RamGuy Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er ulike produsenter som har laget hver sin etterkommer til DVDen. Så det er jo de som "vinner" som får pengesekken. Kanskje den største delen, men me kan godt leve med to formater. Nei ellers takk. Da må mann jo ha en kombispiller, eller en av hver Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er ulike produsenter som har laget hver sin etterkommer til DVDen. Så det er jo de som "vinner" som får pengesekken. Kanskje den største delen, men me kan godt leve med to formater. Nei ellers takk. Da må mann jo ha en kombispiller, eller en av hver Eg ser ikkje heilt problemet, har 5-6 boksar rundt TV-en frå før av uansett, ein frå eller til betyr lite. Om det kan være med på å halde prisane nede er det kanskje ein fordel med litt konkurranse? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er ulike produsenter som har laget hver sin etterkommer til DVDen. Så det er jo de som "vinner" som får pengesekken. Kanskje den største delen, men me kan godt leve med to formater. Nei ellers takk. Da må mann jo ha en kombispiller, eller en av hver Eg ser ikkje heilt problemet, har 5-6 boksar rundt TV-en frå før av uansett, ein frå eller til betyr lite. Om det kan være med på å halde prisane nede er det kanskje ein fordel med litt konkurranse? En ekstra boks er et ork, men kombispillere plager meg lite, alle mine dvd-spillere har jo vært +/- feks, og man merker jo ikke noe til det i praksis. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er ulike produsenter som har laget hver sin etterkommer til DVDen. Så det er jo de som "vinner" som får pengesekken. Kanskje den største delen, men me kan godt leve med to formater. Nei ellers takk. Da må mann jo ha en kombispiller, eller en av hver Eg ser ikkje heilt problemet, har 5-6 boksar rundt TV-en frå før av uansett, ein frå eller til betyr lite. Om det kan være med på å halde prisane nede er det kanskje ein fordel med litt konkurranse? En ekstra boks er et ork, men kombispillere plager meg lite, alle mine dvd-spillere har jo vært +/- feks, og man merker jo ikke noe til det i praksis. AtW Nei, men det er jo et helsikkes dårlig utvalg av kombispillere, så da må du fort vente over 1år til på noe som er brukanes og ikke koster deg skjorta. Og når det gjelder en boks eller to til, så er det jo begrensa hvor mange ting du kan koble til din AV-receiver. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Og når det gjelder en boks eller to til, så er det jo begrensa hvor mange ting du kan koble til din AV-receiver. Når HDMI blir skikkelig utbredt blir det der en bagatell.De nye spillerene (ihvertfall HD DVD) vil sikkert ta vanlig DVD og CD også, så da kan man kvitte seg med en boks eller to (eller omplassere det). Lenke til kommentar
kilik Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har jo allerede flere konsoller til spill, så mer enn én videospiller er totalt uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det man gjør ved pirat kopiering er jo bare å ødlegge for fremtidige filmer, DVD salget stuper pga. folk som slutter å kjøpe film, og heller laster ned. Inntektene raser, dette fører til færre filmer på sikt. For å sette det på spissen, om ingen kjøper filmer, så vil det føre til at ingen gidder å lage filmer. Da har vi virkelig gjort oss selv en bjørnetjeneste...... Downloading is stealing...... Verden er ikke så sort/hvitt som dette. Piratkopiering (i hvert fall ikke i den vestlige verden) er ikke kun motivert av at det er gratis. Jeg har penger nok til å kjøpe de filmene jeg har lyst til å se, men hvorfor må jeg ut av huset, inn i en butikk, håpe de har det jeg vil ha på lager, bære varene hjem igjen, putte filmen inn i PCen, innhente masse informasjon om mer eller mindre tvilsom programvare, lære meg å bruke denne programvaren, sitte i timesvis og vente på at filmen kodes om til det formatet som gjelder for avspilleren jeg ønsker å benytte? Alternativet er jo å sitte på ræva og trykke på noen taster, velge en film i ønsket format, vente noen minutter mens den lastes ned og så se på filmen. Hvis jeg kunne tastet inn et VISA-kortnr for å støtte de som har laget filmen i løpet av sistnevnte prosess så hadde jeg da gladelig gjort det. Beklager OT, og dette er selvsagt satt noe på spissen. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 The world is changing. Who now has the strength to stand against the armies of Sony and Warner? To stand against the might of Blu Ray and Hollywood and the union of the two towers? Together, Lord Sony, we shall rule this Earth. The old enemy HD-DVD will burn in the fires of industry. Forests will fall. A new order will rise. We will drive the machinery of war with the sword and the spear and the iron fist of the Blu. We have only to remove those who oppose us. To war! Sony and Warner’s wrath will be terrible, their retribution swift. The battle for HD-DVD is over. The battle for a user-friendly DVD-format is about to begin. All our hopes now lie with two little crackers (BD+). Somewhere in the wilderness. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det som spiller noen rolle for meg er brukervennlighet. Det har BD klart minst av. Hvis du mener det å sette inn en plate i en avspiller og trykke 'play' er brukeruvennlig, så får det være deg om det. Hvis du ikke har større krav enn dette er det jo naturlig at du finner Blu Ray brukervennlig, men mange av oss andre har litt større krav. Dessuten vet jeg om mange tilfeller der man ikke får se film selv om man bare "setter inn en plate i en avspiller og trykker 'play'". Du overforenkler kompleksiteten forbrukerne må ta hensyn til ved innkjøp av spiller og filmer. Et eksempel er sonene. Kjøper en turist en film og tar med hjem til USA, får han ikke spilt den hjemme. Det er altså ikke bare å trykke play. Dessuten kan man ikke få tatt backup eller lage en kopi av filmen som barna kan herje med, og da varer originalen ikke lenge når den blir liggende på gulvet f.eks. Og det finnes flere eksempler også. Så brukervennlighet er nok noe mer enn det du legger i begrepet. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Det undrer meg en smule hvordan både moderatorer og forumstyret nå hiver seg utpå en diskusjon som de har hevet seg over tidligere nå med blod på tann. Mange av poengene som dras frem her har vært gjennomdiskutert på alle slags vis tidligere diverse tråder i bl.a. konsollforumet, både med DRM, brukervennlighet og hva det nå måtte være. Om man har fulgt med på dette over tid, og slik det forekommer meg personlig så har DVD forumet og dets disipler har vært meget aktiv i å spre skitt om BD spesielt med grobunn i Sonys rootkit fadese (rettmessig!) når det gjelder DVD. Man ser derfor på Sony som den store styggen og eieren av BD. Slik er det ikke. Sony er en del av BD konsortiet og ikke enerådende for formatet. Matsushita/JVC, Philips og andre el giganter står også bak BD. Ja, BD tilhengerene har proklamert at de har vunnet x antall ganger, er klar over det, men jeg har en grunn ene alene for å gi min støtte til BD som format, og det er mengden med pisspreik og elendig propaganda som har kommet fra HD DVD sida. Man fremstiller BD som Sonys, og hver enkelt bug i systemet som verdens undergang relatert til kopibeskyttelse. PS3 er ikke regnet som stand alone BD spiller i statistikker mens 360 sin add on er. Gimme a bloody break! Vel vel.. Get over it. Forbrukerene har talt. De vil ha Blu Ray. Og vet dere hva? Derfor satser Warner på det også.. Endret 5. januar 2008 av Fhj Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er ulike produsenter som har laget hver sin etterkommer til DVDen. Så det er jo de som "vinner" som får pengesekken. Kanskje den største delen, men me kan godt leve med to formater. Nei ellers takk. Da må mann jo ha en kombispiller, eller en av hver Eg ser ikkje heilt problemet, har 5-6 boksar rundt TV-en frå før av uansett, ein frå eller til betyr lite. Om det kan være med på å halde prisane nede er det kanskje ein fordel med litt konkurranse? hvilke tv har du med så mange innganger ? jeg vet ikke om noen tv som her mer 3 ( kansje 4) inganger av en sort mange har heller ikke plass til mer en et par bokser ved tven det blir trangt med f.eks : - dekoder til tven - vhs spiller ( mage har det anda) - dvd spiller eller harddisk optaker - playstation eller xbox eller hd dvd spiller - ekstra hd elle bd spiller hvorfor kommer det ikke likegreit kombispiller for bd og hd dvd med opptaks-muligheter og harddisk så hadde man sluppet dette tullet. da blir alt annet nødt til å gå ned i pris produsentene kan umulig være interessert i å selge mest mulig enheter men derimot interessert i få inn mest mulig penger på de få boksen som de lager. jeg tro nok hadde laget mange nok bokser så hadde de solgt mage flere og fått inn mer penger det skulle ikke tilfeldigvis være hd eller bd gruppen som nekter de andre å lage kombi-spillere ? nå tror vel warner at de skal selge ekstra filmer på grunn av dette utspillet ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det undrer meg en smule hvordan både moderatorer og forumstyret nå hiver seg utpå en diskusjon som de har hevet seg over tidligere nå med blod på tann. Mange av poengene som dras frem her har vært gjennomdiskutert på alle slags vis tidligere diverse tråder i bl.a. konsollforumet, både med DRM, brukervennlighet og hva det nå måtte være. Det burde vel ikke komme som noe stor sjokk at en diskusjon i en del av forumet som i seg selv har lite med film å gjøre tiltrekker seg mindre oppmerksomhet enn en diskusjon lenket til fra en artikkel på forsiden av hw.no? AtW Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvis Blu-ray vinner krigen, så kjøper ikke jeg en eneste film. Hvorfor det? Er du sånn fjor**** x360 fanboy eller noe sånt som hater BD pga et eller annet usakelig piss? Ser ikke problemet. Bildekvalitet og lydkvalitet er den samme i mine øre/øyne. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) hvilke tv har du med så mange innganger ? jeg vet ikke om noen tv som her mer 3 ( kansje 4) inganger av en sort Prosjektoren her hjemme har 2 HDMI, 2 komponent, 2 s-video, 1 kompositt og 1 VGA. Kombinert VHS og DVD går inn på komponent og kompositt. TV-tuner går inn på s-video, burde egentlig hatt digital ut siden det er digital parabol. N64 og PS2 svitsjes sammen med biltema-svitsj og går inn i VHS-/DVD-spilleren (svitsjer litt lyd og sånt derfra). PC går inn på VGA.Da har vi 2 ledige HDMI, 1 ledig komponent og 1 ledig s-video. Det er nok til 4 DVD-spillere av ymse slag. Endret 6. januar 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det burde vel ikke komme som noe stor sjokk at en diskusjon i en del av forumet som i seg selv har lite med film å gjøre tiltrekker seg mindre oppmerksomhet enn en diskusjon lenket til fra en artikkel på forsiden av hw.no? AtW Tja, du har nå vel personlig stengt nok krangletråder om emnet, ikke? Men det var greit at det ble flyttet bort fra konsollforumet ja, for det hadde lite der å gjøre, selvfølgelig med unntak av at eksistensen til en av konsollene er direkte avhengig av formatets suksess. Uansett, så har veldig mye av dette blitt gjennomdiskutert og de som har hatt direkte interesse av dette har nok fått sitt. Men bevares, det er greit med en recap. Er bare det at man blir temmelig sliten av å rote tilbake i gamle poenger for å motbevise feiloppfatninger av ymse slag. Bottom line er det at det er intet av HD DVD eller BD som er styggen sjøl. Det er bare et spørsmål om den enkleste veien mot en HD mettet fremtid og muligheten for videreutvikling av et format. I så tilfelle er vi inne i en sunn trend slik jeg oppfatter det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 hvilke tv har du med så mange innganger ? jeg vet ikke om noen tv som her mer 3 ( kansje 4) inganger av en sort Prosjektoren her hjemme har 2 HDMI, 2 komponent, 2 s-video, 1 kompositt og 1 VGA. Kombinert VHS og DVD går inn på komponent og kompositt. TV-tuner går inn på s-video, burde egentlig hatt digital ut siden det er digital parabol. N64 og PS2 svitsjes sammen med biltema-svitsj og går inn i VHS-/DVD-spilleren (svitsjer litt lyd og sånt derfra). PC går inn på VGA.Da har vi 2 ledige HDMI, 1 ledig komponent og 1 ledig s-video. Det er nok til 4 DVD-spillere av ymse slag. Det er mange som ikke på langt nær har flere enn 1, kanskje 2 HDMI innganger, også skal de ha en HD-spiller, TV-tuner, en spill konsoll også attpå til en ekstra HD-spiller på sine 1-2HDMI innganger, det går heller dårlig. Som jeg sa tidligere, kombispillere er en ting, men med det ekstremt dårlig utvalget av kombispillere som er på markedet i dag, så er ikke det særlig aktuelt for mange. Også til en sinnssyk pris, er bedre om Blu-Ray går av med seieren nå, så slipper vi å måtte vente et par år bare på gode kombispillere. LG sin kombispiller er svindyr, og ikke spesielt bra. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 jeg fant denne fra samsung Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Som mange andre her skriver om sony så skjønner jeg det godt.. Jeg hater f.eks alt Benjamin Franklin står for så jeg holder meg LANGT unna alt som har med elektrisitet å gjøre.. Derfor bor jeg i en tipi, og har ildfluer i glass rundt omkring på natters tid. Det er viktig det med prinsipper. Ontopic : Ser det står på hardware at Dreamworks er på BD siden.. Hvorfor har de kun gitt ut HD-DVD hitill og vil forløpig ikke gi ut Transformer i BD? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg..? Kanskje det har noe med at jeg ikke leser aviser da de er trykket av maskiner som går på strøm? Endret 6. januar 2008 av Revox Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Som noen nevnte tidligere, så er det helle ikke aktuelt for mange med dusinvis av spillere rundt om i stua. Det er mange mødre og koner som setter foten ned til for mange "tekniske bokser" stående i stua. Andre har ikke nok innganger til det. Så jeg tror at en HD-DVD spiller og en Blu-Ray spiller er uaktuelt for en god del familier. Andre fatter ikke hvorfor det er splittet i to, og gidder ikke å kjøpe noen av delene da de fort ender opp med at filmene de ønsker ikke kan spilles av på spillerne de innehar. Andre stiller litt krav til kvalitet på spilleren, og da er kombispillerne som er tilgjengelig i dag helt uaktuelle. LG BH-100 har verken HDMI1.3 ei Dolby Digital HD dekoder. Noe som gjør den helt uaktuell for oss hvert fall. Jeg håper nå HD-DVD nå fases ut, slik at alle filmer blir å få på Blu-Ray, så slipper vi alt tullet med dyre kombispillere, familier river seg i håret da de fant at deres dyre spiller ikke kunne spille av mange filmene de ønsker osv.. Et format er i mine øyne langt bedre enn to eller flere. Tviler på om to formater kunne overlevet i lengden uansett. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Så ufattelig enig med deg RamGuy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå