Gå til innhold

den uofisielle speidertråden

ole_marius

Anbefalte innlegg

her kan du stille spørsmål om og rundt evnet, speider'n

skal prøve å svare mest mulig så fort jeg kan.

kan alerede nevne at i mine 6 år som speider så har vi aldri hjulpet gamle damer over veien som jeg har hørt om :p

har er noen linker om speideren

http://kfuk-kfum-speiderne.no

http://kfuk-kfum.no/

http://landsleir.org

noe av det jeg har gjort på 6 år er å ha vært en tur i polen og var i noen fangeleirer, har lyst til å dra til island i år, vært på rover opptakelse( det var spesielt) :cool:

i fjor var jeg på landsleir på røros og koste meg i sol og varme, har vert i lofoten på en mindre leir, der det var så mye regn at vi evakuerte tre dager etter at leiren begynte :grin:

i år skal jeg være på en leir utfor bodø :new_woot:

skal muligens til praha og overnatings tur i en snøhule en helg. :fun:

post-106180-1199543374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner speideren jeg. gikk der i ca 7 år før jeg flyttet.. Gikk der faktisk sammen med tomat-ulf. Det gav meg veldig masse læring, som jeg er glad for at jeg kan nå.

Var selv på leiren Urban og Liv, og av en rar grunn regnet det alltid. hmm hehe.

Vi var heller aldri så veldig høytidlige, og er vel glad for det. Men skal sies at jeg savner alle turene, men ettersom jeg nå bor i skogen blir det sånne turer så ofte som mulig:p

Flere barn/ungdommer burde bli med i speideren. Er en god læring i livet

Lenke til kommentar

Litejk - Du kan jo se om det finnes noen NSF grupper rundt deg, de er gjerne ikke så evig kristne.

Selv er jeg medlem kun under en krets, for så å drive med taubanekjøring m.m. for grupper og andre rundt i landet.

Var å holdt klatrekurs forrige helg i kongsvinger f.eks.

Speidern er veldig hva man selv gjør det til, men blir gjerne vanskelig om det bare er kf grupper i nærheten.

http://www.utogned.scout.no/site/ <- "gruppa" jeg er medlem i, viser litt av hva man kan bedrive som alternative aktiviteter.

Trenger ikke være kun bibel høytlesning.

Lenke til kommentar

fint at noen endelig tør å starte en diskusjon. :cool:

som de fleste ikke vet, handler speideren ikke bare om å tro på noe høyere

makter(noe som min gruppe aldri har bryd seg om da :p)

for eksempel har vi i bodø patruljen planlakt en simulert redning ute på havet med helikopter, hvis kystvakten kan eller har tid til å gjøre det.

det beste med speideren, for meg personelig er det å vite at alle rudt meg stoler på mine leder egenskaper siden jeg er blitt leder for en gruppe på 7.

så vis det er noen her på forumet som har noen relative spørsmål om hva egentlig speideren går ut på eller om aldersfordeling og plassering for eventuelt hvis du/dere har en unge og vil inntrodusere får speideren.

jeg pleier alltid å si at speideren er ikke en livsstil men en måte å leve på

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Stilig med speidertråd - tenker jeg skal prøve å blåse litt liv i den her igjen.

Selv har jeg ikke vært med i speider'n i så evig mange år, men har i mitt stille sinn giftet meg med denne typen ungdomsarbeid og funnet ut at jeg bevisst unngår ting som å spille fotball og å synge i kor, så jeg skal ha mer tid til å planlegge og gjennomføre for eksempel rovermøtene våre. Synes det er veldig givende, og anbefaler alle å bli med ;)

Selv er jeg medlem både i KFUK-KFUM og NSF, og synes det er kjekt og bra. Så da kan ingen beskylde meg for å være med i en organisasjon som leker speider - eventuelt kan alle det!

Lenke til kommentar

Æsj, det var jo heftig kjedelig da. Heh, det var ganske mange folk som spurte meg resten av hele leiren om jeg ikke kunne sjonglere for dem og sånn. Nuvel.

Så du har vært i KM i ni år? Og sluttet på grunn av skolearbeid? ...sikker på at du ikke bruker litt mye tid på Facebook og sånt da? ;-)

Lenke til kommentar

Hehe, nei dessverre. Starter dagen med at klokken ringer halv syv for å rekke å spise og dusje. Etter det må jeg ned på bussholdeplassen og er fra skolen fra 8 om morgenen til 4-8 tiden på kvelden for så å gjøre lekser når jeg kommer hjem. I tillegg til skolen har jeg interessert meg i politikk, ta dette kombinert med at jeg er utbrent for det arbeidet jeg gjorde i KM-speiderne så har du grunnen til at jeg sluttet. Men frem til februar er jeg enda ungdomsrepresentant i nordre nordland krets..

Lenke til kommentar

thumbup.gif en speidertråd var ikke så dumt! Jeg har vert speider i snart 10år (siden 1. Klasse) og har vert på diverse leirer/konkuranser (Patruljen min har faktisk kvalifisert seg til NM 3ganger nå innocent.gif), men siden gruppa jeg er medlem i har litt dårlig økonomi for tiden blir det ikke så mange leirer... desverre!

Ingen av dere som har tenkt dere til Sverige i sommer da? er jo verdensleir der new_woot.gif

Lenke til kommentar

Tviler på att det blir leir på meg, kan hende jeg kan sammsnakke med noen andre grupper i Trønderlag om jeg får bli med dem, men gruppa mi hadde ikke nokk penger til å delta på denne leiren.

BTW: Jeg kommer meg uansett ikke inn i hovedleiren, blir i såfall på utsiden wink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...