Gå til innhold

Problemer med Z-5500

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra juleferien i går, og satte meg ned for å se en film på hjemmekinoanlegget, hvor jeg bruker en HD-dvd spiller koblett opp til z-5500 anlegget mitt for å få skikkelig lyd. Nå virker det imidlertid som om de to fronthøytalerne spytter ut merkbart mindre lyd enn de gjorde før ferien. Setter jeg innstillingen til stereo må jeg mye høyere opp med volumkontrollen for å få høy lyd enn jeg mener å huske at jeg måtte før, og når jeg ser film føler jeg at det er de to fronthøytalerne som skaper klart svakest lyd. Både center og surroundinnstillingene er stilt nogenlunde midt på, men likevel føler jeg at de skaper mye mer trøkk i forhold til de to fronthøytalerne slik at fordelingen blir ujevn...

Har prøvd å trekke ut alle ledninger, bytte om front og bakhøytalere, men det er ikke høytalerne virker det som, for kobler jeg de to fronthøytalerne som bakhøytalere gir de like god lyd som de andre...

Vanskelig å forklare dette skikkelig, men før var det aldri nødvendig for meg å skru volumkontrollen opp mange hakk før jeg fikk bakoversveis, nå syns jeg anlegget har mistet en god del trøkk. Noen som aner hva som kan være feil?

Takker for svar!

Endret av Woopster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...