Gå til innhold

Signaler til Sony 40w3000 TV

rEPPA

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg en Sony 40w3000 skjerm som jeg selvfølgelig har koblet PCen mot. Jeg har et Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI skjermkort som jeg forøvrig er veldig fornøyd med.

Problemet er at når jeg skal se på film fra PCen på Sony skjermen, blir fargene veldig dårlige. Jeg har oppdatert alle driverene til skjermkortet og forsøkt alle mulig kombinasjoner. Jeg klarer ikke å få fargene til å stemme, samt at det ser ut som det er tåke over filmen.

Er dette på grunn av at skjermkortet mitt ikke støtter HDCP/HDTV og TVen gjør dette? Dette gjelder selvom jeg kjører vanlig DVD-film, men HD- eller Blue Ray-filmer hakker selvfølgelig siden skjermkortet ikke støtter dette.

PCen og TVen er koblet med en DVI-HDMI kabel.

Forutenom filmer klarer skjermkortet å vise oppløsningen TVen støtter samt korrekt fargeangivelse i Windows.

PCen er også koblet mot en Viewsonic 30" skjerm, men her er det ikke noe problem med farger på filmer.

Er det noen som også har forslag på et bra skjermkort som støtter HDCP/HDTV, skal ikke brukes til spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...