Gå til innhold

Bestilte pc ra komplett "Foreløpig sendingsdato for systemet er 2008-02-09" OMFG?! September?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg konfiguerte litt på denne her: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

Og absolutt alle delene var på lager, og nå står det "Foreløpig sendingsdato for systemet er 2008-02-09" Kommer den ikke før September? SKANDALE!

Og nå er det ett skjermkort som jeg konfiguerte til "8800 GT" som ikke er på lager nå! Men som kommer 18 Januar! Jeg bestilte alt 28 Desember, og absolutt ALLE varene var på lager.

Og det står nedover på handlelista mi "Foreløpig Sendingsdato for systemet 2008-04-01" Men idag er det jo 5 Januar?!

Og ordrenummer står som åpent!

hjelp meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall hvis det hadde vært 2 September. Så hadde dette vært en katastrofe!!

Men når jeg bestilte, så var en vare som var 6+ på lager. Og nå er den Ubekreftet, det betyr vel at de har tatt det skjermkortet inn på min handleliste?

Eller må jeg vente ENDA lengre?!

Lenke til kommentar
Hei, jeg konfiguerte litt på denne her: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

Og absolutt alle delene var på lager, og nå står det "Foreløpig sendingsdato for systemet er 2008-02-09" Kommer den ikke før September? SKANDALE!

Den eneste "skandalen" jeg ser er at du faktisk begynner å syte for noe så tåpelig som en "svensk" formatert dato istedet for å ganske enkelt kontakte Komplett for å oppklare at du misforsto datoen.

Lenke til kommentar
Er sikkert 09.02.2008, noen hos komplett har kanskje glemt å stille om til norsk datoformat :hmm:

ISO 8601 er en internasjonal standard for skrivemåte og utveksling av data om dato og tid. Standard skrivemåte for dato er YYYY-MM-DD, og for tid hh:mm:ss . Dato og klokkeslett separeres normalt med et enkelt mellomrom.

Norge har akseptert standarden, og innlemmet den i Norsk standard som «NS-ISO 8601»

Der er mange år siden, i alle fall 10 år mener jeg, at det yyyy-mm-dd ble norsk standar for å skrive dato. Det er bare nordmenn(og bedrifter) generelt som er treg her i å ta i bruk denne. Akkurat som briter vegrer seg å gå veg fra inches, feet og andre måle enheter etc.

Så her hyler du for at du faktisk ikke kan lese norsk standar dato format.

Den simple grunnen for at denne datostandaren ble innført er at en datamaskin kan sortere datoer i dette formatet kronologisk, uten at man må spessifisere at det faktisk er en dato.

Med gammelt format ville datoene 22.02.2008, 30.05.2008 og 01.01.2009 bli sortert:

01.01.2009

22.02.2008

30.05.2008

Altså lettere hulter til bulter.

Mens med ordentlig formatering ville datamaskin sortert den følgende

2008.02.22

2008.05.30

2009.01.01

Spessielt kjekt om det faktisk gjelder kataloger på en harddisk. windows explorer, gamle "dir" og "ls" i linux vet jo ikke at dette er datoer det dreier seg om, og vil da sortere dem "alfabetisk/numerisk" og med gammel standar, blir det bare kaos.

Lenke til kommentar

Så da må jeg vente helt til 9 Februar med å få PCn?

FY SØREN! Jeg bestilte den 28 Desember, og må altså vente over 1 måned på og få levert pakken min?

Det er jo vanligvis 8-14 dager man må vente!

Og jeg vedder 100 kr på at hvis den kommer 9 Februar så blir den forsinket og kommer sikkert 14 Februar elns.

Lenke til kommentar
Er sikkert 09.02.2008, noen hos komplett har kanskje glemt å stille om til norsk datoformat :hmm:

Så her hyler du for at du faktisk ikke kan lese norsk standar dato format.

1, Jeg hyler ikke, hvor har du det fra?

2, Norge har godtatt ISO 8601, men så vidt jeg kjenner til anbefaler ennå språkrådet at den "klassiske" standarden brukes.

http://www.sprakradet.no/Raad/Skriveregler...rammatikk/Dato/

3, Jeg selv forstår fordelene med ISO 8601 skrivemåten og har ingen problemer med å lese datoen komplett her snakker om.

Lenke til kommentar

FY SØREN! Jeg bestilte den 28 Desember, og må altså vente over 1 måned på og få levert pakken min?

Og jeg vedder 100 kr på at hvis den kommer 9 Februar så blir den forsinket og kommer sikkert 14 Februar elns.

Hvis du synes det er for tregt er da bare å avbestille og bestille fra et annet sted. Eventuelt kan du kontakte Komplett og se om du kanskje kan bytte til noen deler de har på lager som erstatning for det som forsinker leveringen. Begge deler vil være mer effektivt enn å syte på HW.no.

Lenke til kommentar

hehe, jeg bestilte min rett før jul, kom 2 uker etterpå =P

(1des kom 16.des)

Lenke til kommentar

Hvis det er av trøst, så har jeg ventet på delene mine siden 2. des. Kommer snart regner jeg med :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...