Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Planlagt en date, og lurer på hva du skal finne på? Noen tips her!


Anbefalte innlegg

Hvis det er jenter jeg aldri har møtt før eller bare sett en gang ute så har jeg bare pleid å be ut på kaffe, punktum. Fordi det er lett for henne å si ja til (lett å stikke fra), ingen forpliktelser og det koster meg maks 30 kroner.

 

Velger selvfølgelig et sted som er nærme meg eller nærme henne (hvis jeg vet hun bor alene), fordi poenget har somregel vært å dra videre fra kaffen og hjem til en av oss for å se film. Fra en film hvor man allerede er alene og ligger / sitter inntil hverandre er det lett å ta ting videre.. enda lettere med ukjente jenter da man ikke har noe å tape :).

 

 

Har ikke så mye forholdserfaring enda, men ser for meg at tipsene i førsteposten kommer godt med da. Andre og tredje-daten bør jo være litt mer spennende enn førstedaten.

 

Men så er det jo spørsmålet, betaler dere for daten eller betaler dere hver for dere? Kaffen er grei å spandere, men tenkte på større ting eller ting man gjør på impuls etter kaffen, som å dra å spise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kino og Peppes

DROPP DET! Kino og en tur på Peppes høres ut som en koselig date, og er den sikreste måten å gjøre det på. Bare dropp det. Under filmen vil dere ikke få noen som helst mulighet til å snakke og bli bedre kjent (som egentlig er hele poenget med å dra på en date), og hvis dere går og spiser etterpå blir det lett pinlig stillhet, og vanskelig å finne på noe å si. Selvfølgelig, det kan gå veldig fint hvis du og jenten "hitter off", men det er en risk. Du kan være mer kreativ enn som så!

 

Jenter føler et mye mindre sosialt press ved å treffes over noe uformelt som KIno og Peppes, noe du kunne gjort med venner. Forskjellen er bare at på en date så bruker man fysisk kontakt i større grad enn med venner. Hva du gjør er irrelevant, så lenge jenta er med deg, og dere føler en Connection. Kino er IKKE en risk, det er den det er minst sjans for å bli avvist for.

 

Shopping

Du synes kanskje at det høres veldig homofilt ut, og det stemmer, det er ikke så veldig macho, men å vandre rundt i sentrum med en søt jente er en glimrende måte å bli bedre kjent. Hvordan du vil sette opp daten er opp til deg, du kan gjerne si til henne at du trenger en ny bukse/sko/whatever og få henne med. Underveis kan du dere ta en tur på Deli deLuca eller et annet stille og fredelig sted og drikke kaffe og spise en bolle, mens dere snakker sammen om hva dere har kjøpt, har tenkt å kjøpe eller noe annet som skjer i livet.

 

I en shoppingsituasjon så MÅ du ha fysisk kontakt, med mindre du vil bli homsevennen hennes. Å dra på Deli De Luca har ingenting med jenters tanker rundt ''shopping'' å gjøre, det kalles; Cafe-date. Og er et annet tema.

 

Dra på en kamp

Den koseligste daten jeg har vært på var da en jente inviterte meg med på en basketkamp. Er du fotballinteressert og jenten fotballinteressert, ta henne med på en fotballkamp! Dere kan heie på det samme laget og juble sammen når de scorer, og le når motstanderne faller på morsomme måter. Fordelen med en date som dette, er at du ikke trenger å snakke med henne hele tiden, men det er veldig mulig. I motsetning til på en kino, der dere ikke har muligheten til å si noe til hverandre. I pausen kan dere ta en matbit sammen, og etter kampen passer det fint å gå en liten tur sammen, så lenge det ikke er for kaldt eller sent.

 

Dra på en date hvor felles interesser påvirker suksessutfallet... Nja... Er du blodbarsk Vålerenga-supporter, mens hun er der jentene skal være; På kjøkkenet, så kan det bli en ubehagelig sosial belastning på henne.

 

Filmkveld hjemme hos deg

En del jenter er ikke så veldig glad i selve fenomenet "date". Så hvordan kan du finne på noe uten at det blir en date? Du gjør noe mer "casual". Hvis du inviterer jenten hjem til deg bare for å se en film, blir det mer avslappet, og har ikke nødvendigvis date-boblen hengende over seg. En slik filmkveld kan med fordel kombineres med at dere lager mat sammen før filmen. Under filmen kan dere snakke sammen, men hvis hun heller vil se på filmen enn å snakke, ser du heller på filmen. Sofaen gir deg også en mulighet til å eskalere KINO (som PUA kaller det, jeg kaller det å ta på jenten). Start med å lene hodet ditt mot hennes, se om hun gir respons. Hold hånden hennes, og flørt litt med tomlene. Hold rundt henne.

 

Har en jente sagt ja til å bli med deg hjem for å se på film, så er hun interessert, stopp alle tanker om PUA-filosofi der. Hun ER keen, ellers hadde hun ikke blitt med deg hjem. Ikke skru på filmen engang, gå rett i køys.

 

Bowling

Bowling er en artig måte å bli bedre kjent på. Er du god, kan du lære henne hvordan hun skal sørge for at kulen treffer kjeglene og ikke rennen. Er du dårlig, har du selvironi og ler sammen med henne når du holder på å gå på trynet i det du skal kaste. Etter et slag bowling kan dere ta en matbit sammen, og gjerne en liten hånd-i-hånd tur hjem, hvis sjansen byr seg. Bowling er også en fin fellesgreie, og kan gjøres sammen med venner dere har sammen.

 

Diverse andre steder

  • Skøyter
  • Laserspill (sykt gøy, og koser hun seg med det, så koser hun seg med deg)
  • Tur (på fjellet eller nærområdet eller hvorsomhelst)
  • Kafé (utrolig nok en veldig god date, en kopp kaffe kan være mer enn nok)
  • Komishow (Raske Menn, Rune Andersen, Dagfinn Lyngbø, det kan være koselig det, men gir også denne svære "date-boblen")
  • Kunstutstilling

 

Dette går på å gjøre noe sammen, som gjør dere til ''to'' mot omgivelsene. Fordeler og ulemper her angående meningene dere begge har om et forhold, og personlig Connection.

 

Når kan jeg spørre jenten ut?

 

Feil spørsmål. Når kan du IKKE invitere jenta ut? Svar: Aldri. HVORDAN? DET er en annen diskusjon og kommer an på setting og kontekst. Jenter VIL bli bedt ut, ikke av riktig gutt, men av riktig gutte-type, riktig innstilling til situasjonen. Når man lurer på hva jenter liker, så har du allerede tapt. Se etter hva du selv vil, og spør etter følelsen basert på tankene om det.

 

Jeg er ikke totalt uenig i alt som står her, og vil ikke gå nærmere inn på detaljer, helhet, og eksempler, fordi jeg liker konkurransen slik den er, og ønsker ikke flere konkurrenter enn jeg allerede har i miljøet. Selv foretrekker jeg å date ukjente jenter jeg møter på dagtid, tilfeldig.

 

Ønsker dere å vite mer, send PM, vil ikke være mottagelig for verken kritikk som er konstruktiv, eller ei, her, fordi jeg vet dere er uenige. Det er litt synd, for dette hjelper dere bare. Men takker ikke nei til en fortsettelse av den konkurransen jeg allerede har. Den er nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høres sikkert litt klisje ut, men seriøst for oss i oslo og omegn, tusenfryd må vel være ett ganske egnet date sted? kanskje du er flink og vinner ett kosedyr til henne i spillbodene? må vel være en jentes drøm og gå forbi en spilbod for så si til en hun liker at hun har lyst på det kosedyret så skaffer du det til henne?

 

Ellers utrolig bra tråd wink.gif

Jeg vet at jeg svarer på et gammelt innlegg nå, men det der skjer bare på film. I virkeligheten ender du opp med å bruke 20-kroning etter 20-kroning før du innser at du ikke kan vinne den driten. Og selv om du vinner, er det forferdelig upraktisk å dra med seg et kosedyr over en viss størrelse resten av dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg svarer på et gammelt innlegg nå, men det der skjer bare på film. I virkeligheten ender du opp med å bruke 20-kroning etter 20-kroning før du innser at du ikke kan vinne den driten. Og selv om du vinner, er det forferdelig upraktisk å dra med seg et kosedyr over en viss størrelse resten av dagen.

Hahah, ser den. Ikke hvis du er Kungen på raske med deg alt de har :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Slettet-XHLacM skrev (På 1.6.2013 den 20.00):

Jeg ville invitert dama med på skytebanen for å skyte med pistol. Er mest sannsynligvis første gang ho opplever en pistol-date. Masse tid til å fikse på posisjon og grep.

Forrige fredag tok jeg med ei jente da jeg og * skulle på skytebanen. Det var gøy, selv om jenta ikke taff særlig bra :wee: Da er det bare til å lengre frem mot blinken. Som nevnt er litt fysisk kontakt nesten uunngåelig når man skal vise hvordan et håndvåpen holdes, og det er jo ingen ulempe. Siden man gjør noe aktivt skal det nok mye til at det blir kleint også. Ikke er det noe særlig tiltak å gjennomføre det heller, gitt at man har en skytebane i rimelig nærhet.

 

Jeg har også prøvd å ta med ei jente på langholdsskyting med rifle. Igjen kan man hjelpe til med grep og skytestilling, legge seg ved siden for å spotte og gi instruksjoner etc. Halvautorifle mot selvanviser på kort hold falt også i smak.

 

Den potensielle faren kan jo være at jenta er sterk politisk motstander av skytevåpen i privat eie, men dersom man viser at man er ansvarlig våpeneier er det etter min erfaring ikke så mange som reagerer veldig negativt.

 

Siden mange visst nok ikke har sitt eget lille arsenal kan det jo nevnes at mange jegerforeninger har utleie av hagler til leirdueskyting, og det er sikkert også gøy. Det kreves som regel verken jegerprøve eller noe medlemskap for dette. Da vil det evt. være en fordel om man kan kan grunnleggende bruk av våpenet selv først, slik at man kan ta på seg rollen som "instruktør".

 

Selvsagt må det jo være fordi man har lyst å skyte selv, og ikke bruke show-off med våpen som et middel kun for å imponere. Det er ikke kult.

Endret av Øystein
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Overdriver man noe helt enormt om man tar ei dame man liker med i vindtunnel som en slags første date? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å fly på denne måten og det hadde selvsagt vært dritkult, men kan kronene man legger i det føre til en negativ effekt (jeg bryr meg ikke så mye om utgiften, men tviler på hun har råd til det og tenker at hun sannsynligvis kan føle det uforkomtabelt å bli spandert såpass mye på)?



Anonymous poster hash: 95270...81f
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Blåser liv i tråden igjen jeg:

 

Vindtunnel som første date er som du sier litt overkill, men jeg syntes det har mye bra for seg også:

  • Du stikker deg ut i mengden. Hun har neppe blitt invitert på det før. Du blir spennende og interessant!
  • Du får vist deg fra en "barnslig" og "gutteaktig" side, mange jenter liker menn som er i kontakt med sitt indre barn
  • Fysisk aktivitet på date er alltid bra. Om dere får være to i tunnelen samtidig åpner det jo for litt av hvert
  • Jenta føler seg spesiell og føler seg verdsatt. Du kan jo ikke dra i vindtunnel for første gang med alle jenter du møter.

Go for it.

Lenke til kommentar

Javel ?

Noen tips til hva jeg kan gjøre nå når jeg har kommet i mye bedre kontakt med ei som har litt lite tid til overs da?

 

Tror det må ha klaffa litt på lørdag da jeg traff hun for første gang, og har lurt på å spørre hun ut igjen.

Det var først ettet at jeg fikk ei god natt melding klokka halv fire om natten at jeg virkelig sperret opp øynene for hun ☺️

Er bare det at hun jenta her har ett barn som gjør at hun ikke akkurat har så mye tid til å gjøre ting ellers.

Og igår spurte hun etter nr mitt, som jeg ga henne ;)

Kunne godt tenkt meg å invitere henne med hjem og lage middag til hun og se en film en gang.

Men nytter ikke nå så lenge jeg ikke har fått meg min egen plass å bo enda da :/

 

Noen andre gode forslag? ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...