Gå til innhold

Skjæring av bilde til skjerm/prosjektor.

magnus.o

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på om noen vet om en måte å kutte i bildet man sender til skjerm/prosjektor på? Det jeg ønsker å oppnå er at man ikke har et firkantet bilde, men kan skjære det til som man ønsker, med flere forskjellige vinkler i alle kanter av bildet.

Dersom noen har vært borti noe sloikt hadde jeg satt stor pris på et tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du prøver å få et firkantet bilde på veggen selv om projektoren (uten s, den er ikke et prosjekt, men noe som projekterer et bilde) ikke står normalt på veggen. Avhengig av om du har nVidia eller ATI skjermkort er det forskjellige måter å gjøre dette på. Oppdater til nyeste versjon av skjermkort-driveren og ta en titt i innstillingene for den. Er som regel noe der :)

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Beklager skirveleifen....

Nei jeg ønsker å få et bilde som ikke er firkantet, selv om projektoren er monter rett forran flaten det projiseres på. For eksempel slik: post-36221-1199717642_thumb.jpg

La det seg gjøre? Jeg arbeider ved et teater der vi ønsker å projisere bilder på en dekorasjon som slettes ikke er firkantet...

Det forklarer vel problemet noe bedre tror jeg....

Lenke til kommentar
Beklager skirveleifen....

Nei jeg ønsker å få et bilde som ikke er firkantet, selv om projektoren er monter rett forran flaten det projiseres på. For eksempel slik: post-36221-1199717642_thumb.jpg

La det seg gjøre? Jeg arbeider ved et teater der vi ønsker å projisere bilder på en dekorasjon som slettes ikke er firkantet...

Det forklarer vel problemet noe bedre tror jeg....

Du kan tilpasse det en del ved å bruke verktøyene i driveren, som jeg nevnte. Jeg er likevel ikke sikker på om du kan få til det mønsteret der... :dontgetit:

Hva med å prøve å endre selve bildene? Hent bildet inn i f.eks. photoshop eller gimp, lag et nytt lag, tegn med svart der det ikke skal synes og legg det svarte laget oppå alle bildene. Med en god projektor vil du vel omtrent ikke lyse opp områder som skal være svarte, så bildet bør ende opp med å bare være synlig på dekorasjonen...

Lenke til kommentar
Eller så kan man vel klippe til en liten papirlapp og sette foran linsa sånn at den får passende mønster?

Hehe... Ja i teorien er det akkurat det jeg ønsker og oppnå, men kvliteten på dette kommer ikke til bli tilfredstillende.... I tilleg tror jeg at man hadde kommet til å bruke så utrolig mange forsøk på å få lappen til å ha rett mønster, dimensjon og plassering at det bare ville bli tull... Men kreativt og fint forslag ja! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...