Gå til innhold

Bestilte pc ra komplett "Foreløpig sendingsdato for systemet er 2008-02-09" OMFG?! September?

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å handle fra Komplett...Usedvanlig dårlig og treg service...hva med å prøve noe annet??Selv handler jeg nesten bare fra Netshop...de sender stort sett samma dag du bestiller...(og nei..jeg jobber IKKE i Netshop)..har hatt endel uheldige bestillinger fra Komplott...ALDRI mer!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På alle varene står det: 1 stk har forventet sendingsdato 2008-01-04 og Åpen betyr det at den ikke kommer før 1 April?

Og... Det er ett skjermkort som ikke er på lager (XFX GeForce 8800 GT) MEN når jeg skulle bestille dataen, så var det 7+ på lager elns.

Så det betyr vel at det skjermkortet har de tatt inn til min bestilling? Eller må jeg vente helt til skjermkortet har kommet inn igjen?

Lenke til kommentar

Har hatt helt grei erfaring med netshop så langt. Jeg bestilte lørdagskveld 29 desember og den ble sendt mandag 31. De la med en sjokolade i pakken også, som var litt morsomt.

Har heller ikke hatt noen problemer med komplett, og der har jeg handlet mye.

Det skal merkes at jeg har aldri hatt behov for å bytte/returnere/modifisere bestillingene mine, så jeg har ikke fått oppleve servicen deres utover helt rutinemessige bestillinger.

Lenke til kommentar

Alle nettbutikker jeg kjenner til, opererer på denne måten. Hadde du bestilt noe som ikke er på lager på Netshop, måtte du også ha ventet til de får den fra leverandøren. Det er mulig at noen bestilte en del samtidig som du la inn ordren, hvis det stod i nettleseren at alt var inne på lager. (De fikk delen før deg med andre ord, men det skjer vel stort sett bare hvis det er veldig få varer igjen)

Lenke til kommentar

Først med hensyn til datoformatet. Når dette starter med året er vanligt benytett i Norge: CCYY-MM-DD (C= Century).

Med hensyn til lagerhold. Nettbutikker i Norge har sjelden ting på eget lager - men viser oppgitt lagerstatus hos importør. Dermed vil det vises til at en ting er på lager med et ebstemt likt antall hos en rekke nettbutikker. Men det er den bestillingen som kommer først til hovedlageret som "vinner" kampen. Importørens varelager kan også vise som i lager ting som er under test, tatt ut som erstatningsvare m.m. men fortsatt ikke synlig i nettbutikkens webside. Dette er normalt bra for oss - ettersom det er hovedforklaringen på at Norge har svært lave hardwarepriser sett i forhold til omsetning. For å kunne holde lave priser må varenes omløpshastighet holdes lavest mulig, dvs si at varens opphold på lager skal være kortest mulig.

Lenke til kommentar

Og når sånn cirka vil varen komme? Jeg bestilte den 28 Desember.

Når ville en PC som du konfiguerte på kommet på postkontoret ditt?

Det var 8+ på lager når jeg valgte det skjermkortet. Og når jeg fikk bestilt det og alt, så oppdaterte jeg siden og da stod det 4+ på lager.

Det betyr vel at de har tatt med at jeg har bestilt det skjermkortet??

Lenke til kommentar
Hei, jeg konfiguerte litt på denne her: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

Og absolutt alle delene var på lager, og nå står det "Foreløpig sendingsdato for systemet er 2008-02-09" Kommer den ikke før September? SKANDALE!

Og nå er det ett skjermkort som jeg konfiguerte til "8800 GT" som ikke er på lager nå! Men som kommer 18 Januar! Jeg bestilte alt 28 Desember, og absolutt ALLE varene var på lager.

Og det står nedover på handlelista mi "Foreløpig Sendingsdato for systemet 2008-04-01" Men idag er det jo 5 Januar?!

Og ordrenummer står som åpent!

hjelp meg!!

Du bestillte ett skjermkort som ikke er på lager. Som ubekreftet kommer på lager den 01-02-2008.

XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz [info]

Kun Ingen tilgjengelige i dag. 98 stk 2008-02-01 (Ikke på lager. Ubekreftet

Quote: "Jeg bestilte alt 28 Desember, og absolutt ALLE varene var på lager".

Det kan hende att det ble tomt for den varen du bestillte da din orde skulle ekspederes. Det du bestiller kommer ferdigmontert. Så tviler på att komplett sitter og skrur pcer sammens i romjulen. De har sikkert også tatt høyde for att en del bestiller ferdigmonterte pcer i jula, så det setter en midlertidig sendingsdato den 02-09-2008 på Komplett Gamer Premium i35.

Lenke til kommentar
9 Februar? Uakseptabelt!

Bestill pcen i deler da, og ikke ferdigbygd som du gjør nå. Så tar du bare å velger delene som du har valg til den "Komplett Gamer Premium i35", så husker du bare på å velge de delene som er på lager og skifter ut de som ikke er på lager til noe annet. Kanskje litt dyrere(ikke sikker btw), men da får det mye raskere sendt og du får gleden av å sette din egen pc sammens, som jeg bestandig liker :)

Lenke til kommentar
9 Februar? Uakseptabelt!

Hvor mange ganger skal du si det?! Hvis du mener Komplett er trege, så send dem en MAIL, eller RING og spør om grunnen til at det tar så lang tid å få sendt deg maskinen!

Ikke kritiser nettbutikken her på forumet, når du ikke engang har tatt kontakt med Komplett!

Og er du misfornøyd med hvor lang tid det tar, så velg en annen nettbutikk! Det finnes mer enn en..

Og er ditt problem at du vil ha dem til å bygge maskinen for deg, da tar det lengre tid.. Og så er det ikke alltid at alle lagerstatuser er oppdatert hvert sekund. Og hvis en del kommer inn først 1. februar, som noen her skriver, så er det ikke uakseptabelt med et par dager i byggetid! Komplett bygger mer enn en maskin per uke..

Enten får du endre din bestilling, slik at alle delene er på lager. Med en åpen ordre burde ikke det være noe stort problem. Eventuelt avbestill maskinen og bestill et annet sted.

Begynner å bli lei av slik useriøs kritikk av nettbutikker..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...