Gå til innhold

Xp/ hadware problem... Harddisk?

maggri

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en ny maskin (komponenter) og får enormt med feilmeldinger. :sad:

Når jeg kjører win XP får jeg stadig vekk feilmeldiger etter jeg har startet maskinen.

Samtidig er det et stort problem at maskinen henger seg opp!

Jeg har prøvd å installere XP to ganger, og prøvd å forandre på diverse drivere men ingenting hjelper! I tilleg røk helle C partisjonen på hardisken første gangen jeg prøvde å kjøre XP.

Jeg prøvde også win 98 se. Her fikk jeg feilmeldinger i "lxsplorer" og systemet var IKKE stabilt.

Harddisken jeg bruker, har jeg også brukt på en annen maskin som fikk lignende problemer, men bare ikke så ekstreme.

på den gamle maskinnen byttet jeg harddisk og ram, da forsvant problemene.

Er det bare hardisken som er ødelagt eller har jeg et større problem!??

HK msi k7t 266A pro 2B

harddisk WD ATA 66 30 GB

TWIN MOS DDR 266 256MB

Skjermkort ASUS 2MX 200

LG 16X/10X/40X brenner

Duron 900

[ Denne Melding var redigert av: maggri på 2002-01-07 19:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI - huff. Har snakket med folk som har testet en god del MSI kort, og de sa "for guds skyld ikke skift ut de driverne som blir innstallert av WinXP, ellers så tryner alt".

Vel - kan det hende at du har prøvd å oppgradere hver gang du innstallerte Win XP? Om så - fy fy.

Om ikke - så prøv allikevel å få tak i de siste driverne til alle komponentene dine - og spesiellt chipsettet til hovedkortet. Legg så inn disse så fort sjansen byr seg når Win XP er oppe. (Dette er jo en motsigelse av av de andre folkene har sagt, men ikke la noen ting være uprøvd :)

Andre har kanskje mer direkte tips en det jeg har her ... lykke til.

Lenke til kommentar

Angående Hard disker og Win xp ....

har 5 hard disker av dem er 4 IBM og 1 Western Digital

hadde mye krøll med xp etter at jeg innstallerte den nye hden

løsningen var å gå inn i bios og disable S.M.A.R.T og en annen ting som jeg ikke husker navnet på åi farten ..... (var noe med noe cache greier tror jeg)

Lenke til kommentar

1.prøv og sette bios til default og instaler på nytt.

2.har du instalert noe brenner program til brenneren?

xp sliter med gamle direct cd drivere og slikt, sjekk for oppdateringer.

3.hvis ikke bios default virker slå av acpi styringen i bios og slå av video shadowing og prøv på nytt.

4. har du et gult merke under pci unviersial serial bus ? og mange usb enheter da må du hente ny driver på msi sine driver sider.

jeg også sleit fælt med xp til og begynne med med problemet var kun usb driveren og en ødelagt enhet (brenner) for min del.

lykke til

airguard

Lenke til kommentar

Brenner? Hva hvar problemet? Kan hende du er inne på noe der!

jeg synes brenneren jeg har ikke leser så godt som den burde, For jeg hadde problemer med å lese et par... plater.... Tok da en 8 år gamel cdrom spiller som tok platene med glans?

Er det slik at hvis en cd leses så får spilleren med seg alle data. Eller kan det være feil på dem i overføringen?

Ellers har prøvd en del av de tingene som ble nevnt og fått litt orden på maskinen men den er fortsatt ikke stabil.

Når det gjelder hardisken så prøvde jeg Linux på den en gang, og da brøtt hele disken sammen da også. Lignende problem som jeg fikk med Win XP.

Ellers takker jeg for alle gode tips! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...