, så den en kamptein.

og synet som møtte dem var spesielt.

kapteinen sto i bare skjorta, da jakka hans, hadde blitt skutt på, stukket og kuttet så mye at den rett og slett hadde gått i oppløsing og falt av kapteinen. kapteinen selv sto med et blodig sverd i hånda og 7 døde russere rundt seg som han hadde drept helt alene.

Du hadde grenaderer, som var store sterke menn, trent til å bruke bajonetten, det var de som ble brukt for å storme fienden, du hadde også noe kalt pioneers som gikk med øks og hugger ned alt de kom over, enten det var dører i et hus eller en fiende

Lenke til kommentar

Waterloo lite blod og gørr, men kjempe store slag, 15 000 statister ble brukt.

ellers har du war and Peace, en 6 timer lang film, laget av samme kar som laget waterloo, men man kan spole gjennom all den kjedelige kjærlighets historien, og bare se slagene,

denne filmen har rekord for flest statister, det ble brukt 120 000 statister for å lage slagene

the patriot er en elendig historisk film, men slagene er jo kule(selv om de er helt feil)

så har du last of the mohecians, egentlig en drama film, men har en del action med musketter, drit digge røyk effekter.

så har du Sharpe serien 15 90min lange episoder med sean bean som rifle man under napoleons krigen. litt små og stusslige slag, men bra action og drama

Lenke til kommentar
Waterloo lite blod og gørr, men kjempe store slag, 15 000 statister ble brukt.

ellers har du war and Peace, en 6 timer lang film, laget av samme kar som laget waterloo, men man kan spole gjennom all den kjedelige kjærlighets historien, og bare se slagene,

denne filmen har rekord for flest statister, det ble brukt 120 000 statister for å lage slagene

the patriot er en elendig historisk film, men slagene er jo kule(selv om de er helt feil)

så har du last of the mohecians, egentlig en drama film, men har en del action med musketter, drit digge røyk effekter.

så har du Sharpe serien 15 90min lange episoder med sean bean som rifle man under napoleons krigen. litt små og stusslige slag, men bra action og drama

Tusen takk ;) , Får finne meg noe me mye action

Lenke til kommentar

waterloo har vel ca. 90min med konstant krig.

du kan også se Gettysburg, den tar for seg ACW som ikke er med i empire, men det er jo ganske likt, her har du 4 timer lang film med skying nesten hele tiden.

du får se 10 000 mann storme 5000 mann, også får du se 100 kanoner åpne ild.

filmen er også nesten 100% historisk korrekt

Lenke til kommentar
Blir utrulig artig å sjå korleis våpenbruken blir laust. Har eksperimentert litt med store linjer med musketerer i medieval 2. Savner store røykskyer, og fienden som detter som fluer.

Gleder meg med andre ord! :]

ja, musektter i medieval 2 suger, ofte stopper de opp og skyte, og Ai'n takkler det ikke fienden bare blir store klynger

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, har ikke sett Waterloo eller War and Peace så dette er noe som jeg skal investere straks i !

Gettysburg var en fantastisk film og jeg synes de fire timene var alt for korte. Gods and Generals tar vel for seg slaget ved Fredricksburg som var en stor seier for de konservative.

Dere kan jo også se på Glory som handler om et regiment som besto av negere under den amerikanske borgerkrigen.

Patrioten er historisk ukorrekt, men det er utrolig lite film som blir presentert av den amerikanske uavhengihetskrigen, noe jeg synes er ganske ergelig og litt rart.

Kom også med flere tips, jeg elsker å se på filmer fra den tiden, bonus hvis de er historisk korrekte.

Lenke til kommentar

tja, den nye alamo filmen fra 04 er ganske historisk korrekt, og slaget på slutten der er meget rå.

God and generals er en meget dårlig film i forhold til gettysburg, GaG hvitvasker sør og slaverit, får sør statene til å virke som disney land.

så har du the duelists, ikke noen slag der, men tar for seg duelering under napoelons krigene, lagdet av Ridley scott(hans første film)

en del kule sener der.

det store problemet med war & peace er at det er 4 filmer, på en hau med timer og bare ca. 1 time med slag, og resten er russisk kjærlighets drama

mens waterloo er på engelsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...