Gå til innhold

Warner velger Blu-ray


Anbefalte innlegg

Som noen nevnte tidligere, så er det helle ikke aktuelt for mange med dusinvis av spillere rundt om i stua.

Det er mange mødre og koner som setter foten ned til for mange "tekniske bokser" stående i stua.

Andre har ikke nok innganger til det.

 

Så jeg tror at en HD-DVD spiller og en Blu-Ray spiller er uaktuelt for en god del familier.

Andre fatter ikke hvorfor det er splittet i to, og gidder ikke å kjøpe noen av delene da de fort ender opp med at filmene de ønsker ikke kan spilles av på spillerne de innehar.

 

Andre stiller litt krav til kvalitet på spilleren, og da er kombispillerne som er tilgjengelig i dag helt uaktuelle.

LG BH-100 har verken HDMI1.3 ei Dolby Digital HD dekoder. Noe som gjør den helt uaktuell for oss hvert fall.

 

Jeg håper nå HD-DVD nå fases ut, slik at alle filmer blir å få på Blu-Ray, så slipper vi alt tullet med dyre kombispillere, familier river seg i håret da de fant at deres dyre spiller ikke kunne spille av mange filmene de ønsker osv.. Et format er i mine øyne langt bedre enn to eller flere.

Tviler på om to formater kunne overlevet i lengden uansett.

hva med de titlene som er gitt ut på hd hittil . skal de komme ut på nytt på BD ?

hva med dem som har investert i hd spiller . kan de bytte til BD

 

og om noen år når HD spilleren ikke kan repareres skal man kaste de dyre HD filmen og kjøpe dem på nytt i BD format hvis det da finnes ?

 

jeg vet at jeg setter det på spissen . men likevel her er det noen og en hver som trenger å tenke seg litt om

 

angående tilkoblings-muligheter så er det nok bare de syre flatskjermen som har så mage at men kan koble til 5-6 bokser.

 

jeg for min del kjøpte nytt tv rett før flatskjermboomen.

Og kan derfor ikke får utnyttet hd / BD filmene.

i tillegg så har jeg bare 4 innganger på tven.

der er de f.eks ingen hdmi inngang

 

jeg vet ikke en gang om jeg skal l kjøpe meg harddisk opptaker eller vente til kabelselskapet får ut fingeren og lanserer pvr dekoder ( skal man lagre noe på plate da trenger men en brenner likevel)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også flere optiske medier MS kan velge mellom; FVD, VMD, DMD, HVD eller UDO (og hvem vet hva i fremtiden). Eller dem kan velge å lage sin egen proprietær løsning.

Jeg tviler på at blu-ray video avspilling blir et viktig argument for det store flertallet med neste generasjons konsoller. Kanskje ikke stort mer enn nivået med hvor mange som kjøper PS2 i dag for DVD video avspilling.

 

Imens er det nok ikke så mye i veien for at MS kommer med en blu-ray addon til Xbox360.

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=13253

Lenke til kommentar

siden folk har mer penger nå ( tror det ) en de hadde da bete2000 - vhs kringen raste kan det lett ta lengre tid før en avklaring .

når man kjøper begge boksene selger litt så ser ikke selskapene bak grunn til å la være .

 

kan de stemme at det er flest produsenter som støtter BD spilleren som også har planer om å lansere kombispillere ? det er det inntrykket jeg sitter med

Lenke til kommentar
Nå har det seg faktisk sånn at Blu-Ray har hardcoat beskyttelse.

Ikke få meg til å le. Den "testen" der beviser jo ingenting. Dessuten burde du vite hvor skjøre slike plater er. Utsagnet ditt blir bare dumt.

 

Greier noen å ødlegge en Blu-Ray plate uten å gå inn for det, så er det jammen tilpass for dere!

Si det til en fireåring...

Lenke til kommentar
Nå har det seg faktisk sånn at Blu-Ray har hardcoat beskyttelse.

Ikke få meg til å le. Den "testen" der beviser jo ingenting. Dessuten burde du vite hvor skjøre slike plater er. Utsagnet ditt blir bare dumt.

 

Greier noen å ødlegge en Blu-Ray plate uten å gå inn for det, så er det jammen tilpass for dere!

Si det til en fireåring...

 

Mens en HD DVD derimot, den tåler både 4 åringer med klipetenger.. :roll: Jeez for en argumentering...

Lenke til kommentar
Hipp hu fuckings ra! Nå har jeg selvfølgelig kjøpt HD DVD add-on'n til xbox 360 med 5 gratis filmer og det hele... Lurer på om dette får Microsoft til å lansere en ny add-on som støtter begge formatene? :S

 

Var på kurs med MS i fjor høst. De sa de faktisk diskuterte internt om de skulle gå over til å ha Blu-Ray også siden det er større lagringsplass på Blu-Ray (dette er ikke noe de har bekreftet i media så vidt jeg vet, bare en diskusjon). Det vil hjelpe dem å hale i land store titler som trenger stor plass til grafikk på xbox 360 i fremtiden. Blu-Ray har vel dobbelt så mye plass?

Lenke til kommentar

Først må jeg si at all bashingen i denne tråden er unødvendig. Greit at det er "krig" med BD VS. HD-DVD, men stick to the case.

 

At Warner går av HD-DVD karusellen er en kjempe smell for HD-DVD. Men husk at alt er business og det kan være royalties som er blitt gitt til Warner for å være med. Alle har sin pris, men dette er kun spekulasjoner!

 

Når tiden går vil man få billige combi BD/HD-DVD brennere som vil fikse biffen med å kunne spille av og/eller brenne kopier av filmene dine. Husk det er din rett å kunne ta sikkerhetskopier av dine egne kjøpte filmer!

 

Som et eksempel kan en BD-R koster 30 kr stykke, mens en HD-DVD-R koster 15 kr. Hva ville du ha valgt? Så lenge det er plass, HD-DVD helt klart, du vil ikke se noe forskjell (http://www.teknofil.no/wip4/ser_forskjell_paa_hd-klar_full_hd/d.epl?id=19611)

 

Dette eksempelet kunne selvfølgelig vært snudd rundt der HD-DVD var dyrere, men det gjør ingen forskjell! Kunden vil alltid ha det som er billigst og er mest brukervennlig. Om BD er en pain-in-the-ass å lage kopier av, vil det kanskje være grunnen til at folk ikke kjøper akkurat det formatet, hvem vet?

 

HD-DVD er på ingen måte død og forbrukere må forholde seg til dette hvertfall noen år framover. Ingen formatene er "best" i film-sammenheng men BD er helt klart å foretrekke som PC-lagring!

Lenke til kommentar
Først må jeg si at all bashingen i denne tråden er unødvendig. Greit at det er "krig" med BD VS. HD-DVD, men stick to the case.

 

At Warner går av HD-DVD karusellen er en kjempe smell for HD-DVD. Men husk at alt er business og det kan være royalties som er blitt gitt til Warner for å være med. Alle har sin pris, men dette er kun spekulasjoner!

 

Når tiden går vil man få billige combi BD/HD-DVD brennere som vil fikse biffen med å kunne spille av og/eller brenne kopier av filmene dine. Husk det er din rett å kunne ta sikkerhetskopier av dine egne kjøpte filmer!

 

Som et eksempel kan en BD-R koster 30 kr stykke, mens en HD-DVD-R koster 15 kr. Hva ville du ha valgt? Så lenge det er plass, HD-DVD helt klart, du vil ikke se noe forskjell (http://www.teknofil.no/wip4/ser_forskjell_paa_hd-klar_full_hd/d.epl?id=19611)

 

Dette eksempelet kunne selvfølgelig vært snudd rundt der HD-DVD var dyrere, men det gjør ingen forskjell! Kunden vil alltid ha det som er billigst og er mest brukervennlig. Om BD er en pain-in-the-ass å lage kopier av, vil det kanskje være grunnen til at folk ikke kjøper akkurat det formatet, hvem vet?

 

HD-DVD er på ingen måte død og forbrukere må forholde seg til dette hvertfall noen år framover. Ingen formatene er "best" i film-sammenheng men BD er helt klart å foretrekke som PC-lagring!

 

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Hva gjør da MS for sin neste generasjon spillkonsoll (xbox) ? Tviler sterkt på at de skyter seg selv i hodet og velger SONY (Blu-ray) som spiller for sin konsoll ? Kan dette gjøre at MS velger å ikke lenger kunne vise filmer på sin konsoll, men velger kun at konsollen sin skal kunne spille av spill (egne spillere = HD-DVD) ? Eller vil de kun satse på nedlasting. Dvs. En spiller uten CD-Slot ?

 

Tror ikke det er bare Toshiba som sliter nå, men MS kommer til å slite med XBOX i framtiden. Synd for oss forbrukere hvis to konsoll rivaler må samarbeide. Kan bare bety høyere priser og et mindre åpent marked.

 

Standard-opplegg på hardware gjør da ikke markedet "mindre åpent", konsoll-markedet er mindre åpent nettopp fordi alle har sin egen løsning. En (ihvertfall om den er åpen og gratis) standard fører gjerne til mer konkurranse, ikke mindre.

 

AtW

 

Hvis MS blir tvunget til å kjøpe Blue Ray spillere fra SONY (Sin konkurrent), er det vel ikke noe i veien for at SONY vil prise dette ganske høyt for å prise XBOX ut av markedet. Dette vil igjen medføre at kanskje MS ikke velger å ha en filmviser på sin neste konsoll, men heller satser på nedlasting. Vil jo si at vi forbrukere ikke har så veldig nytte av dette og at de vil bli mindre konkurranse. Altså mindre åpent marked. Her må man ta høyde for at alle filmer man kjøper i framtiden og leier i butikken er Blue Ray format.

 

Vil nevne at det er veldig bra for konkurransen at det slutt blir bare et format å forholde seg til, men når SONY også eier en av verdens største spillkonsoller vil de få en kjempefordell mot sine konkurrenter her.

Lenke til kommentar
Hvis MS blir tvunget til å kjøpe Blue Ray spillere fra SONY (Sin konkurrent), er det vel ikke noe i veien for at SONY vil prise dette ganske høyt for å prise XBOX ut av markedet.

 

Da kan de jo bare kjøpe Blu-ray spiller fra en av de andre aktørene som lager det!

 

Hvor vanskelig er det å få inn i hodet at det er langt i fra bare Sony som står bak Blu-ray! Greit nok at Sony bruker det i PS3, og derfor foreløpig er en av de største aktørene som bruker det.

 

Dette er gruppen som orginalt står bak Blu-ray:

Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, Samsung, og Sony

 

Gruppen heter Blu-ray Disc Association.

Lenke til kommentar

Hørte noen "rykter" om at Microsoft hadde planer om å intregrere en HD-DVD spiller i xbox. Om det er en ny utgave av 360 eller nextgen vet jeg ikke. Det er isåfall et kjempegjennombrudd for Toshiba og HD-DVD leieren. Skjer det ikke ser det ut som om HD-DVD kommer til å gå en sakte død i møte hvor BD trekker det lengste strået. Er ingen tvil om at deter PS3 som kjører løpet for BD. Jo billigere den blir jo verre blir det for Toshiba.

 

PS! Simen1. Engelsk moms er kun på ca 17.5% og ikke 25% som i norge. Så man kan ikke trekke fra like mye som man legger til.

Lenke til kommentar

Kan altså ikkje desse to formatene leve side om side? Warner har valt BD, eit par andre har valgt HD-DVD, det er utgitt og vil bli utgitt mange filmar på HD-DVD, å sei at du kan selge eller kaste HD-DVD-spelaren er vel litt drastisk? Kan komme mange gode filmar på HD-DVD framover sjølv om BD har den største markedsandelen.

Lenke til kommentar
Hørte noen "rykter" om at Microsoft hadde planer om å intregrere en HD-DVD spiller i xbox. Om det er en ny utgave av 360 eller nextgen vet jeg ikke. Det er isåfall et kjempegjennombrudd for Toshiba og HD-DVD leieren. Skjer det ikke ser det ut som om HD-DVD kommer til å gå en sakte død i møte hvor BD trekker det lengste strået. Er ingen tvil om at deter PS3 som kjører løpet for BD. Jo billigere den blir jo verre blir det for Toshiba.

 

Det skal visstnok ha vært ganske tomme rykter.

Men om Microsoft allikevel skulle ha lansert en ny Xbox360 så er nok det ALT for sent.

Xbox360 "hippen" har lagt seg for en stund siden, de fleste som har ønsket seg en Xbox360 har alt skaffet seg en. Og hvem ville ha valgt å kjøpe en Xbox360 Ultimate? (som den var ryktet til å bli kalt)

Den vil jo bli priset høyere enn dagens Xbox360 Elite, som koster 3'500kroner+

Da snakker vi fort over 4'000kroner om ikke enda mer. Da tror jeg heller de som i fremtiden vurderer å skaffe seg en Xbox360 heller skaffer seg en Xbox360 Premium eller Elite da de koster en god del mindre, eller så skaffer de kanskje en PlayStation3 som da også koster mindre?

 

HD-DVD drev salget til Xbox360 gikk jo også relativt dårlig. Det var dumt av Microsoft å ikke integrere HD-DVD i Xbox360 fra dag én, og gjøre det nå vil ikke hjelpe stort. De er alt for sent ute.

Det vil nok neppe ta av i det hele tatt.

 

Men nå er det jo typisk Microsoft å følge mengden, så hvem vet?

Jeg tror ikke egentlig ikke Microsoft bryr seg så stort om HD-DVD, og det er en av grunnene til at de ikke integrerte HD-DVD i Xbox360 fra dag en. For da hadde spilleren blitt vesentlig dyrere, og ergo hadde de fort solgt færre konsoller. Og det vil gi mindre inntekt til Microsoft.

Microsoft prøver bare å skape forvirring og gjøre det verst for oss forbrukere som de alltid har forsøkt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nå har også New Line gått over til BD ekslusivt: http://www.engadget.com/2008/01/05/new-lin...-blu-footsteps/

 

Edit:

Den såkalte "hipen" rundt Xbox 360 har på ingen måte gått ned. Etter 65nm modellen med HDMI kom har salget boomet + Halo selger bra av en eller annen grunn (http://www.joystiq.com/2008/01/03/microsoft-17-7-million-xbox-360s-and-8-1-million-copies-of-halo/)

 

Forøvrig håper jeg denne grafen viser hvor "dårlig" det står til med innhold for HD-DVD

post-30694-1199645464_thumb.png

 

Hentet fra: http://www.macrumors.com/2008/01/04/hd-dvd...hes-to-blu-ray/

Endret av Largie
Lenke til kommentar
HD-DVD drev salget til Xbox360 gikk jo også relativt dårlig. Det var dumt av Microsoft å ikke integrere HD-DVD i Xbox360 fra dag én, og gjøre det nå vil ikke hjelpe stort. De er alt for sent ute.

Det vil nok neppe ta av i det hele tatt.

 

Men nå er det jo typisk Microsoft å følge mengden, så hvem vet?

Jeg tror ikke egentlig ikke Microsoft bryr seg så stort om HD-DVD, og det er en av grunnene til at de ikke integrerte HD-DVD i Xbox360 fra dag en. For da hadde spilleren blitt vesentlig dyrere, og ergo hadde de fort solgt færre konsoller. Og det vil gi mindre inntekt til Microsoft.

Microsoft prøver bare å skape forvirring og gjøre det verst for oss forbrukere som de alltid har forsøkt.

Kanskje det kan ha sammenheng med at HD-DVD var ikke lansert da Xbox 360 kom på markedet?

Lenke til kommentar
Hørte noen "rykter" om at Microsoft hadde planer om å intregrere en HD-DVD spiller i xbox. Om det er en ny utgave av 360 eller nextgen vet jeg ikke. Det er isåfall et kjempegjennombrudd for Toshiba og HD-DVD leieren. Skjer det ikke ser det ut som om HD-DVD kommer til å gå en sakte død i møte hvor BD trekker det lengste strået. Er ingen tvil om at deter PS3 som kjører løpet for BD. Jo billigere den blir jo verre blir det for Toshiba.

 

Det skal visstnok ha vært ganske tomme rykter.

Men om Microsoft allikevel skulle ha lansert en ny Xbox360 så er nok det ALT for sent.

Xbox360 "hippen" har lagt seg for en stund siden, de fleste som har ønsket seg en Xbox360 har alt skaffet seg en. Og hvem ville ha valgt å kjøpe en Xbox360 Ultimate? (som den var ryktet til å bli kalt)

Den vil jo bli priset høyere enn dagens Xbox360 Elite, som koster 3'500kroner+

Da snakker vi fort over 4'000kroner om ikke enda mer. Da tror jeg heller de som i fremtiden vurderer å skaffe seg en Xbox360 heller skaffer seg en Xbox360 Premium eller Elite da de koster en god del mindre, eller så skaffer de kanskje en PlayStation3 som da også koster mindre?

 

HD-DVD drev salget til Xbox360 gikk jo også relativt dårlig. Det var dumt av Microsoft å ikke integrere HD-DVD i Xbox360 fra dag én, og gjøre det nå vil ikke hjelpe stort. De er alt for sent ute.

Det vil nok neppe ta av i det hele tatt.

 

Men nå er det jo typisk Microsoft å følge mengden, så hvem vet?

Jeg tror ikke egentlig ikke Microsoft bryr seg så stort om HD-DVD, og det er en av grunnene til at de ikke integrerte HD-DVD i Xbox360 fra dag en. For da hadde spilleren blitt vesentlig dyrere, og ergo hadde de fort solgt færre konsoller. Og det vil gi mindre inntekt til Microsoft.

Microsoft prøver bare å skape forvirring og gjøre det verst for oss forbrukere som de alltid har forsøkt.

hva er det du egentlig mener ?

først følger de mengden og så skal de gå mot ved å skape forvirring

 

hadde vært slik så hadde hatt mindre markedsandeler.

Lenke til kommentar

Microsoft har offisielt avkreftet Xbox 360 med HD DVD.

 

Det beste nå er at alle selskapene satser for fullt på blu-ray så snart som mulig. Man har holdt på 2-3 år allerede og de fleste sitter på gjerdet, særlig vanlig folk som faktisk sliter med å forstå forskjellen mellom DVD og HD-formatene. Da blir det tungvindt å forstå forskjellen mellom blu-ray og HD DVD. Har vært borti folk som tror sistnevnte format fungerer på DVD-spillere, så der har man kunnskapsnivået til forbrukerne. Ett format, et merkenavn, en de facto-standard akkurat som DVD i forrige generasjon, er den beste løsningen. Nå som det er solgt rundt 10 millioner blu-ray-spillere hvis man tar med PS3 og det faktum at de har 80% av filmselskapene i lomma, så er blu-ray det mest realistiske og fornuftige alternativet.

 

Men den største konkurrenten til blu-ray/HD DVD vil faktisk bli (lovlig) nedlastbare HD-filmer når båndbredden til folk øker. Xbox 360 har det allerede, det har gått rykter om at flere selskaper (inkludert Apple) vil lansere en set-top box for slike filmer. Mitt tips er at nedlasting vil ta over for disc-baserte filmmedier på samme som iTunes og MP3 tar markedsandeler fra CD-salget. Derfor haster det for filmbransjen at blu-ray tar av nå. Om noen år kan det være for sent.

 

Heller ikke som lagringsformat på PC har jeg noen spesielt tro på formatene HD DVD og blu-ray. Det er ikke gigantisk mye mer plass enn hva som er plass på DVD og harddiskprisene/flashprisene er stadig på vei nedover. Skulle jeg tatt backup av store datamengder vil jeg ikke ha kjøpt meg blu-ray-brenner for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Hvis MS blir tvunget til å kjøpe Blue Ray spillere fra SONY (Sin konkurrent), er det vel ikke noe i veien for at SONY vil prise dette ganske høyt for å prise XBOX ut av markedet.

 

Da kan de jo bare kjøpe Blu-ray spiller fra en av de andre aktørene som lager det!

 

Hvor vanskelig er det å få inn i hodet at det er langt i fra bare Sony som står bak Blu-ray! Greit nok at Sony bruker det i PS3, og derfor foreløpig er en av de største aktørene som bruker det.

 

Dette er gruppen som orginalt står bak Blu-ray:

Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, Samsung, og Sony

 

Gruppen heter Blu-ray Disc Association.

 

Utrolig voksent svar! Hvor vanskelig er det å få inn i hodet at det er mulig å svare normalt i et forum ??!?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...