Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger (tydeligvis) kyndig golf2 fløytehjelp

Anbefalte innlegg

Skiftet ratt for en stund siden og skiftet tilbake til det gamle rattet.

MEN nå får eg ikke satt delene rett på slik at eg har fløyte..de to ledningene tar borti den "gull"platen når eg setter dekselet over..og får eg det sånn halveis på(ikke sånn det skal være) og setter på tenningen så fløyter det hele tiden.

Trenger grundig forklaring nå...bilder skader absolutt ikke da eg er drittlei av å prøve på det forbanna dritet! :wallbash:

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer.....Men skal prøve å forklare bedre først...En ledning skal på den "gullplaten" og en skal på baksiden av det siste dekselet du setter på(det du trykker for å tute med) men problemet er...når eg skal sette alt sammen så tar ledningen som står på gullplaten borti "tutedekselet" så dette går ikke på,og når eg da presser det på og tat på tenningen så tuter det hele tiden...men skal ut å ta bilder nå.....

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Sorry for dobbelposting.

Bilder..skal forklare litt underveis...og sorry for uklare bilde..men dere skjønner tegninga...

Da har vi to ledninger gjennom den ene platen...

post-97018-1199620397_thumb.jpg

Som igjen skal gjennom denne gullplaten..regner med skumgummien skal være inn mot rattet,ene ledningen skal på der eg har merket med rødt

post-97018-1199620433_thumb.jpg

Den andre ledningen skal på her(merket med rødt),på baksiden av fløytedekselet

post-97018-1199620525_thumb.jpg

Da er platen på rattet...og ene ledningen skal på...

post-97018-1199620582_thumb.jpg

og ene ledningen festes til platen...Men her..uansett hvilken vei platen står så blir det ikke plass pga denne ledningen som SKAL stå fast på denne gullplaten

post-97018-1199620642_thumb.jpg

her er den andre ledningen festet til fløytedekselet og dekselet skal legges over gullplaten

post-97018-1199620686_thumb.jpg

men når det er gjort,er det ikke plass...dekselet går ikke skikkeløig på for det er noe som tar borti noe,og skrus tenningen på,så fløyter det hele tiden....

post-97018-1199620754_thumb.jpg

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Skal den stå fast i selve fløytedekselet? og isåfall skal den stå med "skummet" inn mot rattet eller inn mot dekselet?

Var ute igjen nå..men gullplaten får ikke plass på det svarte dekselet fordi det skal stå en kabel på gullplaten og når alt skal presses på så tar det borti..og da er det ikke plass... :wallbash: :wallbash:

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar
Skal den stå fast i selve fløytedekselet? og isåfall skal den stå med "skummet" inn mot rattet eller inn mot dekselet?

Var ute igjen nå..men gullplaten får ikke plass på det svarte dekselet fordi det skal stå en kabel på gullplaten og når alt skal presses på så tar det borti..og da er det ikke plass... :wallbash: :wallbash:

Tok litt tid å begripe hvordan konstruksjonen skulle virke, ettersom jeg aldri har demontert et golf-ratt selv...

Meningen er selvsagt at det skal bli kontakt mellom de to kobber/messingplatene når du trykker inn fløyta, den ene plata skal sitte fast på rattet, og den andre i selve fløyte-knappen. De to platene skal vel ikke rotere i forhold til hverandre, som jeg tenkte en stund... :blush: Den dreie-funksjonen når du svinger sitter vel lengre ned?!

Men til saken: Går det an å snu den plata på bilde 2 andre veien, slik at kabelskoen+den svarte ledningen kommer på undersida, og ikke mellom de to platene?? Det ser jo ut som det er særlig den kabelen/kabelskoen som kommer i veien.. Men høres jo rart ut når du sier det er et skumgummibelegg på den andre siden av den plata.. :hmm: Eller, om det er hull i skumgummien der det er de små "kulene" i plata, så forstår jeg det bedre -da er det altså den skumgummien som skal gi den tilbakefjærende funksjonen når du slipper fløyta?! ;)

Lenke til kommentar

Den skummgummi plata skal nok være andre veien enn det den er på det bildet,men da kommer kabelen på andre siden dvs inn mot selve rattstammen og da tar kabelen borti den sorte plastplata som skal på først,ergo det blir ikke plass til å sette på noe deksel da heller....Og nei tror ikke den ska være opp ned for da passer ikke den platen i den sorte som skal på først....

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

du har begge ledningene ut av samme hullet i rattet... det er feil...

2 runde hull... en ledning i hvert hull....

den "gullplata" skal stå fast i dekselet, med koblingen for kabelen inn mot rattet...

den flate koblingen til den blanke plata skal gå gjennom det runde hullet i "gullplata"

edit

glemte en ting... den sorte plata som står på rattet må av og festes på dekselet....

Endret av joka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...