slimer Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hei. Jeg skal begynne og overklokke og har et msiP35neo med e6600 og skulle da gjerne hatt et program som er nokså pålitelig og kjører i Vista for å overvåke temp på CPU-en. MSI har et eget MSI core center men den krasjer hos meg og kan ikke bruke den. Noen som har gode forslag? Første gang jeg overklokker E6600(og ellers også) hvor skal jeg begynne? Gjerne forsiktig Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) hei. Jeg skal begynne og overklokke og har et msiP35neo med e6600 og skulle da gjerne hatt et program som er nokså pålitelig og kjører i Vista for å overvåke temp på CPU-en. MSI har et eget MSI core center men den krasjer hos meg og kan ikke bruke den. Noen som har gode forslag? Første gang jeg overklokker E6600(og ellers også) hvor skal jeg begynne? Gjerne forsiktig jeg har samma hk =) Jeg har både MSI dual core center og Everest Ultimate, og forskjellen er at Everest leser 2-4grader høyere enn MSI dual core center. Så prøv everest Jeg husker ikke 100% hvor du måtte gå hen i bios (husker det med engang hvis jeg er i bios XD) Tror det var noe på høyre siden av BIOS menyen, FSB control eller no' går du inn der finner du CPU FSB og skrur den opp. (den er på 266) E6600 har multiplier på 9, så det betyr at hvis du har fsb på 266, 9 x 266 = 2,4ghz 300fsb = 9x300= 2,8ghz setter du den på 334, får du 9x334=3,06ghz Endret 5. januar 2008 av xninja92 Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ta å clock stegvis, mange som bare setter fsb til 400 og tror det går bra. ta litt etter litt. det er det beste.. med orginal kjøler ville jeg aldri clocka mer en 3.00ghz. for høyere clock en 3ghz må du også stille på vcore, booter den ikke da. setter du også opp volten på dram for å sjekke temp. Coretemp Everest Speedfan Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ta å clock stegvis, mange som bare setter fsb til 400 og tror det går bra. ta litt etter litt. det er det beste.. med orginal kjøler ville jeg aldri clocka mer en 3.00ghz. for høyere clock en 3ghz må du også stille på vcore, booter den ikke da. setter du også opp volten på dram for å sjekke temp. Coretemp Everest Speedfan SpeedFan leser 15grader for lite i duo og quad. Men fikk høre at betaen leser tempene riktig Lenke til kommentar
slimer Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Hvor stor temperatur er greit for denne cpu-en. Hvor mange grader? Ved vanlig og fullload? Takk for svarene Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Speedfan viser veldig dårlig hos meg.. hehe.. Everest, ultimate, den er digg, den ja! Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei, HWMonitor er ett veldig bra cpu-temp program. Du kan laste det ned Her Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 syns topicet va litt morro... hvordan overklokker du selve temeraturen? hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå