Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal man best forholde seg overfor sine voksne barn?

Anbefalte innlegg

Noen "barn" (mellom 18 og 23 år) der ute som kan gi gode råd til "ung" mor (førtiår) :roll: som føler at hun har "mistet"sine barn? De er ikke avhengi av meg lenger, og det er vel og bra på mange måter, men jeg savner å kunne gjøre ting sammen med dem. kan man ikke forvente det lenger? Er det noen voksne foreldre der ute som har råd til hvordan takle å ha fått barn som ikke har "bruk for deg" lenger? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del, føler jeg at det til tider er "lett å glemme" foreldrene i forhold til når en bodde hjemme. En har jobb, fritid, venner og samboer som tar opp tiden.

Den måten jeg har kontakt med mine foreldre, som forsåvidt er litt eldre enn deg, er at de inviterer meg/oss på middager eller en rolig fredagskveld. Selvfølgelig, hvis du aldri har gjort dette før og begynner å invitere barn til middag hver dag, blir det litt skummelt.

Et annet forslag er jo å ta det opp med dem. Si at du savner å finne på ting, høre hva de syns. Foreslå en tur på by'n med middag og/eller kino. Jeg har iallfall takket ja flere ganger når jeg blir spurt og synes det er skikkelig kjekt å tilbringe tid med mine foreldre.

Lenke til kommentar

få dei heim på en heimelaga middag!!! ingenting slår det. mammas mat er best :D

vist du har en gutt so kjøp inn litt tegneseria å innviter han hjemm på mat.

då føle han seg gårantert heime, menst han ligge på sofaen å lukta på den deilige middagen du laga.

vist du har ei jente so kan nå dokke gå en tur å handle ilag eller en dag på spa :)

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har en søster som er 21 år. Hun har flyttet et godt stykke unna oss, så vi ser henne kun i feriene. Når hun først er hjemme, er hun sjelden hjemme, og når hun er hjemme, har hun alltid med seg andre folk.

Jeg som bror savner å kunne gjøre ting med henne, foreldrene mine også. Men unger blir også voksne etterhvert, og før du vet ordet av det har de flyttet hjemmefra.

Å invitere dem (og eventuelt samboer e.l.) på middag er en god slager. Gjerne etterfulgt av en spillkveld med noen brettspill, kort eller noe sånt.

Har du pratet med dem om det?

Lenke til kommentar

Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre. Denne uken har de hjulpet meg og samboer med å pusse opp leiligheten vår, og jeg har sett de hver dag.

Ellers synes jeg det er veldig trivelig å ta meg en tur til de alene for å bare prate, eller jeg og samboer spiser middag hos de. Jeg er nok innom hos foreldrene mine hver uke. Noen ganger blir det få ganger, andre ganger flere ganger. Men jeg snakker med mamma på telefonen omtrent hver dag da .

EDIT: Jeg går gjerne på kino med mamma også, hvis det er en film jeg har lyst til å se som ikke samboer er så keen på :!:

Endret av Light Alba
Lenke til kommentar

Hvis de nettopp har flyttet ut så kan det jo hende de har et behov for å vise at de klarer seg alene. Gi dem en stund, liksom. Altså, for all del, inviter dem hjem på søndagsmiddag eller ut på middag eller lignende en gang eller tre i måneden, men det kan hende de har et behov for å skape et eget liv. De kommer nok alltids hjem igjen etter hvert, bare ikke forvent å ha dem på besøk flere ganger i uka. Ring og spør hvordan det går, en gang du vet at de ikke jobber/er på skolen/whatever. Det er koselig!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

nå er jeg endel eldre enn den gemene forumbruker men det som tidligere er nevnt med å innvitere til familiemiddag med ungene er en slager egentlig. jeg hat to søsken og vi er i alderen 29-34 som setter stor pris på de jevnlige familiemiddagene hjemme. har tilogmed venner som er misunnelige da jeg er ofte hos foreldrene mine.

hvis du har noen felles hobbyer med barna kan du jo prøve å foreslå at dere gjør dem sammen også. jeg spiller veldig mye golf med mine foreldre, spesielt pappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...