abarat Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hei, har da et trådløst nettverk som eg ikke får til og fungere, den viser ti signal, men eg får ikke bruke internettet. når eg prøver reparere så kommer det en feilmelding om at ip adressen ikke er iorden, den er satt på automatisk som ale dei andre, men alika vel vil ikkje denna eine maskina fungere.. eg har lagt ved innfo om den rådløse adapteren eg bruker, om det vil ha noen hjelp.. Specifikationer (Netkortet) Igen er der kun taget nogle få, men væsentlige specifikationer med. Vi henviser atter til producentens hjemmeside for en komplet liste: • Complies with IEEE 802.11g standard for 2.4GHz Wireless LAN. • Operation Mode, Ad hoc and Infrastructure (Access Points is needed) Frequency Band, 2.4GHz ~ 2.4835GHz unlicensed ISM band • Spread Spectrum, DSSS (Direct Sequence Spread Spectrum) • Modulation Method, DBPSK / DQPSK / CCK • Transmitter Power, 17 dBm • Receive Sensitivity, Operating at 11Mbps: -80 dBm @ 8% FER • 64-bit or 128-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) /WPA TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) • Operating range 100 - 300m, depending on surrounding environment • Chipset, SiS 162 Standard IEEE 802.11g • I/O Interface, USB 2.0 • Antenna, On board chip antenna • LED, Blue LED indicator • Size, 58(L) x 23(W) x 9(H) mm Lenke til kommentar
Farris2k Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hvilken router er det du bruker? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sjekk at den er satt til auto på korrekt tilkobling. start-run-"ipconfig/all" for å sjekke instillinger og status. start-run "ipconfig/renew" for å få en feilmelding du kan legge inn her. Deretter kontrollere instillinger eg ev. log på DHCP siden. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Sjekk at MAC adress filter ikke er aktivt i routeren evt legg inn din MAC adresse der, den finner du vel ipconfig /all som Carwell skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå